tapijt in bak?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

tapijt in bak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 21:26

wie heeft er allemaal tapijt in zijn bak en hoe bevalt het jullie?
en waar hebben jullie hte gekocht en belangrijkste wat koste het?

ONDERSCHRIFTLOOS


Serendipity1

Berichten: 6044
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:03

Tapijt? In de bak? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Haha! Ik geloof dat ik iets anders denk dan dat jij bedoeld. Iig, op de manege niet. (Sorry voor het nutteloze berichtje Haha!)

En wie rijdt daar op zijn paard door de prairie?

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:04

Tapijt snippers is chemisch afval. Hou daar rekening mee. Het kost een vermogen om het af te laten voeren als je een nieuwe toplaag wil aan laten leggen of door omstandigheden (gemeente) het moet af laten voer. Ik heb hout chips in mijn bak. Hij ligt er al 7 jaar picco bello erbij. Geen plassen, geen stof, vlakke bodem waar de paarden op lopen i.pl.v. in lopen. Als ik de toplaag zou willen laten vernieuwen, dan wordt de laag die er nu op ligt over het land verspreid. Het rot gewoon weg. Ik hoef het niet af te laten graven. Ik laat er om de zoveel tijd een nieuwe laag houtchips er op doen. Het wordt gewoon een soort bospad, veerkrachtig, goed wate doorlatend en bevriest niet. Die kosten van houtchips vallen ook mee.

BIOLA II GOUD SECTIE 7 EN SUB KAMPIOEN VAN HET RAS 2011 IN BELGIE!
BRONS SECTIE 11 NEDERLAND 2014
3de MORFOLOGIE SECTIE 11, TOTAAL 5DE NEDERLAND

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:06

Ze bedoelt tapijtsnippers Knipoog .

We hebben het vroeger op de manege wel gehad, Toen beviel het op zich wel goed, qua rijden dan. Maar uiteraard is een goede ondergrond ook zeer belangrijk ivm regen en vorst e.d.

Verder kan ik je niet helpen, ik heb er alleen maar op gereden Haha! .

Ik weet wel dat je niet zomaar elke tapijtsnippers mag gebruiken, ivm chemicaliƫn.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:08

Ik begreep dat het ivm het milieu niet meer mocht?

Wij hadden het vroeger op de manege ook, en ik vond het maar troep. Hield juist in de bovenlaag veel vocht vast, zodat de bak nog nat was terwijl de gewone bak dan allang was opgedroogd.

Extremely rare and Beyond Compare

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 09:08

wij hebben het gehad( www.buitenbak.nl ), na 1 winter er heel snel weer uit gehaald
nu hebben we een eb en vloedbodem www.manegebodems.nl dat bevalt SUPER OK dan! het kost misschien meer, maar je hebt dan ook wel wat!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:01

Wij hebben het al jaren en het bevalt juist super! Bij een lange periode van regen blijft de bak altijd erg goed, terwijl dan de meeste bakken in de omgeving al vol plassen staan. Ook bij vorstperiode kan je goed blijven rijden (mits het niet precies ervoor geregend heeft, maar dat gebeurt weinig). Wel voordat de vorst begint even lostrekken.
Wij hebben het trouwens ook van Gertjan Ruijl, zie bovenstaande verwijzing naar site buitenbak.nl (staan ook prijzen vermeld).

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:36

het is een ramp!! Scheve mond, bij ons komen er diepe kuilen in die je niet kan zien, paarden worden snel kreupel door de slechte bodem, terwijl het behoorlijk onderhouden word.

Zou het niet doen, blij dat ik bij mij stal weer gewone zandbodem heb Haha!

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:07

Manegen hier in de buurt heeft vilt in de bak. Dat rijdt heel erg fijn.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)


Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 15:38

Nimmedor schreef:
het is een ramp!! Scheve mond, bij ons komen er diepe kuilen in die je niet kan zien, paarden worden snel kreupel door de slechte bodem, terwijl het behoorlijk onderhouden word.

Zou het niet doen, blij dat ik bij mij stal weer gewone zandbodem heb Haha!


Ik begrijp totaal niet hoe er diepe kuilen kunnen ontstaan Verward . Dat betekent toch echt dat de onderlaag niet goed is.
Dat ben ik wel vergeten te zeggen dat wij een goede onderlaag van zand hebben met daaronder weer drainage. Dit werkt bij ons perfect.

Alja

Berichten: 25580
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 21:11

veel verschillende meningen dus, rhijnauwen wat kost zo`n bak nou wat jij hebt ( mag per pb Haha!) en hoe gaat dat dan als het vriest?
met tapijt kun je dan nm wel door blijven rijden

ONDERSCHRIFTLOOS

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 21:51

Wij hebben het op stal zowel binnen als buiten, bevalt goed .

Lyonesse

Berichten: 13091
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Westerwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 09:40

De manege waar ik stage liep heeft het ook laten aanleggen. Het zou minder stuiven zodat je dus niet meer hoefde te sproeien en er zouden geen hoefslagen inkomen. Gevolg, bak stuift in de zomer als de tyfus, de bak meurt door de urine van de paarden, de hoefslagen komen er wel degelijk in, en als er een paard in rolt, mag je de hele troep weer verdelen, en komen er idd gaten in. Vul de rest zelf maar aan. Haha!

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:12

Mystica schreef:
Het zou minder stuiven zodat je dus niet meer hoefde te sproeien en er zouden geen hoefslagen inkomen. Gevolg, bak stuift in de zomer als de tyfus, de bak meurt door de urine van de paarden, de hoefslagen komen er wel degelijk in, en als er een paard in rolt, mag je de hele troep weer verdelen, en komen er idd gaten in. Vul de rest zelf maar aan. Haha!


Hoe kan tapijt nou stuiven? Hier heb ik dus nooit last van gehad. En urinegeur? Ook nooit.
En hoefslagen (wat ook niet echt voorkomt, maar wij zijn dan ook geen manege) kan je vermijden door het af en toe los te trekken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers