paardenverluisteraars.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
salsalover
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: gouda

paardenverluisteraars.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 16:29

hallo,
ik wilde graag jullie mening weten over paardenverluisteraars. geloven jullie verhalen die ze over een paard vertellen of geloven jullie er niks van. denken jullie ook dat het kan dat een paardenverluisteraar met paarden kan praten.

ik hoor graag jullie mening
groetjes iris.

of


Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:31

salsalover schreef:
hallo,
ik wilde graag jullie mening weten over paardenverluisteraars. geloven jullie verhalen die ze over een paard vertellen of geloven jullie er niks van. denken jullie ook dat het kan dat een paardenverluisteraar met paarden kan praten.


Moest wel beetje lachen, sorry, maar je bedoelt denk ik paardenfluisteraars Haha! .

Ik geloof er helemaal niks van Lachen

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Geriette

Berichten: 925
Geregistreerd: 04-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:38

Hihi, paardenfluisteraars. Of ik erin geloof? Uhm, tjah ik denk niet dat ze er echt mee kunnen praten, ik bedoel ze spreken nooit de taal van het paard en het paard spreekt ook nooit de taal van de mens. Misschien dat ze paarden beter aanvoelen of begrijpen, maar echt praten, nee dat geloof ik niet

MarrieLeen

Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:48

Ik weet het nooit zo goed.. Aan de ene kant zie ik er wel wat in, dat ze elkaar voelen of iets.. Maar aan de andere kant heb ik zoiets: Dadelijk verzinnen ze het allemaal. Verward Tong uitsteken Het blijft voor mij onduidelijk! Knipoog

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

salsalover
Berichten: 110
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 16:50

sorry hahaha verkeerd geschreven Vingers aflikken Tong uitsteken Haha!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:56

Echt met een paard praten geloof ik niet.
Een paardenfluisteraar kijkt goed naar de lichaamstaal van een paard en reageert daar op, ook door middel van lichaamstaal. Het heeft dus niks met praten door middel van woorden te maken Lachen

Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 17:45

Ik denk toch wel dat zoiets degelijk betstaat. Niet dat ze complete gesprekken kunnen voern over koetjes en kalfjes, maar dat ze iets uit hun lichaamstaal kunnen halen. DPB kan ook contact maken met dieren, daarin geloof ik ook wel. Is eigenlijk moeilijk uit te leggen. Maar je hebt ook wel, met het ene paard kan je beter overweg dan het andere. Dan begrijp je mekaar beter, voelt elkaar beter aan. Dan kan je samen werken. (Dit klinkt penny Haha!)
Van de andere kant, hoe kan je de taal van dieren leren? Verzinnen ze niet gewoon wat?

Kan iemand suggesties geven, waarom het niet zou kunnen?
Schijnheilig Paardenfluisteraars Schijnheilig

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 17:57

Ik geloof in paardenfluisteraars ja..
In welke mate ze fluisteren, tja, das een ander verhaal!

quappa
Berichten: 487
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 18:03

tja, ik geloof in het feit dat zij uit lichaamshoudingen en uitdrukkingen veel uit paarden kunnen halen, vooral dingen die zinvol zijn Lachen maar dat ze kunnen verklaren wat het paard wil of denkt...nee...

draaakje

Berichten: 4702
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 20:12

ik geloof dat mensen hel goed zijn in na-apen.
we kunnen goed andere mensen of in dit geval dieren na doen.
we kunnen bijv. ook cinees "leren" dus iemand anders na praten, maar helemaal cinees zullen wij niet kunnen, met engels bijv. licht dit anders omdat dit meer op "onze" taal lijkt.
zo kunnen we volgens mij ook paarden observeren en ze proberen na te doen, en ... het werkt, een paard denk dat jij iets tegen ze zegt, dus ze luisteren, maar echt comuniceren... nee daar geloof ik niet in als je het over paardefluisteren hebt.

in het gene wat DPB doet, en zo nog wat anderen mensen, daar geloof ik ook in, maar weer op een hele andere manier, maar volgens mij gaat dit topic meer over iets anders dan wat bijv. DPB doet.

dit is mijn mening Tong uitsteken

I'll be with you, I'll be waiting for you,On the other side,And the winds that blow they'll guide you home,Get you through the night,It will all be right
Izzy Khaleesi

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 21:54

ik geloof er in... Lachen DPB heeft Banjer (en ook mijn hondje Nikita) geconsulteerd, en alles is "waar"... Lachen Barbara zei dingen die ze niet KON weten.. dus ze is voor mij het "levende bewijs" dat er mensen bestaan die die gave hebben... Lachen

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:04

Ja ik geloof wel in NaturelHorsemanShip (weet niet of dat echt paardenfluisteren is) maar dat heb mij toch een keer heel goed geholpen.. En heb er ook zeker wat van geleerd toch zal het niet geheel mijn sport zijn maar vind het wel leuk om er iets van mee te pakken..

Maar als je van dat echte praten met dieren bedoeld daar heb ik me twijfels over zal nooit zeggen dat ik er helemaal niet in geloof maar ook niet dat ik er helemaal wel in geloof....

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:23

Er zijn mensen die contact kunnen leggen met dieren, en een heleboel over het verleden van het dier kunnen zeggen zonder dat er iemand van tevoren hem of haar dat heeft verteld. Maar dat kan ik geen fluisteraars noemen, die hebben een gave. Ze kunnen dat desnoods ook van een foto doen.

Paardefluisteraars hebben doorgaans het paard nodig, moeten hem kunnen observeren voordat ze een mening kunnen geven en/of wat over zijn gemoedstoestand kunnen vertellen. Paardefluisteren kan doorgaans door iedereen worden aangeleerd.

Je suis Charlie.


lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 00:03

Wat is DPB ??
Jammer overigens dat door de film het woord fluisteren binnengeslopen is. Dit heeft al menig misverstand in de wereld geholpen.

Lielle

Berichten: 66253
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 00:04

DePennyBitch (bokker) *LOL*

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:05

Cassidy schreef:
Er zijn mensen die contact kunnen leggen met dieren, en een heleboel over het verleden van het dier kunnen zeggen zonder dat er iemand van tevoren hem of haar dat heeft verteld. Maar dat kan ik geen fluisteraars noemen, die hebben een gave. Ze kunnen dat desnoods ook van een foto doen.

Paardefluisteraars hebben doorgaans het paard nodig, moeten hem kunnen observeren voordat ze een mening kunnen geven en/of wat over zijn gemoedstoestand kunnen vertellen. Paardefluisteren kan doorgaans door iedereen worden aangeleerd.

Precies, dat is wat ik ook bedoel.

Ik geloof indd ook niet dat je iemand als de DPB een paardenfluisteraar kunt noemen. Wat zij doet is heel iets anders, dat staat los van het hele paardenfluisteraar-gebeuren.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:38

ik vind praten met lichaamstaal toch ook wel comuniceren, niet zoals praten uiteraard maar ooit paarden naar elkaar toe gezellig horen kletsen? Tong uitsteken
die praten ook door middel van hun lichaam dus waarom niet de mens naar het paard..

jadore
Berichten: 26
Geregistreerd: 13-06-04
Woonplaats: Den-Haag

Re: paardenverluisteraars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-05 18:04

ik denk niet dat ze er echt mee kunnen praten...maar dat die gene gewoon een hele rustige uitstraling heeft die het paard ook rustig maakt..en dat ze zo een soort van band krijgen samen Haha!

lailapri

Berichten: 22098
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: paardenverluisteraars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-05 09:55

Is het niet zo dat een paardefluisteraar via lichaamstaal etc. communiseerd (om het zo maar te noemen) met paarden, en dat praten met dieren iets anders is? Ik geloof in beide heb beide ook meegemaakt.

3 veulens voor 2022? Volgtopic♧
dekkingen 2022 volgtopic◇
Laila
Djuhna

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re: paardenverluisteraars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 08:05


Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Re: paardenverluisteraars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 09:15

ik geloof er ook in Lachen
en ik hoop dat wat ze zei uit gaat komen Vork

Ik ben enorm gestoord.

Monster

Berichten: 9515
Geregistreerd: 04-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 09:53

Banjer schreef:
ik geloof er in... Lachen DPB heeft Banjer (en ook mijn hondje Nikita) geconsulteerd, en alles is "waar"... Lachen Barbara zei dingen die ze niet KON weten.. dus ze is voor mij het "levende bewijs" dat er mensen bestaan die die gave hebben... Lachen


idd Ja
heb ook hele goede ervaringen met barbera gehad,,
maar dit is toch niet echt een voorbeeld van een paardenfluisteraar Tong uitsteken


Zelf geloof ik er wel in,, Ze praten niet zoals wij,, want al zou jij tegen een paard zeggen dat hij het lelijkste wezen op aarde ooit is, in ene lieve toon dan zou die denken dat ie braaf is Knipoog

zo, en dan nu tijd voor een wijntje..

sandra83
Berichten: 249
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Hollandscheveld

Re: paardenverluisteraars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 11:26

Ik heb contact gehad met nanda van Gestel (www.paardenfluisteraar.com)
Ik vroeg haar om advies over mn verzorgpaard die erg ziek was. Zij wist te vertellen waar min of meer te oorzaak lag. ook voelde ze een beknelling bij de nek. Zonder dat ik het haar had gemeld kon ze dus voelen dat dit paard een luchtzuiger was en altijd een luchtband droeg.
Ook wist ze dat ik en de eigenaar nogal verschillend met het paard omgingen. En dat dit voor het betreffende dier nogal verwarrend was.

Voor mij een bevestiging van wat ik al dacht en dat er dus echt mensen bestaan met telepatische gaven.

eleonora
Berichten: 81
Geregistreerd: 08-02-05

Re: paardenverluisteraars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-05 23:01

Ja,ik geloof er wel in,want paarden zijn heel gevoelig voor lichaamstaal.
Daarom moet je het woord fluisteraar ook niet letterlijk nemen,maar FIGUURLIJK. Knipoog

bloom42988
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-03-07

Re: paardenverluisteraars.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 21:22

ja ik denk niet maar ik weet het zeker paardenfluisteraars
bestaanzoals ik...
ik ben er een


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, herous, Jet_33, Ubermetrics en 42 bezoekers