Dilemma!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Dilemma!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-02 20:19

Nou, vandaag bij Dot geweest, beentjes vast opgeschoren en koppie ook, maar ik twijfel of ik wel moet gaan...
Ze ziet er nog steeds niet goed uit... Al binnen een paar weken dat ze daar stond, vond ik haar mager worden, maar wel met een dikke grasbuik. Ze bleek minder voer te krijgen als wat ze bij mij kreeg, maar wel veel kuilgras. Ik heb dus gevraagd of ze iets minder kuil wilde voeren en iets meer brok. Ze zegt dat ze dat nu ook doet, maar Dot ziet er nog steeds schraal uit. Je kunt haar ribben net te goed voelen, en als ze geen wintervacht had gehad, had je ze volgens mij ook kunnen zien. Ze is vandeweek (gewoon netjes op tijd) weer ontwormd, en als het goed is krijgt ze op mijn verzoek maandag een vitaminespuit, maar ik weet niet goed wat ik zal doen... gaan of thuis blijven...

Iemand nog ideeën hoe ik Dot er weer wat meer in 'showconditie' kan krijgen?? (binnen een week zal wel niet lukken) Ik denk er zwaar over om een plekje dichter bij huis te zoeken. Dat gaat me dan waarschijnlijk wel meer geld kosten, maar ik mot toch wát! Dan kan ik er in ieder geval wat vaker naar toe! (nu moet ik bijna een uur rijden, dus één keer in de week vind ik al heel wat! Mijn auto rijdt helaas nog steeds niet op water.)

Wie weet er in de omgeving van Harskamp iemand die plek heeft voor een jaarling en ook secuur is met de verzorging van z'n paarden?
Ik wil graag dat ze overdag in de wei staat, met één of twee andere jonge paarden (maar geen groot koppel) en 's nachts op stal. Dus eigenlijk liefst bij een particulier die zelf ook een veulen/jaarling/tweejarige heeft en nog een stalletje over. Als iemand iets weet hoor ik het graag. En omgeving Harskamp is ruim gemeten hoor! Apeldoorn vind ik ook nog acceptabel...

~Francis~ *die nu dus met een dilemma zit*

DubbelFun

Berichten: 88657
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 20:31

Niet geschoten is altijd gemist Knipoog . Jury's weten heus wel dat niet alle veulens er altijd tip/top uitzien en het is nog geen NK tenslotte. Wedstrijdervaring is minstens zo belangrijk, elke ervaring is er één.

Over weidegang denk ik nog na, als er me iets te binnenschiet PB ik wel.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 22:53

Meid..........ik zit met hetzelfde.....nog erger, ik heb vanmiddag besloten niet te gaan! Frummel ziet er opzich wel goed uit, maar mijn eigen voorbereidingen lopen niet zoals ik wil, ik kan hem a.s. week niet thuis hebben. Nu loopt een van de merries die op knappen staat in de wei en de eigenaar gaat deze week op vakantie, of wij even willen opletten...AAAAHHHHHHH!! Nu slaap ik dus ook nog niet lekker!!! Kobus heeft een absolute dip. Een zorgenzoontje momenteel en hij heeft vorige week een lekkere vitamine- shot gekregen, de afgelopen dagen wel lekker een paar uur in de weide gelopen, daar geniet ie van. Met veel geluk kan de hoefsmid deze week langskomen om mijn jongens mooi op de voeten zetten. Na 2 weken kan hij dus pas komen. Ook mijn ouwe meissie ligt in de lappenmand. Ik heb haar vorige week laten berijden door twee kleine meisjes en er is toch iets gruwelijk fout gegaan. Ik trof mijn ouwe beessie stokkreupel aan in de stal na hun laatste bosritje Huilen Werkelijk, ze kan alleen stapje voor stapje 'waggelen'!!! Ook daar ome dokter maar bijhalen maandag... Nee, ik ga niet met een lekker gevoel opweg naar een wedstrijd. Dan begin ik er niet aan, ik vreet mezelf op van de zenuwen en kan dat er nu even niet meer bijhebben. Punt. Ik baal. Frummel loopt nu wel mooi rond met korte manen en een mooi koppie, da's dan mooi meegenomen (waarvoor eigenlijk???).

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-02 23:14

Zo zeg...dat gaat lekker daar!
Nou, ik heb vanavond nog ff gebeld met degene waar Dot nu staat, en die heeft beloofd om Dot in ieder geval elke dag even goed te borstelen, zodat al het oude haar er goed uit komt. Dan ga ik haar zaterdag gewoon netjes optrutten en wassen, en dan zie ik wel wat ik doe...
Ik beoordeel haar gewoon als ze helemaal schoon is enzo. Ze ziet er nu natuurlijk ook niet uit door die 'aangevreten' wintervacht en vieze mestplekken enzo. Veel te lange manen ook...
Ik denk (HOOP) dat als ze opgetrut is het allemaal nog wel mee valt.

Nou, doe maar rustig aan.. ik kom vandeweek misschien nog wel ff langs. Ik bel wel eerst... Knipoog Sterkte, en ik hoop dat je ouwetje weer snel goed is!
Groetjes! ~Francis~

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 10:29

Ik ga met Sugar mee, gewoon doen, de jury's houden er inderdaad best wel rekening mee, en je zal niet de enige zijn met een jaarling die er naar jouw mening niet tiptop uitziet! Ik zou er gewoon voor gaan, ga voor de laatste plaats, en alles wat je hoger eindigt is meegenomen! Je paardje doet in ieder geval wedstrijdervaring op!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

je vind je paardje te schraal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 12:20

he is ie nog steeds zo mager. weet je wat bij mij dan als een speer werkt.

niet lachen hoor. elke dag een rauw ei. daar groeien ze van en de vacht gaat glansen van jawelste. je hebt kans als je er deze week nog mee begint dat ze er eind van de week veel beter uit ziet.

probeer het maar, je zult zien.

als je nog gaat volgend weekend, suc7 gewenst.