Wie oh wie kan ons helpen??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Wie oh wie kan ons helpen??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 13:36

Nee het is niet een van onze paarden die zo ziek is, maar onze liefste hond Jill. Hier even het verhaal wat mijn moeder al op hondenforum heeft gezet.

Beste lezers,
wij zitten al enkele weken met een zieke whippet. Eigenlijk ten einde raad, want na verschillende onderzoeken, weten de DA niet wat zij mankeert. De hond is pas 7 jaar.
Ziektebeeld en onderzoeken: Van de een op andere dag geen eetlust en verhoging/koorts; DA denkt baarmoederontsteking en heeft deze binnen korte tijd verwijderd.(was een beginnende ontsteking!) Jill blijft echter koorts houden; 39.9. 9 Koortsremmers! 9 dagen later bloed afgenomen.
Jill eet weer een beetje, maar krijgt koortsaanvallen. Diezelfde dag uitslag bloed; er is niets goed!!!! Eiwitten niet, rode en witte bloedichaampjes niet...De volgende dag met spoed naar Amsterdam;bioptie lymfklieren in de hals, beenmergbioptie, bloedonderzoek, eiwitspectrum,urineonderzoek gehad. jill is al 1,5 kilo afgevallen. 3 dagen later weer naar A'dam met een bloeddonor(Jill heeft ernstig bloedarmoede) maar na bloedonderzoek is de bloedarmoede 'stabiel'. We late Jill alles eten wat ze lust, om toch wat energie in het lichaampje te proppen. Ondertussen heeft ze ook al 2 antibioticakuren gehad. Da heeft al leukemie laten vallen, maar dit blijkt uit het onderzoek niet het geval. Conclusie DA; polyclonale hypergammaglobulinemie wijst op een chronische ontsteking. Hypoalbuminemie wijst op verlies van dit eiwit, dit is via de darmen mogelijk. In Amsterdam bioptie lymfklieren in de buik, endoscopie maagdarmkanaalen bioptname tijdens scopie,echo van de buik.
2 weken(het werden er echter 3!!!!!!!!!!) wachten op de kweek. Intussen wel uitslag van ander onderzoek; darm:normaal epitheel, wel veel lymfocyten. Lymfeknoop abdomen:reactieve lymfeklier. ADVIES: starten met prednison. Uitslag kweek: Histologie milde plasmacellulaire enteritis.
Conclusie; geen duidelijke oorzaak gevonden voor de ziekte van Jill.
Doorgaan met prednison, maar wel langzaam afbouwen.
Ondertussen ging dit redelijk, mits ze toch weer verhoging kreeg, ze in het zonlicht weinig tot niets kon zien. Weer naar de DA; bloedafname: bloed is nog steeds niet goed.
Ik heb ondertussen vanalles voorgesteld, zoals ziektes door teken, schimmels, noem maar op. De DA weten het niet en ik ben BANG dat ik mijn hondje zo ga verliezen........
Het is een lang verhaal, maar ik hoop dat iemand iets herkent en mij, ons ook maar enige raad kan geven.....
Er is hier in huis al die weken heel veel verdriet en zeker door die machteloosheid.......

Marl1tje

Berichten: 476
Geregistreerd: 26-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:42

Ik kan me voorstellen dat je inmiddels radeloos bent!

Je verhaal is nogal onduidelijk op geschreven (een beetje chaos, maar ik snap het wel in jouw situatie!), maar nadat ik het allemaal nog een keertje heb gelezen, is het eerste waar ik aan dacht een auto-immuunziekte, oftewel het lichaam is bezig zichzelf te vernietigen... Ik ben natuurijk geen Da en zelfs geen arts of iets in die richting, maar het is het eerste wat in me opkwam! Heel veel sterkte!

ellepel

Berichten: 47338
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:11

pff heel moeilijk, kan idd van alles zijn.
teken kunnen wel zoiets veroorzaken, ik kwam iets tegen op internet, waar je misschien iets aan hebt.
gaan over een teekbesmetting
http://www.verenigingijslandsehond.nl/waarschuwing.htm

is ze helemaal nagekeken op eventuele wormbesmetting?
die kunnen wel jouw beschreven ziektebeeld veroorzaken.

rowan17

Berichten: 1475
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 18:56

Verder niemand...? Verdrietig Frusty

kimmie261

Berichten: 19213
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 19:21

ik heb 1x zo'n zelfde verhaal gehoord...

was bij een oude hond,en ook steeds koorts ,toen zat er een tumor in de buik,die geklapt was...
ik hoop niet dat dit ook bij jullie hond zo is...