Goedgekeurde dekhengst komt om bij verkeersongeluk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiirley

Re: Goedgekeurde dekhengst komt om bij verkeersongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:16

Bedankt Mitxa, je was me net voor.

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:18

Gatver, wat erg. Sterkte gewenst.
Het zou je maar overkomen, bah ik ga ook altijd al zo min mogelijk met m'n paard weg met de trailer.

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:21

getver wat erg... zijn hele aardige mensen wij laten altijd onze merries bij hun dekken.....

Anoniem

Mitxa schreef:
Jep, even kort samengevat: Ze reden op de snelweg een file in. Hadden daarvoor hun gevaarslichten aangezet, vrachtwagen achter hun had het niet gezien en reed frontaal in op de trailer.

Wat vreselijk!!

gelukzoeker

ow, niet te geloven...
afschuwelijk!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:23

Mitxa schreef:
Jep, even kort samengevat: Ze reden op de snelweg een file in. Hadden daarvoor hun gevaarslichten aangezet, vrachtwagen achter hun had het niet gezien en reed frontaal in op de trailer.

Djeezus... :\

Shiirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:27

Laten we het gezellig houden.

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:29

Alsnog wel zonde van zo'n mooi beestje.
Laatst bijgewerkt door Alet74 op 17-12-09 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: reactie op verwijderde post gedelete

Anouk91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:29

dat wel, maar een indentiek hetzelfde paard krijg je nooit meer ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:31

Antoiinette schreef:
Nou als je die merrie opnieuw zou laten dekken met now or never, wie zegt dat er dan weer zó een hengst uit komt?

Ik weet het niet helemaal zeker, maar als het goed is komt er weer een NoN van Zarina voor de Welsh keuring dit jaar.
Bovendien heeft de merrie al meerdere hele mooie veulens voortgebracht, durf zo even niet met zekerheid te zeggen of daar ook dekhengsten bij zitten, dacht van wel. Zal even zoeken.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:33

ooh wat is dit vreselijk zeg. Ben zelf niet zo dol op snelwegen met de trailer en vrachtauto's achter me juist voor zoiets wat dan kan gebeuren.
Sterkte voor de eigenaren.

21deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:34

Bah wat naar om te lezen het was een super hengst om te zien
Helaas heeft hy niet lang van zijn leven kunnen genieten en veel mooie veulens op de wereld kunnen laten zetten

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:39

Ik zal het hele verhaal even vertellen aangezien het mijn pony is en ik erbij was. We gingen we Vincent naar de kliniek toe voor de keuring voor de verzekering. We reden de file in en een vrachtwagen voor ons zette de gevaarslichten al aan wij begonnen ook af te remmen en zette ook onze lichte aan. Er reed een vrachtwagen achter ons met nog een ruime afstand hij had makkelijk ook nog kunnen remmen maar hij lette niet op en reed met volle vaart 90km per uur de trailer in. We stapte meteen uit en belde 112 en natuurlijk gelijk naar Vincent toe gegaan! Hij zat op zn kont in de trailer met zijn achterbenen voor zijn voorbenen. Hij wilde zo graag opstaan maar het lukte hem niet. Toen de dierenarts er ook was hebben we het nog geprobeert met slangen van de brandweer achter zn kont te doen om hem te ondersteunen maar het lukte niet. Toen hebben we hem een verdoving gegeven zodat hij wat suf werd en de trailer open gebroken hem met de brandweer en DA op de laadklep gelegt en zo de berm in getilt we hebben geprobeert hem te redden van alles gedaan maar het mog niet meer baten Vincent had een dwarslezing en was dus van achter helemaal verlamt hij kon niks meer. Toen kwam het pijnlijke besluit om hem in te laten slapen.. Het was een moeilijke maar wijze beslissing een mens kunnen ze niet eens genezen laat staan een paard! We hebben besloten hem te laten cremeren en daar in het crematorium hebben we afscheid van hem genomen. Het was fijn hem nog in een rustige situatie te zien om nog rustig afscheid te kunnen nemen. Ik krijg een hart vormige ketting met daarin een beetje van zijn as zodat hij altijd bij mij is. Verder gaat een deel van het as in een urn en een deel strooien we uit waar weten we nog niet.

Maar een ding weet ik wel dat ik mijn lieve knappe pony Vincent nooit zal vergeten en hij zeker te weten een topper was!

Vincent ik zal je missen!!

15 05'06 / 15 12'09

Memories are for ever, I will always love you! Y;(

Vincent was trouwens van de Fam. Cornelissen.
Laatst bijgewerkt door Amytj op 17-12-09 20:09, in het totaal 2 keer bewerkt

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:40

Vincent heeft 2 merries gedekt waarvan ik graag zou willen weten welke wie kan mij helpen??

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:43

wat verschrikkelijk om zoiets mee te maken....
heel veel sterkte gewenst Amytj..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:44

Amytj schreef:
Ik zal het hele verhaal even vertellen aangezien het mijn pony is en ik erbij was. We gingen we Vincent naar de kliniek toe voor de keuring voor de verzekering. We reden de file in en een vrachtwagen voor ons zette de gevaarslichten al aan wij begonnen ook af te remmen en zette ook onze lichte aan. Er reed een vrachtwagen achter ons met nog een ruime afstand hij had makkelijk ook nog kunnen remmen maar hij lette niet op en reed met volle vaart 90km per uur de trailer in. We stapte meteen uit en belde 112 en natuurlijk gelijk naar Vincent toe gegaan! Hij zat op zn kont in de trailer met zijn achterbenen voor zijn voorbenen. Hij wilde zo graag opstaan maar het lukte hem niet. Toen de dierenarts er ook was hebben we het nog geprobeert met slangen van de brandweer achter zn kont te doen om hem te ondersteunen maar het lukte niet. Toen hebben we hem een verdoving gegeven zodat hij wat suf werd en de trailer open gebroken hem met de brandweer en DA op de laadklep gelegt en zo de berm in getilt we hebben geprobeert hem te redden van alles gedaan maar het mog niet meer baten Vincent had een dwarslezing en was dus van achter helemaal verlamt hij kon niks meer. Toen kwam het pijnlijke besluit om hem in te laten slapen.. Het was een moeilijke maar wijze beslissing een mens kunnen ze niet eens genezen laat staan een paard! We hebben besloten hem te laten cremeren en daar in het crematorium hebben we afscheid van hem genomen. Het was fijn hem nog in een rustige situatie te zien om nog rustig afscheid te kunnen nemen. Ik krijg een hart vormige ketting met daarin een beetje van zijn as zodat hij altijd bij mij is. Verder gaat een deel van het as in een urn en een deel strooien we uit waar weten we nog niet.

Maar een ding weet ik wel dat ik mijn lieve knappe pony Vincent nooit zal vergeten en hij zeker te weten een topper was!

Vincent ik zal je missen!!

15 05'03 / 15 12'09

Memories are for ever, I will always love you! Y;(

Vincent was trouwens van de Fam. Cornelissen.

Tjee meis :(:)
Wat een heftig verhaal, wat erg dat je daar bij was! Wat misschien tegelijk ook wel weer heel goed is voor het rouwproces!
Ik kan me niet voorstellen wat ik had gedaan als ik daarbij was geweest, die vrachtwagenchauffeur had beter geen bril op kunnen hebben. Ik kan me hem niet meer herinneren als veulen, helaas.
Echt heel veel sterkte voor jou :(:)

IGK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:46

Ik zit hier met dikke tranen............ |(
Amytj: heel erg veel sterkte bij het dragen van dit grote verlies :(:) |(

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:46

Amytj; wat een verhaal.
Sterkte!!

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:51

Amytj: wat een verhaal zeg.. Sterkte!

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:53

even vraagje, waarom staat er dan eigenaar fam Boeve??? Hadden jullie hem van hun gekocht?

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:53

Wij hadden hem nog niet zolang maar op papier is hij van de
YAE Cornelissen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:54

Heel veel sterkte met dit verlies. :(:)

Amytj schreef:
Vincent heeft 2 merries gedekt waarvan ik graag zou willen weten welke wie kan mij helpen??

Als je de eigenaar bent kun je toch in de dekbonnen kijken, heb je direct alle informatie over de merries en de eigenaren. :)

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:55

Neonlight schreef:
Heel veel sterkte met dit verlies. :(:)

Amytj schreef:

Als je de eigenaar bent kun je toch in de dekbonnen kijken, heb je direct alle informatie over de merries en de eigenaren. :)

Het NRPS heeft deze verkeerd opgestuurd namelijk naar de vorige eigenaren! :S

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 19:57

Dekbon bestaat net als een startcoupon uit meerdere vellen, en 1 vel is voor de hengstenhouder, komt nooit bij het stamboek terecht. ;) Dan zou je beter daar even kunnen navragen.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:01

Jeetje wat jammer... Erg mooie hengst!
En wat jong nog.. :(:)