Euh..beetje verliefd..de TINKER! Nu nog een vraag

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marenubium

Berichten: 33
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 22:00

LOL Anya!

da bedoel ik Lachen
dat soort paardjes *grinn*
(bij een quarter zie ik altijd een vos voor me..niet bepaald een bont gevalletje Tong uitsteken)

Sandra_H

Berichten: 2715
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 23:03

Marenubium schreef:
hoezo, vraagtekens bij een verfhandje Haha!
waarom deed jij het dan sandra? hihi


Oh, dat was ooit es een keer toen m'n dochter op hem meedeed aan de misspony verkiezing op de stal waar ik toen stond. Ze was verkleed als heksje en Sam was versierd met bosjes stro in z'n manen en allemaal zwarte handen (zwartepietenzwart Haha! ) op z'n kont Clown

Wetsernfriek

Berichten: 1021
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Bassilly (OPZULLIK) Henegauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:39

elk paard kan western zolang dat je veel werkt en traint en laat je niet afscrhikken of afblaffen door DE QUARTER GEZINDE mensen in de western. ik zelf rij met een arabier en sta tussen allemaal quarters en hoeveel keer ze me uitlachten en afblaften en zeggen dat hij het nooit niet zal kunnen, maar ik hield steeds vol mijn paardje doet het heel goed maakt mooi stops en rolbacks enzo juist zijn spins mogen nog wat vlotter en doe nu sinds een jaar pleasure erbij en mijn paardje jogt veel zachter en mooier dan dat top pleasure paardje op de ranch
dan moet ik ook wel lachen hoor.

gewoon door doen hoor en vooral werken op het paard soepel maken, mijn trainer geeft les op natuurlijke manier zonder het paard te mishandelen zoals de meeste trainers. want sommige paarden doen het dan wel na al die mishandelingen uit dwang das niet goed.

mijn trainer doet alles op een zachte manier en er zijn nu ook mensen bezig met een tinkertje en heb hem zelf ook al is gereden pas zadelmak maar moet hem dan af en toe rijden want de dame moet nog leren rijden enzo en dat beestje geeft al heel goed op het bit en aan de teugel en zal er ook wel komen gewoon vol houden


ps mijn trainer gaat nu ook les gaan nemen bij john layson voor 6maand

het is ver de enigste trainer in belgie die aan paardenfluisteren doet en het werkt zijn techniek is bij het minste dat het paard iets goed doet veel belonen, wrijven schouderklopje. en mijn paardje die voelt er zich heel goed bij dan zie je hem glunderen en dan wil hij steeds meer doen

HCRanch

Berichten: 2553
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Burkesville, Kentucky USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 20:14

Citaat:
hoger in het bloed staat, zoals een pittige warmbloed


nou ik heb ook een Tinker en ik rij western met haar. Twee weken terug een onderlinge wedstrijd Extreme duivel een pitte warmbloed was er niks bij. Ikhad mijn handen vol , hard, hard , en nog eens hard. dat was het enigste wat ze nog kon, dus een Tinker ...... tja wat zal ik zeggen denk niet per definitie dat je dan een "rustig"paard in handen heb.

Wat betreft het westernrijden. Tuurlijk kan je met elk ras dat doen het zal in sommige gevallen alleen veel langer duren.

Ga eerst goed na wat je ambities zijn, ik zou er niet meer voor kiezen, maar ik heb haar nu en ik verkoop haar zeker niet.

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 23:03

Wetsernfriek schreef:
elk paard kan western zolang dat je veel werkt en traint en laat je niet afscrhikken of afblaffen door DE QUARTER GEZINDE mensen in de western. ik zelf rij met een arabier en sta tussen allemaal quarters en hoeveel keer ze me uitlachten en afblaften en zeggen dat hij het nooit niet zal kunnen, maar ik hield steeds vol mijn paardje doet het heel goed maakt mooi stops en rolbacks enzo juist zijn spins mogen nog wat vlotter en doe nu sinds een jaar pleasure erbij en mijn paardje jogt veel zachter en mooier dan dat top pleasure paardje op de ranch
dan moet ik ook wel lachen hoor.
Tuurlijk kan een arabier dit ook leren,maar als ga kijken naar wedstrijden op een nivo dat het ook leuk is om te kijken,dan zie ik liever geen arabier!Ik doel dan speciaal op de reining,in dit geval.Laatst heb ik een arabier mee zien lopen,en ,ja,..vreselijk knap hoor(alhoewel het nivo minder was dan heel wat quarters in die klasse),maar ik vond het niet mooi!!
Een reiningproef in de natuurlijk houding,zoals een arabier dat heeft,loopt z'n doel mis.Ik wil geen reiner zien met een staart op z'n rug geklapt,een weggedrukte rug een een hoge halshouding!een reiner is ROND van neus tot staart!(met als het ultime ,deze houding in de slidingstop.........)


gewoon door doen hoor en vooral werken op het paard soepel maken, mijn trainer geeft les op natuurlijke manier zonder het paard te mishandelen zoals de meeste trainers. want sommige paarden doen het dan wel na al die mishandelingen uit dwang das niet goed.
mijn trainer doet alles op een zachte manier .........
Dit is een andere discusie!!

en er zijn nu ook mensen bezig met een tinkertje en heb hem zelf ook al is gereden pas zadelmak maar moet hem dan af en toe rijden want de dame moet nog leren rijden enzo en dat beestje geeft al heel goed op het bit en aan de teugel...
Dit kunnen inderdaad wel meer paarden.........

ps mijn trainer gaat nu ook les gaan nemen bij john layson(wie?)voor 6maand

het is ver de enigste trainer in belgie die aan paardenfluisteren doet en het werkt zijn techniek is bij het minste dat het paard iets goed doet veel belonen, wrijven schouderklopje. en mijn paardje die voelt er zich heel goed bij dan zie je hem glunderen en dan wil hij steeds meer doen
Een schouderklopje vind ik weinig natuurlijk;ooit wel eens 2 paarden mekaar een schouderklopje zien geven???


Hey,Wetsernfriek,laat je niet gek maken,he!! Knipoog
groeten,
Miss Quarter-gezind Haha!

Wetsernfriek

Berichten: 1021
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: Bassilly (OPZULLIK) Henegauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 12:30

mijn arabier loopt zo rond als een quarter ik train daar wel veel op hoor en ik moet niet onderdoen heb al tweemaal eerste geweest tegen quarters en 1maal 5de op 20
vind dat helemaal niet slecht voor mijn paardje

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 13:35

Dat is zeker niet verkeerd!
Ik denk dat veel persoonlijke smaak is, ik zie een Arabier wel heel erg graag in de westernsport.

Natuurlijk kun je met elk ras doen wat je wilt, zoals al door anderen al gezegd liggen bij sommige rassen wel beperkingen, maar ook zo binnen de Quarters/Paints/Apps zelf, sommige zijn echte pleasure paarden waar je geen mooie reining proef mee zou kunnen maken net als sommige reiners niet mooi in de pleasure kunnen lopen, hoeveel training je er ook in stopt.

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 16:45

Ik zou niet zo graag net zoals vera al zegt een pittig paard voor de reining willen hebben, en al helemaal niet bij de trail, dat moet zo rustig mogelijk Lachen Ik rij dus ook western met mijn tinker Dana. ik heb eigenlijk niet het hele verhaal gelezen haha Bloos Knipoog


beetje druk met school...



(Emma)

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 17:07

Wetsernfriek schreef:
mijn arabier loopt zo rond als een quarter ik train daar wel veel op hoor .


Waar slaat dit weer op????
Dacht je dat een Quarter het vanzelf doet???
Onze Tinker loop zo rond als een arabier
sowhat Verward alle paarden die goed gereden worden lopen zoals het hoort Cool

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 20:59

Bloos Bloos Schijnheilig Cool ik kan het even niet helemaal meer volgen Schijnheilig Huilen sorry

(Emma)

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 23:44

Blaze schreef:
Onze Tinker loop zo rond als een arabier

.....met z'n staart helemaal op z'n rug omgeklapt???? Haha!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 07:45

Tong uitsteken Haha! Cool