Middendraf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirie1

Berichten: 399
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Drenthe

Middendraf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 13:43

hallo,

Ik heb een pony die kan echt niet middendraf.

Wie weet hoe je een pony dat kan leren. De vader van mijn pony is een fries.

Wie heeft er een tip ??????????????
Laatst bijgewerkt door Mirie1 op 12-09-04 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Mirie1

Berichten: 399
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 13:54

Wie heeft er een tip

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 19:32

waarom kan die dat niet dan?

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:10

elk paard kan het. je moet alleen geduld hebben. Haha!
ik drijf mijn paard goed door en houd tussen door halve ophoudingen, om te zorgen dat hij strekt! Lachen

probeer het ook eens, en gewoon goed doorblijven oefenen. want wat anky zei: "een paar kan een oefening pas helemaal goed als ie hem rond de 400 keer gedaan heeft." natuurlijk is dat niet bij elk paard.

MarrieLeen

Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:21

Wat ook kan helpen is om de beurt met je benen aandrijven, dus links-rechts-links-rechts, dan heeft je paard niet het idee dat hij harder > galop moet of iets. Succes! Lachen

Mirjammie

Berichten: 864
Geregistreerd: 17-04-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:54

Een tip die ik vaak heb gehoord is veel draven en laten strekken op buitenrit. In het begin moet je daarbij niet opletten op nageeflijkheid en zo, het gaat om het strekken! Ze leren dan te strekken, zonder de spanning die je opbouwt in de bak als je middendraf wilt rijden (want dat doe je onbewust toch vaak als iets niet helemaal wil lukken).

Een paard bij ons op stal heeft het ook zo geleerd, hij strekte veel te weinig, tegenwoordig krijgt hij in de L2 regelmatig 8-en voor zijn middendraf! *LOL*

Veel succes ermee!!

Nathalie84

Berichten: 4553
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Grathem, midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:52

Probeer eerst te oefenen met over de rug laten lopen, diep en laag, zo maakt hij al grotere passen omdat hij zich gaat ontspannen. Als je dit lukt kun je proberen hem grotere passen te laten maken in die lage lijn. Als je hem in de lage lijn kunt laten strekken is het bij het oprichten minder moeilijk.
Probeer het in een weiland dan heb je meer plaats om te laten strekken dan in de rijbak *LOL*

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:05

Mij verzorgpony kan buiten SUPER strekken, echt hij kan met gemak een pony in volle galop bijhouden en lichtrijden hoef je dan ook niet meer te proberen, echt zo cool. Het zit er bij hem dus echt wel in, maar in de bak is het vrijwel niet uit te rijden. Ga de tips uit dit topic ook maar opvolgen Lachen

(sorry beetje offtopic)

Conny_

Berichten: 2147
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Hilvarenbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:09

de meine kon het eerst ook niet maar dan moest ik het toch probere en als hij in gelop schoot niet trug nemen maar nog meer aandrijven en steeds weer en op een gegeven moment deed hij gewoon strekken en op buitenritten oefenen!! maar het probleem was vaak dat hij met het losrijden voor de wedstrijd echt supper strekte maar in de ring niet toen heb ik hem op een onofficiele wedstrijd echt hard aangedreven en hij schoot raar genoeg niet in gelop en ik kreeg een 8. Haha!

wouterpaard

Berichten: 3143
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 21:48

sommige hebben het over strekken? Dit gaat tog over de 'midden'draf?

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:29

Heel veel overgangen rijden. Vanuit arbeidsdraf paar passen naar voren en weer terug. Wij hebben een pony gehad die 2x Z was geweest zonder middendraf te kunnen. Zij reden hem op wedstrijd altijd extra terug voor de midden/uitgstrekte draf en gaven dan gas. Leverde meestal toch nog wel een 6 op.

snowwhiteM
Berichten: 110
Geregistreerd: 02-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 12:41

Mijn pony deed het eerst ook niet wanneer ik het wou. Ik heb op een uitgestrekt zandpad haar naar voren gereden en wanneer ze in galop viel weer terug nemen (het is niet erg als ze in galop vallen dan weet je tenminste dat er reactie is). Nu heb ik zelfs 8ten op middendraf! Als je paard in het bos strekt kun je het ook in de bak gaan oefenen en dan ook met nagefelijk houden (dat deed ik ook niet in het bos). Succes ermee! Pling

Mirie1

Berichten: 399
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 19:52

he

Bedankt voor jullie tips over de middendraf.

Ik zal jullie tips gebruiken

Greeeeeeeeeeeetttttttzzz

Miranda

Kimmy1
Berichten: 25
Geregistreerd: 13-09-04
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 09:10

Je kan bijvoorbeeld tussen de f en m sneller gaan lichtrijden en dat je hem iest er voor de m weer zwaarder lichtrijden dat is ook midden draf of doe het ook zo aan de longe groetjes kim