welk bit moet je nemen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

welk bit moet je nemen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 11:18

hoe weet je nou precies welk bit je moet nemen?

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 11:26

Wat bedoel je met je vraag? Koop je een nieuw paard en nieuwe spullen of gaat er iets rijtechnisch niet zo als je wilt en wil je daarom een ander bit?

Chrissetje

Berichten: 8427
Geregistreerd: 10-09-04
Woonplaats: Budel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 11:33

nou ik heb nu een appelbitnen waar de tanden hebben gezeten is het aan het scheuren,daarom wou ik een andere.
maar geen appelbit niet meer:d

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:18

Ik zou een dubbelgebroken bit kopen met een bol tussenstukje. Die zijn vriendelijker voor de mond dan enkelgebroken bitten.

CK88

Berichten: 8710
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:01

PriscaZ schreef:
Ik zou een dubbelgebroken bit kopen met een bol tussenstukje. Die zijn vriendelijker voor de mond dan enkelgebroken bitten.


deze zijn idd heel erg fijn
deze heb ik ook Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:04

Ik heb een enkel gebroken trens, en niet te dik (anders heeft je paard problemen zijn kiezen op elkaar te houden) en dat zou ik je ook aan willen raden.
Een dubbelgebroken bit is ook even wennen voor het paard, omdat de druk op de lagen komt en niet op de tong. Ik ken paarden die daar niets van willen weten....

Het blijft een kwestie van uitproberen. Als je een dubbelgebroken bitje kunt lenen zou ik dat doen, en probeer het zeker een kleine 14 dagen. Een paard moet namelijk ook wennen aan een nieuw bit.

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:12

Ik zou verschillende soorten bitten proberen te lenen en dan uitproberen.
De mijne rijd ik nu op een redelijk dun dubbelgebroken bitje van argentaan en daar loopt ze super op.
Bij een dikker bit ging ze nogal eens in protest, smal bekkie waarschijnlijk Knipoog .
Ik heb dit bitje eerst van een vriendin geleend voordat ik het kocht en een paar weekjes uitgeprobeert.

en zo kan je verschillende bitten uitproberen