Wat klopt er niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Wat klopt er niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 23:49

ik heb volgende week voor de eerste keer een buitenwedstrijd. ik rijd al wel een tijdje wedstrijden maar dat was alleen nog maar binnen. Lachen

mijn probleem is (ik denk dat het een probleem wordt) dat mijn paard bang is voor stilstaande auto's. Hij is niet bang voor auto's die langs rijden, dat maakt hem niets uit, maar zodra we langs een stilstaande auto lopen gaat hij er naar kijken alsof hij het te verdacht vind dat hij gewoon stilstaat omdat een auto hoort te rijden! *LOL*

ik snap het niet? Verward
ik ben al wel aan het oefenen, maar het helpt niets! hij blijft er naar kijken, en maakt er een grote boog omheen!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 23:50

gewoon doen alssof er niks aan de hand is !
probeer het eens aan de hand !
misschien dat ie dan doorloopt..

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 23:59

der niet heen laten kijken en door laten stappen

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 00:06

Zelf niet bang zijn of twijfelen. Je moet cordaat optreden.
Je mag hem best even laten kijken dat het niet eng is. Maar daarna weer gewoon verder gaan waar je mee bezig was.
Verder hem voorwaarts en bezig houden, zodat hij niet de kans kan krijgen om te schrikken.

Je kan in het begin desnoods eerst aan de hand oefenen, als je dat makkelijker vindt Lachen

Unity
Berichten: 2116
Geregistreerd: 14-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 00:10

Ander paard erbij, die voorop laten rijden, meestal volgen ze dan wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 00:24

Schrikt hij omdat hij dan zichzelf in de autoruiten weerspiegelt ziet? Dat ziet hij nl niet in een rijdende auto. Zou idd veel oefenen met een paard dat stilstaande auto's zonder problemen passeert. Succes!!!

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 16:23

thx allemaal, ik liet hem er altijd naar kijken, zodat hij miss zou zien dat er niks aan is. maar zou hem nou eens gewoon door laten stappen en desnoods de andere kant op laten kijken! Haha!

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 19:05

Doe zelf alsof die auto er niet is en ga je vooral niet druk maken over het feit dat ie het misschien eng vindt.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 19:10

Dat is paardenlogica. Lachen Die oliebol van mij kijkt niet op of om van auto's en trekkers, maar EENDEN en SHETLANDERS (gaat al iets beter) en KOEIEN!!!!!!!!! Waaaaaa! Die zijn zo eng!
Gewoon geduldig blijven proberen. Ga er anders naast lopen (met longeerlijn) en ga zelf tegen de auto staan en laat hem maar naar je toe komen. Niet trekken of dwingen. Hij komt uiteindelijk (als jij al wortel geschoten hebt) wel naar je toe.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 22:03

ja koeien schijnen inderdaad mega eng te zijn hjihi
ach stilstaande auto's je weet maar nooit he misschien springt er wel
een paard etende kabouter uit

ik denk dat de meeste t eng vinden om dat ze zien dat er iets in kan maar niet goed erin kunnen kijken , inderdaad zoals vorige schrijfster al zei gewoon lekker relaxed tegen aan gaan staan , went van zelf