Kruisingen met Quarters

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Kruisingen met Quarters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 09:25

Wie kent kruisingen met Quarters? O.a. met Arabieren, Haflingers enz.
Vinden jullie ze geslaagd qua uiterlijk en karakter?
Foto's/links welkom.


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 09:43


Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

horseplay

Berichten: 15
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 10:13

ja!!! de Quarab!!! Lachen
heb zelf een quarab merrietje en er ben er heeeel blij mee! 3 jarige half arabier, half American Paint Horse; Dreams Come True
Ze heeft al de flinke spieren en een flinke kont van haar pa geerfd, zonder training notabene!

als het me lukt is hier een foto van haar;
Afbeelding

alleen lijken ze wat langzamer te groeien dan quarters....nou ja, Dreams lijkt wat langzaam in de groei te zijn... Verward

ken ook iemand met een fjord/quarter kruising. Heb hem nog niet gezien, maar schijnt ook een leuk paardje te zijn..

Anyway, voor meer foto's en info over de Quarab kun je ook op mijn site kijken; www.horseplay.nl

groetjes,

francine
die gelijk uit lurkdom gesprongen is!!

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 12:18

Ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar kruisingen tussen KWPN'er en Quarter.

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 15:44

Ik ken een Fries X Quarter. Lijkt op een fries maar dan Bay. Apart maar wel leuk om te zien.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 17:13

horseplay schreef:
ja!!! de Quarab!!! Lachen
heb zelf een quarab merrietje en er ben er heeeel blij mee! 3 jarige half arabier, half American Paint Horse; Dreams Come True
Ze heeft al de flinke spieren en een flinke kont van haar pa geerfd, zonder training notabene!

als het me lukt is hier een foto van haar;
Afbeelding

alleen lijken ze wat langzamer te groeien dan quarters....nou ja, Dreams lijkt wat langzaam in de groei te zijn... Verward

ken ook iemand met een fjord/quarter kruising. Heb hem nog niet gezien, maar schijnt ook een leuk paardje te zijn..

Anyway, voor meer foto's en info over de Quarab kun je ook op mijn site kijken; www.horseplay.nl

groetjes,

francine
die gelijk uit lurkdom gesprongen is!!


Even een vraagje, heet een Paint x Arabier niet een "Pintabian"? "Quarab" is toch Quarter x Arabier?

Je suis Charlie.


Anoniem

Kruisingen met Quarters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 17:14

ik zou wel eens een kruising quarter met lusitano of andalusier willen zien, vind het namelijk erg moelijk of ik nog eens een quarter of een lusitano wil , als dat nou een mooie kruising is... Knipoog Haha!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 20:49

[quote]Even een vraagje, heet een Paint x Arabier niet een "Pintabian"? "Quarab" is toch Quarter x Arabier?

Een "echte" Pintabian moet een bepaald percentage arabisch bloed hebben, ik geloof minimaal 97,5 %.....

Maar veel mensen noemen een kruising Paint/arabier al een pintabian. In de VS worden ze ook gewoon Half arab/pinto's genoemd.

Het is over het algemeen wel een hele leuke combinatie vind ik zelf!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

horseplay

Berichten: 15
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 21:21

Citaat:
Even een vraagje, heet een Paint x Arabier niet een "Pintabian"? "Quarab" is toch Quarter x Arabier?


Vroeger was de quarab inderdaad alleen een kruising tussen een quarter en een arabier, maar 2 jaar na de oprichting van de quarab stamboek in 1989 hebben ze de Paint er ook aan toegevoegd.

ik moet zeggen dat ik nog nooit van een pintabian gehoord had...?
Maar ja, aangezien een pinto gewoon een gevlekte whatever is, zou een paint x arabier daar natuurlijk ook bij kunnen horen....

...maar ja, quarab klinkt natuurlijk veeeeeeel leuker!!! Knipoog

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 22:10

pintabian:

Dekhengst My merry Monarch
Afbeelding

Dekhengst Monarch Khemotion
Afbeelding

Wat is de pintabian?


The Pintabian (pin-TAY-bee-an) is an "Arabian with spots." Pintabians have tobiano markings (not overo). Two solid colored horses can not produce a tobiano. Therefore, they were developed by continually crossing tobianos back to purebred Arabian horses until they were at least 99% purebred Arabian. About 50% of all Pintabian foals are colored (we take pride in knowing that even our solid colored Pintabians are of excellent Arabian conformation.)

Pintabians are bred for their beauty, stamina, intelligence, versatility and good disposition. They should have a distinctive appearance, which includes a head with a "dished" face and large, wide-set eyes. The neck is arched, the back short and strong, the hip relatively level and the tail carriage high. They generally stand between 14.2 and 15.2 hands and weigh between 900 and 1,100 pounds.

Pintabians are ideal for pleasure, showing, competitive and endurance sports, racing, driving, etc. They also make wonderful family horses!


Afkomstig van: http://pionet.net/~pintabia/

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 16:07

Ik ken een paar kruisingen met Klassieke Tuigpaardmerries x de hengst Red Pebbles.

Roan
Berichten: 27
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 16:20

Odi schreef:
Ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar kruisingen tussen KWPN'er en Quarter.


Ik heb biina zo'n kruising Knipoog
Paint X KWPN

Vader is Red Pebbles, moeder is een dochter van Samber.
Ik vind haar geweldig! Haha!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 05:05

Odi schreef:
Ben eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar kruisingen tussen KWPN'er en Quarter.


Balthazar, uit een Quarter Horse moeder en KWPN vader:
(Op de foto 1 dag oud)

Afbeelding

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 09:45

Nakomelingen van de Paint hengst Saska Bo
http://communities.msn.nl/saskabo

Jiskefet, moeder is een KWPN
Afbeelding
Afbeelding

Angel, moeder is een NRPS
Afbeelding

Even voor de wetenschap, de kruising met een Quarter leverde een schitterende solid Paint op Haha!

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 10:59

Bel of mail Sylva van de SilvesterRanch eens... ik wed dat zij genoeg foto's voor je heeft, want Pebbles heeft volgens mij wel vaker 'andere rassen' gedekt. Ik heb foto's gezien van veulens van Pebbles uit een Haflinger merrie. Echt hele leuke paardjes. Bont maar wat 'ruiger' dan een Paint.

En hier heb ik een (sorry, niet zo duidelijke) foto van een veulen van Mister en een Tinker merrie. Dit veulen was van Karina, is helaas een tijdje geleden overleden, maar een volle broer van dit veulen hebben ze nog wel, en dat is ook al zo'n leuk paardje!
[img]http://www.endoria.net/upload/index.php/2748057154 [/img]

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 11:07


Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 11:33

misschien een domme vraag................... maar zijn er ook wel eens mensen die hun quarter merrie kruisen met een ander ras Haha!

DubbelFun

Berichten: 88474
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 11:55

De domste vraag is degene die niet gesteld wordt.. Knipoog

Ik denk dat de meeste mensen die een officiële quartermerrie hebben ook bij een veulen graag een officieel papier zien, al was het alleen maar vanwege de waardebepaling.

Ook al ligt dit in Amerika duidelijk anders, hier in Nederland is een quarter zonder papier -in geld uitgedrukt- beslist minder waard dan één met.

Ik kan me echter wel indenken dat waar een quarter een positieve invloed kan hebben op de inkomsten, dit toegepast zou kunnen gaan worden. Ik denk hierbij met name aan de racerij. Hier in Nederland wordt totaal niet gefokt met quarters voor de racerij, terwijl die in Amerika hun nut toch al duidelijk bewezen hebben. Quarter x renpaard lijkt me een goede ontwikkeling voor de kortebaan racerij.
Laatst bijgewerkt door DubbelFun op 09-04-02 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Kruisingen met Quarters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 15:51

niemand een foto van een kruising Lusitano of Andalusier met een paint of een quarter????
Daar ben ik namelijk erg nieuwschierig naar!!!

Maar nu vraag ik me af he...Dan gaan ze kruisen om dat t er leuk uitziet enzo maar is het wel practies?? Kan je met een kruising ook "echt goed" westernrijden , zoals slidings en spins endergelijke??

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Re: Kruisingen met Quarters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 16:26

debora/ry schreef:
Kan je met een kruising ook "echt goed" westernrijden , zoals slidings en spins endergelijke??


Ja dat kan.
Calamity Jane stokmaat 130cm
Afbeelding

maar met een Quarter kan het ook.
Laatst bijgewerkt door Jos op 09-04-02 16:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Re: Kruisingen met Quarters

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 16:32

Jos schreef:
Ja dat kan.
Maar met een quarter kan het ook.


Joh.... Haha! Wat zijn die quarters toch veelzijdig he.... 't zijn soms net Haflingers *LOL*

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 16:55

[quote="
Ik denk dat de meeste mensen die een officiële quartermerrie hebben ook bij een veulen graag een officieel papier zien, al was het alleen maar vanwege de waardebepaling.

[/quote]

Ligt eraan, mocht ik een veulen fokken lijkt het mij leuk om een kruising te hebben met een Quarter. Ook voor een veulen van mijn paard geld hetzelfde, met een KWPN hengst kan het een leuke duit opleveren, met een Quarter hengst levert het waarschijnlijk niet veel op.

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-02 17:37

Mij lijkt zelf de combinatie met een Haflinger leuk, lekker stevig en mijn favoriete kleur. En, inderdaad, ik heb een quarter merrie.
Hoorde trouwens van meer mensen dat ze een halfje hebben,vooral in de begintijd van het westernrijden. Is natuurlijk in prijs veel haalbaarder voor veel mensen en de kans dat hij/zij leuk meedoet in de western is toch wat groter.
Mijn probleem met het fokken van een veulen zou echter zijn dat ik nergens afstand van kan doen. Ook is mijn angst groot dat er wat met mijn merrie mis zou gaan.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 20:02

Carys, herinner je je Lynx nog, de kruising Quarter/Tinker die op de Blacks Ranch is geboren. Ingrid en Guus hebben hem later gekocht en beleerd.

Een mooie bay kleurige, iets grof gebouwde Quarter met sokken Haha!

Was een ongelukje. Cona Beau was een keer ontsnapt geloof ik en op een tinker gedoken. Ik vond het een heel geslaagde combi.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 20:32



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers