zou mijn paard het van de kou weer terug krijgen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

zou mijn paard het van de kou weer terug krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 13:08

hallo allemaal,mijn paard zoals bijna iedereen weet heeft chronische bronchites,,en het ging een tijdje erg goed,,want ze wordt behandeld door een homeopaat ,maar het gekke is nou begint ze weer erg diep te hoesten zou het een koudje zijn van die wind want daar zijn ze natuurlijk gevoelig voor,,maar ik had nog geen deken op is het niet verstandig om daar dan mee t e beginnen?want ze maakt al wel vacht aan...gr


Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:14

het is natuurlijk best raar weer, de laatste tijd. misschien dat je toch s,avonds een deken op moet doen.

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 17:42

gewoon s'nachts een zomerdekentje opdoen, doen wij ook.
ik denk dat je het gewoon een nachtje moet proberen of ze het niet te heet krijgt en gaat zweten (want dan kan ze nat. ook kou watten).
succes!


Katja
Blogger

Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 17:47

Omdat het over een ziekte gaat verplaatst naar MD.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 22:11

een regendeken ongevoerd is dat wat?

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 12:43

hoi maartje, een vriendin van mij had een paard met chronische bronchitis, zij had in de zomer (en voorjaar) geen last maar als het killer werd en vochtiger des te meer. mist ed waren niet goed voor haar. zij zette haar paard ook eigenlijk nooit stil omdat ze anders weer zo moeilijk op conditie te brengen was. op latere leeftijd kreeg ze ook ventipulmin van da voor de bronchitis. alleen een waarschuwing voor de ventipulmin; als je er op jonge leeftijd al mee begint dan kunnen ze er vaak niet meer buiten na een tijdje.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 12:45

Ik hoor van meer mensen dat hun paarden beginnen te hoesten. Kan idd van de weersverandering komen...irritatie van de luchtwegen en verschil in temperatuur...

Je suis Charlie.

Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-09-04 13:19

oke dan,bedankt allemaal!!gelukkig is het hoesten nou weer verdwenen *LOL* gr emaartje

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-04 17:50

Hou het goed in de gaten zou ik zeggen. Mijn vorige paard had er ook last van en het gekke was dat hij alleen 's ochtends vroeg tussen 5.00 en 7.30 hoestte en verder de hele dag niet. Weet het zo zeker omdat ik in die tijd zo vroeg op stal was en anderen hem nooit hoorde. Na van alles proberen via de dierenarts ben ik hem echinacea van bloem gaan geven: eerst 3 dagen 5 ml. en daarna 3 ml. sindsdien ging het super goed en had ik geen DA meer nodig. Af en toe na een maand 3 dagen stoppen en dan begon ik weer opnieuw. Misschien kan je dit eens overwegen en met je homeopaat bespreken als hij in de toekomst weer echt gaat hoesten?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BreeWelshies, GrapeshotBot, Mirjam79, sas66 en 25 bezoekers