Het scheelde maar heel erg weinig....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Het scheelde maar heel erg weinig....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 09:26

... of Joy was er niet meer geweest
Ik had lekker gereden en besloot om mijn paard nog even los te laten lopen, helaas alle bakken waren bezet,dan maar naar buiten even lekker laten grazen Vork
Joy had er zin in en rukte het gras uit de grond Haha!
Ze was zo druk dat ze het voor elkaar kreeg haar been over het halstertouw te zetten (al grazende)
ze raakte in paniek en kwam twee keer omhoog, ik probeerde het touw tussen haar benen uit te halen, maar ze stierde er in volle galop vandoor Verdrietig en ze liep recht op een grote weg af en dan ook nog eens op een vrachtwagen...ik wou mijn hoofd al bijna omdraaien om die klap niet te zien...ze stond er praktisch al voor toen ze recht omhoog ging en zich omdraaide..ze rende keihard tegen het verkeer in de weg over..iemand zetten het verkeer stil en eindelijk stond ze stil..ze stond heerlijk te vreten al trillende op haar benen nam ik haar mee, we kwamen trillend en ik al huilend op het erf.
Ben me echt kapot geschrokken, blij dat het goed afgelopen is


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 09:40

Jeetje zeg, dat is schrikken!!! Je zag het al helemaal voor je dus... Verdrietig
Dat vind ik ook een van de ergste dingen die je kan overkomen denk ik: je paard los dicht bij een drukke weg en zelf niets kunnen doen op dat moment.
Nou ja, gelukkig is het goed afgelopen, geef haar maar een dikke knuffel!!!

puma

Berichten: 2275
Geregistreerd: 21-08-01
Woonplaats: Lobith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 09:45

Jezus Marloes, doe even niet zo eng wil je?

Godzijdank is het goed afgelopen, moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren. Je zal je wel helemaal kapot geschrokken zijn.

Geef haar maar een hele dikke knuffel van me Lovers

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 09:52

Dat is echt eng......
Gisteren ook bijna zoiets meegemaakt.
Rasputin (1,80) was ONDER! het hek doorgekropen toen de eigenaar 'm wilde pakken en de onderste balk al opzij had geschoven.
Hij liep los in het net ingezaaide land Frusty . Ik stond binnen en zie op eens rasputin voor bij galopperen. (400 meter verder is de A12 Scheve mond ) Dan giert adrenaline toch ook wel even door je keel. Na het land even geploegd te hebben Frusty galoppeerde hij gelukkig richting het eten, na eerst Omar nog ff 2 beten gegeven te hebben Huilen .

Gaat het alweer een beetje?

:evaw:

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:07

Gatsie ik zag het al helemaal voor me. Gelukkig dat het goed is afgelopen. Ik kan me voorstellen dat je goed geschrokken was.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 10:08

Nu gaat het alweer, maar ga vorlopig niet met haar aan de hand naar buiten
en gaat het ook goed met jou?jij zal je eiegn ook wel kaopt geschrokken zijn

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:16

Ja het gaat wel hoor, alleen een beetje koudje gevat (nu keelpijn). Ik liep namelijk in mijn dunne truitje en we hebben wel een uur rondgerend. Later nog een probleempje, maar dat was niet echt eng: Ondertussen was een andere hengst, door alle opwinding, onder het hek door gekropen naar een ander weiland, die kregen we never - nooit - niet meer te pakken. Toen heb ik Omar maar gezadeld en in mijn goede kleren opgestapt en geprobeert zo te vangen.... Was wel leuk stiekum, maar nog hebben we 'm niet gevangen Frusty

:evaw:

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:21

jemug!!
gelukkig is het nog allemaal goed gekomen!
gelukkig dacht een van de automobilisten na Lovers
geef je paardje maar een dikke knuf!
op zo'n moment merk je wel hoeveel je van je paardje houd!
ik zou ech helemaal in paniek raken..

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:25

marloes-joy schreef:
Nu gaat het alweer, maar ga vorlopig niet met haar aan de hand naar buiten

Of klik een longeerlijn aan je halster ipv een halstertouw, doe ik ook altijd, dan heb je namelijk veel meer te vertellen en je hebt meer tijd om te reageren.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 10:36

ik zal voortaan mijn pittige dame aan een longeerlijn klikken ja!
goed idee marije!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:38

Poeh.... Das schrikken!

Wat ik meestal doe is een longeerlijn aan de linkerkant van het halster vastmaken, op deze manier kun je ze sneller omtrekken. Maar goed, als ze echt gaan rennen begin je even goed weinig...

Hier zul je nog wat nachtmerries aan over houden denk ik...

Superamanda

Berichten: 61
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:45

Zo dat is echt nog eens schrikken zeg. Ik wil niet weten hoe het anders was afgelopen. Heel veel sterkte er mee nog

Liefs Kirst

Gun je paard meer dan alleen het wedstrijd terrein en je eigen bak. Maak eens een buitenrit en waai lekker uit!!! Haha!

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:48

Gatver bij het lezen word ik er al naar van! Dan schrik je inderdaad ontzettend, het was gisteren dan wel de dag van ontsnapte paarden want die van mij had ook een grap. Ik was hem op een afgezet land aan het longeren toen het klipje van de longeerlijn brak Verward Paard gallopeerde dus richting uitgang, hek was dicht maar hij duwde hem zelf open en sjacede het erf over richting de weg. Gelukkig ging die naar de hond toen om te spelen Verward en kon ik hem weer vangen, maar toch zit de schrik er dan wel in.
Helemaal als je je paard op een vrachtwagen af ziet rennen. Voortaan inderdaad een longeerlijn, heb je tenminste nog een eindje touw!

carlosje

Berichten: 1738
Geregistreerd: 04-12-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 12:48

he jakkes, als ik dit lees krijg ik gelijk weer kippevel. Ik heb ook zo iets soortgelijks meegemaak. Ik reed een jaar of 2 geleden met Car buiten, ik draafde en was aan het lichtrijden. Opeens schrok Carlos ergens van en sprong zo hard en snel opzij dat ik er aan de andere kant afviel, ik viel op mijn rug, ik stond zo snel mogelijk op om Carlos bij de teuegels te grijpen ,maar opeens speurde hij weg in galop, zo over de druke weg met veel verkeer. Ik rende er achter aan,zo hard als ik kon, maar ja een paard inhalen is me nog nooit gelukt, dus ik was helemaal dood moe en ik kon niet meer.Ik riep ook steeds CARLOS!! Een paar kinderen die het zagen gingen lachen

Ik zag Car ver in de verte nog steeds galoperen, gelukkig nu op een grinddijk met niet veel verkeer en GRAS!! dus toen hij het galoperen wel weer zar was begon hij maar te grazen, alsof er niets aan de hand was. Ik liep nog wel een heel stuk achter hem, en was bang dat als ie' mij zou zien of als hij weer ergens van zou schrikken hij er weer vandoor zou gaan. Dus ik leip wel snel door maar niet rennend want dan hoorde hij dat grind natuurlijk weer kraken Verward Maar gelukkig was het gras daar erg lekker, dus bleef hij staan. Maar ik was wel heel erg geschrokken!!
En stond helemaal te trillen.

Marloes, ik kan me het dus helemaal voorstellen hoe jij je toen voelde, die paar seconde zijn net een droom, nou ja en nachtmerrie eerder.
Alles flitst aan je voorbij.

Sterkte ermee !!ik was toen het net gebeurde ook helemaal van slag en heel voorzichtig buiten. Het kan echt zo voorbij zijn.

liefs kat

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 13:04

Pffff... ik schrok al bij het lezen van de titel...
Ben blij dat het goed is afgelopen.. het had inderdaad anders kunnen gaan. Wat betreft een longeerlijn.. dat is natuurlijk wel een betere optie.. maar als ze er echt vandoor willen gaan ze toch en ga jij mee. (zie mijn skie actie verslag *LOL* ). Maar meestal gaat het met een longeerlijn toch stukken beter. Ik hoop voor je dat je zoiets niet weer mee hoeft te maken.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 13:10

Ik heb Jur ook eens van de weg moeten plukken... Je schrikt je helemaal lam. Ik kwam dus de weg op en zag een auto stilstaan, ik had allemaal spookbeelden in mijn hoofd dat zij daar bloedend voor die auto lag enzo, maar die auto had haar gelukkig tegengehouden en gevangen en niet geraakt... Ik ben ook jankend en trillend (en scheldend op Jur) naar stal teruggelopen, ik had het ook niet meer! Maar gelukig is het bij jou ook goed afgelopen! Lachen

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 13:13

Jurga schreef:
maar die auto had haar gelukkig tegengehouden en gevangen en niet geraakt...


Niet leuk natuurlijk.. maar ik moest hier toch wel even om lachen.. *LOL* Een auto die een paard vangt.. dat had ik willen zien Haha!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 14:37

Pffffff wat een verhaal en ze rijden daar zo hard gelukkig is het goed afgelopen.
ik lees het nu pas sorry, hopelijk is de schrik al wat uit jullie benen.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 14:38

Ohw jezus Verdrietig

Goed dat het met een sisser is afgelopen iig Lachen Maar je zal idd reuze geschrokken zijn...

Zo heb ik een keer een pony van de weggehaald, echt mazzel dat ik daar toevallig liep met de hond, die pony galoppeerde net op de autoweg af Verdrietig
Gewoon ervoor gesprongen en de nek gehangen instinktief...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 18:43

Ow eng he? Dan zie je al hele spookbeelden op je netvlies verschijnen.
Gelukkig maar dat het zo goed is afgelopen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 21:31

Honeybee"]
[quote="Jurga schreef:
maar die auto had haar gelukkig tegengehouden en gevangen en niet geraakt...


Niet leuk natuurlijk.. maar ik moest hier toch wel even om lachen.. *LOL* Een auto die een paard vangt.. dat had ik willen zien Haha!
[/quote]

Ik vergat de lasso te noemen.... *LOL* *LOL* *LOL*

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 21:54

Wat een gebeurtenis zeg! hier krijg je gewoon kippenvel van.Gelukkig dat er iemand zo alert was en het verkeer stil kon zetten.
Maar is je paard nu ook alweer van de schrik bekomen of durft hij nu niet meer richting de weg?

Wodan en ik onderweg in de M2

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 23:44

he getsie!!! Huilen


ik zit hier met de tranen in mijn ogen, en een brok in mijn keel...

jeetje, ben harstikke blij voor jouw (en joy etc)
dat er verder niets gebeurd is...Lachen

mijn god wat schrok ik, wil je mij nooit meer zo laten schrikken? Scheve mond
stond je zelf niet te trillen op je benen?zou ik dus echt wel hebben..

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch


marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 11:16

bedankt voor de ontzettende lieve reactie's
wat moet ik toch zonder jullie? Lovers

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 11:27

jeetje, wat vreselijk zeg! Dat is zeker schrikken!
Gelukkig is het goed afgelopen

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Tarzan, amand0, AnniekSolana, frensje, GrapeshotBot, M1994, MallyBelly, marte_kandia, meniekske, Muga, NikkiB1991, Nimby, Pastis, xRoossie95, zoedeloe en 111 bezoekers