Info over havidoff en zeoliet!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Info over havidoff en zeoliet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-02 09:25

Hoihoi
ik zoek info over havidoff en zeoliet bv foto's maar vooral info over de bloedlijnen en nakomelingen. Ik ben namelijk erg geinteresseerd in een havidoff x zeoliet. En wil dus alles over deze hengsten weten! hopelijk kan iemand mij helpen!!
groetjes jeannette

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 19:09

foto's heb ik niet, maar Zeoliet leeft niet meer.... das het enige wat ikl weet en het was geloof ik een springer!

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 20:36

een hele poos geleden is er al en paar keer een topic geweest over zeoliet.
ikzelf heb een zeoliet x triton, en had ook om info over zeoliet gevraagd omdat ik er zoveel vreemde verhalen over hoorde

groetjes marianne

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 21:03

Wij hebben hier op stal een driejarige hengst staan. Het is een Zeoliet x Sit this one out. Het is een zeer vriendelijke hengst op stal. Hij heeft erg goede gangen en naar ons idee ook behoorlijk wat potentie voor de dressuur en springsport. Momenteel wordt hij zadelmak gemaakt, iets wat helaas best wel moeilijk is bij hem.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 21:55

Het is zeker een mooi paard!!!
Zeoliet heeft ook een goedgekeurde zoon, Elcaro.
Als je zoekt op google.nl kan je best wel veel vinden, dat heb ik ook vaak gedaan met de hengsten.

Gr. Adriana

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 09:56

Sinds kort heeft Havidoff er een fan bij, dat heb je al eens eerder kunnen lezen Knipoog . Havidoff is eigendom van B. of J Rutten, die ook vader Clavecimbel in bezit hadden. Heel bijzondere dressuurhengsten, die zelf misschien niet opvallen door hele mooie hoofdjes (zoals Rubinstein) maar wel door nakomelingen met extra bewegingen en extra bespierde verschijningen.

Een goede vriendin van mij heeft een Stermerrie uit Zeoliet x Belisar, zij wil gaan fokken door middel van Havidoff. Ik denk dat het een hele goede combi is. Zeolieten willen nog wel eens wat rustig en laconiek zijn (ook niet alle, maar die ik ken, 5 stuks, vooral merries). Een zeoliet vraagt van de ruiter dat die doortastend is, en doorzet. Ze kunnen heel goed werken, maar je moet ze wel even motiveren, type diesel... Zo ook de hare, de merrie is de goedheid zelve, zo braaf, heerlijk eerlijk dier.

De Havidoff's zijn wat heet. Die willen werken, en hoe...Snel aangebrande rakkers. Niet het type voorwaartse bloed wat je van een volbloed verwacht, meer het hete van een Trakhener.

wat wel van belang is; wat zit er achter de Zeolietmerrie. Zeoliet fokt heel veelzijdig, de een is wat meer dressuurmatig, de ander is een beter springpaard... wat dat aangaat staat er in Bit van deze maand wel een zinnig stukje: het heeft niet zo heel veel zin een dressuurhengst te zetten op een merrie waarvan de springgenen sterk verankerd liggen...een mening die ik ook wel ben toegedaan...
Maar een Havidoff x Zeoliet, daar zou ik zeker bij gaan kijken!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 10:04

Ik ben zelf ook best gek van Havidoff...
heb een Havidoff x Candy Boy (Luckyboy xx) x Akteur (Amor) x Le Faquin xx

Stukje over Clavecimbel;
Afbeelding

Afbeelding

Havidoff;
Afbeelding

En voor de verrichtingsproef...als die wil werken Knipoog
http://www.employees.org/~manon/orryvri ... vidoff.doc

Ik ben wel benieuwd hoe Havidoff x Flemmingh zich zou verhouden?
Ik vind trouwens dat ze wel heel mooie hoofdjes hebben hoor Haha!

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 13:58

Op de site van Nijhof staat nog een klein stukje over Zeoliet:

Kijk op www.team-nijhof.nl bij Hengsten en zoek Zeoliet op.
Het is niet veel, maar misschien heb je er wat aan.

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 18:14

ik heb dus een zeoliet maar die is beslist niet laconiek.
het is een heet hoofd en heel schrikkerig.
je moet hem goed aan het werk houden anders speelt hij met jou.
vrij dominant van karakter.
als hij voor je gaat, loopt hij als de beste, maar o wee als je er niet met je hoofd bij bent, vergeet het dan maar.
zeoliet staat er om bekend geen gemakkelijk paard te zijn.
ken je het spreek woord niet: zeoliet geeft verdriet.

groetjes marianne

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 09:28

Zeoliet geeft GEEN verdriet....dat is dikke onzin!
Jouw Zeoliet mag dan wel dominant en ril zijn, (wat zit er achter de moeder?), over het algemeen zijn de Zeolieten aan de luie kant. Vandaar komt ook die foute kreet, omdat je er zo aan moet werken dat het niet echt leuk rijden kan zijn.

Zeoliet was een eerlijke kwpn-er. Niet vuiler of luier dan ieder andere kwpn-er. Prima beesten, Zeoliet was een van de weinige hengsten die En maat EN uitstraling EN springpaarden EN dressuurpaarden EN hele bete veelzijdigheidspaarden kon geven. Het beest is niet voor niets KEUR geworden, hij was gewoon een hele beste hengst....

Over verdriet gesproken...er zijn zo heel veel hengsten die nog 'lastigere paarden geven....Wat zeggen ze dan over Ulft, en over Ferro, en over Amor...worden we daar ook verdrietig van? Nee toch?! Nou, hou dan ook op over Zeoliet!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 10:05

Havidoff is gisteren geshowd in aarle Rixtel. Hij is een hoogbenige ranke hengst die hele goede dressuurpaarden fokt. Bij ons op stal staat een hafvidoff merrie die zeldzaam goed kan lopen. Wat karakter betreft vind ik ze ook super. Heb zelf ooit een havidoffruin ingereden, en dat was een heel fijn en lief paard. De vader, Clavecimbel is alweer enige jaren dood, maar dat was ook een superhengst. Daar zou ik graag mee gefokt hebben. Ik heb hem nog een keer zien lopen, enige jaren voordat hij stieft. Ze lieten ook een 3 jarige merrie van hem zien, en die liep zo geweldig, de toeschouwers waren zwaar onder de indruk van die merrie.

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 16:42

jammer dat je zo'n felle reactie geeft DEES.
ik zag dat jippie ook reactie had gegeven, ik heb met haar een tijdje mijn problemen met mijn paard besproken, ook zij kan dus weten dat het geen gemakkelijk paard is.
trouwens zijn moeder is fabiola, die staat er om bekend heel rustig te zijn.
dacht je nou echt dat ik dit zou zeggen als ik niet uit ervaring spreek.
ik heb inmiddels al heel wat gelezen over zeoliet en heus geloof me maar mijn paard lijkt daar echt op.
ik weet ook dat niet alle paarden hetzelfde zijn, maar ik heb dat spreekwoord niet verzonnen, dat bestond al.

marianne

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 16:47

zeoliet=zeikoliet sorry er zullen nu vast mensen boos op me worden die een zeoliet hebben die het super doet dat zal ook vast wel maar ik hoef ze niet meer als je zadelmak hebt...(de meeste begin dan al moeilijk te doen) gaat het heel lang goed totdat ze ECHT aan het werk moeten, havidoff is zeker wel beter kwa karakter maar die geeft niet alijd even elegante nakommelingen vaak wel allemaal extra bewegen!!!

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 23:45

Wij hebben een Zeoliet merrie en ik ga helemaal met Gijs mee, ze is M2 stargerechtigd, maar alleen als ze haar hoofd koel kan houden. Of ze wordt eerste (gebeurt gelukkig regelmatig) of laatste. Een tussen weg bestaat niet.

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 09:09

hoi little,

het lijkt wel of ik mezelf hoor praten.
die van mij is een ruin van 1.75 en een imposant dier.
als ik met inrijden al voel dat hij kijkerig is, kan ik het in mijn proef wel vergeten.
zo ook afgelopen zondag.
tot nu toe ging hij als een speer door zijn wedstrijden en was ik regelmatig 1e of 2e en had 1 soms 2 winst.
zondag had meneer zijn bui en vergeet het dan maar.
ik had nog wel 2 winst. maar om nou te zeggen dat hij soepel liep, nee niet echt.
zeolieten hebben een gebruiksaanwijzing en een consequente baas nodig.
op stal is hij echt een schat.
als ik nog eens een ander paard koop denk ik niet dat dat zeoliet zal zijn

groetjes marianne

little

Berichten: 323
Geregistreerd: 21-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-02 23:11

Ja, Marianne dat kijkerige heeft die van ons ook, ze gaat zich opwinden en wordt dan steeds "heter". Ik denk dat wij ook geen Zeoliet meer zouden kopen. Is voor de rest een lief maar bewegelijk paard.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 08:48

Gijs schreef:

"ik heb dus een zeoliet maar die is beslist niet laconiek.
het is een heet hoofd en heel schrikkerig"

Nu zie je maar weer eens dat sommige eigenaren niet met bloed om kunnen gaan.

Wat bezit Gijs : Een Zeoliet X Triton!
Anders gezegd: Zeoliet = Ramiro Z X Abgar xx
Triton = Erdball xx X Uppercut xx x Sinaeda X Assad ox

Trouwens wij zelf hebben een Zeoliet X Saros xx
Wordt in Juli, 5 jaar en is L 2 met 9 winspunten.


Op een dag 2 wedstrijden gereden en 5 winstpunten.
Dus wie klets er over moeilijk. Ruiters zijn moeilijk !!!


Cool Toegift:

Gijs schreef:

Als ik met inrijden al voel dat hij kijkerig is, kan ik het in mijn proef wel vergeten.

zeolieten hebben een gebruiksaanwijzing en een consequente baas nodig.

Wat mag ik hier uit afleiden over de ruiter???

Neeltje

Berichten: 6
Geregistreerd: 09-04-02
Woonplaats: Groningen

Mijn jonge Zeoliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 14:21

Ik heb zelf ook een jonge Zeoliet. Ze is af en toe wel een heet hoofd maar op heel veel momenten is ze ook zo'n schat. Ze zal je nooit proberen met opzet eraf te krijgen en ze is nog nooit ergens echt van geschrokken en dat terwijl ze pas 3 1/2 jaar is. Ze is alleen wel erg druk als ze eruit moet, als ze niet als eerste in de bak staat dan krijg je haar er niet alleen in, dan begint ze te stijgeren enz als je met haar over het erf loopt. Dat is gewoon wat minder, maar als je weet hoe je daar mee om moet gaan dan valt het ook wel mee.
Alleen ze is wel heel erg domintant, ze staat vaak met mijn oude pony in de bak en als we er dan een ander bijzetten dan valt ze die aan en trapt ze die de bak uit.
En ze is niet moe te krijgen, als je 1 uur met haar bezig bent dan is ze nog niet moe en wil ze nog wel alleen verder rennen Pling . Maar dat komt zeker door het vele volbloed wat erin zit, want achter Zeoliet zit bij haar Nimmerdor en daarachter de volbloed Le Val Blanc xx.

Groetjes Neeltje Haha!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 15:33

Citaat:
Zeoliet heeft ook een goedgekeurde zoon, Elcaro.


En die is tof!!!!

xx Pneekz
[/quote]

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 16:46

Elcaro is heel tof ja, een vriendin van mij heeft een Elcaro, super dier, maar reuze lastig Haha!
Ik heb ook een TritonxZeoliet gehad, reuze lief paard, maar niet de makkelijkste om te rijden. Inderdaad een heethoofd; met faalangst. Eigenlijk helemaal een vrij angstig paard.

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 17:05

zeg troef, jij reageert alleen maar uit je eigen oogpunt.
ik zei al eerder, als ik niet uit ervaring sprak zei ik dit niet.
er hebben in de loop van het jaar 2 Z ruiters op mijn paard gereden, en ook daarbij ging meneer vol in de ankers hangen als hij iets niet wilde.
en steigeren.
ik ben in oktober gestart in de B en mag nu naar de M1, dus daar ligt het niet aan, hij scoort genoeg punten in de wedstrijd.
maar dat houdt niet in dat hij makkelijk te rijden is.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 18:22

De Zeolieten die ik ken zijn stuk voor stuk allemaal zeikerds van paarden(excusez le mot).
Als je daar goed tegen kunt, dan kunnen het hele goede sportpaarden zijn.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 19:10

Fitzroy in zijn profiel over zijn paard
"Qua karakter is het geen makkelijk paard, in de omgang wel, maar met rijden schrikt hij van de vreemdste dingen. En dingen die echt (in mijn ogen dan) angstaanjagend zijn, vindt hij dan weer helemaal niet eng."

Terwijl hij Zeoliet 's zeikerds vindt.

Maar wie is nu de "zeikert" angsthaas ??

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 19:54

Troef: beetje gefrustreerd? waarom is het zo erg dat mensen hun paarden soms lastig en schrikkerig vinden!! sommige paarden zijn gewoon superbang, dat betekend niet dat je als ruiter gelijk abng bent. Waarom loop je mensen af te zeiken terwijl je ze niet eens kent of weet hoe ze rijden???

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-02 20:36

Noukie schreef:
Waarom loop je mensen af te zeiken terwijl je ze niet eens kent of weet hoe ze rijden???

Waarom: Omdat bepaalde personen het leuk vinden om bepaalde paarden cq. hengsten af te zeiken.