Weer zonder paard..................

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Weer zonder paard..................

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 09:56

Ik heb een verschrikkelijk moeilijk besluit genomen en dat is dat Beartje weer terug gegaan is.
Het is toch allemaal wat erger dan ik in eerste instantie had aangenomen. Huilen
Beartje had al 3 weken pijnstillers/ontstekingsremmers werd daarbij niet belast maar liep nog steeds kreupel.
Dus na een tijd wikken en wegen en proberen mijn gevoel uit te schakelen kon ik niet anders dan zo handelen.
Ik vind het echt heel erg en als ik een geldboom in mijn tuin had dan had ze gewoon bij ons gebleven maar ik wil ook een paardje voor de kinderen en mij om lekker op rond te rijden en dat kan met Beartje helaas niet.
Het was ook zo moeilijk omdat ze echt superlief is en verschrikkelijk klef met Digger Lovers
En nu hebben we ze vrijdag uit elkaar gehaald. Digger was helemaal van slag toen we met een lege trailer terug kwamen.
Nu moet ik alleen zelf proberen er niet te veel aan te denken wat er verder met Beartje gebeurt,
ze zou wel een hele goede fokmerrie zijn want ze heeft ook super goede papieren.
Ik hoop echt dat ze ergens goed terecht komt……duimen jullie voor me mee?


radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:10

Ik duim hier mee, wat ontzettend balen voor je zeg! (en voor Beartje en Digger natuurlijk!!!) Wat een rotweekend hebben jullie achter de rug! Ach gut

_Vanes_

Berichten: 3664
Geregistreerd: 12-02-01
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:12

Wat superzonde,..en ja,nu maar hopen dat het goed afloopt voor beartje.
Even een vraag;ik weet niet of ik wat gemist heb,maar wat had ze dan en wist je dit bij de verkoop???
trouwens netjes,dat de verkopers haar terug hebben genomen!! OK dan!

Bonnigje

Berichten: 2296
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:16

Hè wat vervelend zeg!
Voor jou én voor de verkoper.
Ik hoop dat alles en iedereen goed terecht komt. Heel veel geluk oor iedereen toegewensd.

Paints & Quarters, western riding magazine
http://www.paintsandquarters.nl
Level Up, horsemanship magzine
http://www.level-upmagazine.nl

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:27

Gatverdarrie! Wat vervelend Nanouk!! Dit is echt niet zoals het gegaan had moeten!! Heel rot voor Beartje natuurlijk ook, ik hoop dat ze als fokmerrie of weidemaatje goed terecht zal komen!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:38

Het zit je ook niet mee zeg. Maar ik denk dat dit inderdaad toch een juist besluit is, super ook dat ze terug kon. Ga je direkt weer op zoek of neem je even een pauze?

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:45

nanouk,heel veel sterkte,en duimen doen we!!!!! het is nooit leuk,maar wel verstandig,doe het rustig aan,breek het lijntje niet.


rinus

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 11:12

cornelie schreef:
Het zit je ook niet mee zeg. Maar ik denk dat dit inderdaad toch een juist besluit is, super ook dat ze terug kon. Ga je direkt weer op zoek of neem je even een pauze?

Nee het zit inderdaad niet echt mee . Maar we blijven positief en er komt nu vast een heel lief en bovenal helemaal gezond paardje op mijn weg....
Ik ga zelf niet op zoek want de handelaar heeft Beartje terug genomen en zoekt nu voor mij een ander paardje. Ik hoef dus zelf niets te doen, alleen gaan kijken als hij iets heeft gevonden.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:10

Ach hemel, Nanouk toch, wat verschrikkelijk sneu! Heel veel sterkte met het zoeken naar een ander paardje!!! Heb je nog voorkeuren?? Wie weet zijn er bokkers met het ideale Nanouk- paard.............

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:42

Er zijn echt twee paardenharten gebroken.
Digger is heel verdrietig, regelmatig hoor ik hem hinniken, hij was echt gek op haar.
Ook Beartje ging tekeer toen we haar wegbrachten, diep en diep triest allemaal.

Maar Nanouk kon echt niet anders; Beartje had lage- en hoge overhoef. De kans dat zij ooit nog goed zou gaan lopen is door verschillende deskundigen beoordeeld. Allemaal waren ze het er over eens dat die kans heel heel klein zou zijn en bakken met geld zou gaan kosten.
Daarnaast zit je dan ook voor de rest van je leven aan die bakken met geld vast want goed komen zou het nooit.

Inderdaad erg netjes van de handelaar om haar terug te nemen maar dat is hij wettelijk ook verplicht.
Bij een verkoop van handelaar aan particulier geldt een 6 maanden garantie op verborgen gebreken waarbij aangetoond kan worden dat het paard niet kan functioneren voor het doel waar het voor gekocht is.
Dus niet omdat je de kleur toch niet leuk vindt of dat hij een stop van 2 mtr ipv 7 mtr maakt, etc.
In dit geval was dat wel duidelijk.
Je zult alleen best handelaren tegenkomen die de regels aan hun laars lappen en waar je vervolgens in een juridische strijd verwikkeld raakt zonder dat je ooit een cent zult ontvangen.

Gelukkig heeft deze handelaar heel vaak leuke paardjes dus er zal vast snel een nieuw leuk paardje komen waar Nanouk eindelijk die lang gekoesterde duinrit mee kan maken.

Digger zal hem/haar met open armen ontvangen Ach gut

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:18

Jeemig Nanouk, wat sneu! Ik hoop echt dat het perfecte paardje snel op je pad komt.

"Als je stopt met behandelen en deze klacht komt terug, dan heb je dús de oorzaak niet weggenomen. ~ Francis

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:10

Wat een pech zeg.......heel veel sterkte , maar het is een goede beslissing...en heel knap dat je die genomen hebt......
En ja natuurlijk veel succes met het vinden van een nieuw paardje zal best wel lukken.......... Haha!

FOTO`S van JOELYN TABASCO TARI
viewtopic.php?f=53&t=463826
CHARENE IS NU CHARITA

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:46

Nanouk sterkte. Ik hoop dat er snel een leuk paard je weg kruist.

Francisca
Berichten: 512
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 20:15

He getver Nanouk, wat ontzettend vervelend voor je Verdrietig
Ik wens je ontzettend veel sterkte en hoop dat je heel gauw weer een ontzettend lief en leuk paard vindt!

One moment can change everything.

United Stables That's US


Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 21:00

Wat kan je toch een pech hebben met paarden.

Jullie waren zo blij met Beartje, en dan eindigt het zo. Heel vervelend. Voor haar en voor jou. Heel veel sterkte.

Het gaat niet om de bestemming, maar om de reis er naartoe.

iniak

Berichten: 532
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 21:41

Nanouk, het is echt heel naar om zo'n besluit te moeten nemen, maar wel verstandig en heel moedig. Wat er ook met Beartje gebeurd, als ze voortdurend pijn heeft door deze gebreken is het ook geen leven.........

Huilen Veel sterkte ermee Ach gut

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:28

Jeetje, wat een goede beslissing, maar wát een moeilijke!
Ik weet het precies. Ik heb ook eens een leuke merrie gekocht en haar heb ik ook terug moeten brengen doordat ze niet goed was. Was ook een heel zure beslissing.

Sterkte joh! En ik hoop dat je een leuk, gezond dier tegenkomt waar je wéer verliefd op wordt!


(misschien komt Banish wel beschikbaar als ik met mijn rug blijf tobben) Huilen

Banish-foto's van Gera in mijn profiel!!!

WWW.HUIZERD.NL/KONIJNEN

ElsJ

Berichten: 161
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Bocholt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 16:57

Ik heb net anderhalve week hetzelfde meegemaakt. Alleen had ik een veulen gekocht. Ik heb er nooit bij stil gestaan dat ook met een veulen van 4 maanden iets mis kan zijn. Hij is afgekeurd door de veearts, en mijn papa heeft de fokster gebeld dat ze hem maar terug moesten komen halen.
Ik zit er ook nog steeds heel erg mee in.
En mij shetlander veulen staat nu ook alleen. Een nieuw paardje vinden gaat helaas niet zo snel. Ze vallen allemaal in het niet bij het veulen dat afgekeurd is.

Face your fears, live your dreams!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 18:05

Een veulen van 4 maanden afgekeurd?? Ik neem aan dat het organische problemen zijn????

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 16:15

he wat sneu zeg, het was zo'n leuk stel met digger Lovers
hopen dat je snel weer een ander leuk paardje vind, wil je wel weer een Quarter of iets anders


ik heb nog wel een tinkertje voor je :D Haha! Tong uitsteken

Im Artfully Maid Dana

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 19:01

emmelske schreef:
wil je wel weer een Quarter of iets anders
ik heb nog wel een tinkertje voor je

Beartje is geen Quarter hoor Emma maar een volle New Forest, en ik heb gemerkt dat dat echt superpaardjes zijn.
Dus naar zoiets ben ik (ook qua prijs) weer op zoek.

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 19:58

Bloos Bloos Bloos sorry haha wel een hele mooie new forrest

(Emma)

Im Artfully Maid Dana

ellen1

Berichten: 53
Geregistreerd: 03-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 20:51

Dat vind ik echt heel erg rot voor je nanouk. Ik hoop dat je snel een ander paardje kunt vinden die wel lekker bij je kan blijven als ik iets weet zal ik het je laten weten. Met Coppers gaat het heel erg goed! hij heeft nu een nieuw maatje van mij gekregen, een shetlander veulen van nu 5 maanden oud het gaat heel goed met zijn 2. groetjes Bianca en Ellen


Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 21:22

Wat heerlijk voor Coppers dat hij een klein nieuw vriendje heeft gekregen (en voor jullie). Ben blij dat het daar allemaal goed gaat. Houden zo!

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 21:58

Jeetje Nanouk, wat vreselijk balen voor je. Ik denk wel dat het een verstandige beslissing is van je, maar het blijft toch enorm vervelend, vooral omdat het voor mijn gevoel toch echt wel klikte tussen jou en Bear, maar ook tussen Digger en Bear. Gelukkig heb ik nog veel foto's van Beartje van het boktkamp, dus als ik een keer wat voor je kan betekenen, dan laat je het maar weten!

Sorry voor mijn extreem late reactie, maar ja, ik was al een tijd niet meer op bokt geweest.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers