Ontwormen wanneer en welk merk?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
falabellatje
Berichten: 166
Geregistreerd: 02-08-03
Woonplaats: Ergens op een stro baal.

Ontwormen wanneer en welk merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 21:18

Dag bokkers

Ik vroeg mij af wie er allemaal een vast schema hebben betreft het ontwormen, en zo hoe ziet deze er dan uit en welk middel/merk gebruiken jullie. Ook wil ik graag jullie ervaring weten met equimax

alvast bedankt Knipoog

Besmet met het oohhhh zooo erge paardenvirus!


Vajramani

Berichten: 3934
Geregistreerd: 04-07-04
Woonplaats: Bakkeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 21:20

Ik ontworm mijn paarden om de drie maanden, de DA neemt het altijd mee. Dus ik kies zelf geen merk uit.

Lenrieta prest v. Ulster
Unieta sport drs v.Kennedy dressuur Z2+24, springen B+43, L+8.
Walk on Top v. Ooseven ZZ Licht + 15 Te koop
Havalieta v. Bodinus mag nog even genieten van haar jeugd

ellepel

Berichten: 47320
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 08:03

ik kijk naard e werkzame stof, het ene jaar neem ik ivermectine en het jaar erna een andere stof.
ik ontworm om de drie maanden

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 08:17


Je suis Charlie.

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 09:14

Ik geef nooit dezelfde kuren want dat werkt het op een gegeven moment niet meer!! Neem dus altijd een ander merk en 1 x per jaar equimax.

Tijdens het landseizoen om de 6 weken en in de winter geef ik misschien 2 ofzo?

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 09:23

Op de site van de paardendrogist staat goede info over ontwormen. Misschien kan je daar eens een kijkje gaan nemen: www.paardendrogist.nl

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 11:29

MissStynk schreef:
Ik geef nooit dezelfde kuren want dat werkt het op een gegeven moment niet meer!! Neem dus altijd een ander merk en 1 x per jaar equimax.

Tijdens het landseizoen om de 6 weken en in de winter geef ik misschien 2 ofzo?


Resistentie tegen wormenkuren komt niet door het gebruik van dezelfde stof, maar door onderdosering.
Ivermectine en Moxidectine zijn iig goed, Fenbendazol hoef je niet meer te gebruiken wat dat werkt niet meer.
En ook in de winter regelmatig blijven ontwormen hoor, gewoon regelmatig blijven doen!

Je suis Charlie.


marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 11:59

eigenlijk altijd, equvalan, en 2 keer per jaar eguimax.

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:25

Voor en na het weide seizoen equimax, tussendoor equest.

Dus:
April/Oktober > equimax (noodzakelijk voor lintwormen)
Juli/Januari > equest

Let er idd op dat je niet onderdosseert, dat is misschien wel de meest gemaakte fout bij het ontwormen, met alle gevolgen vandien.

Ipsilonka

Berichten: 5860
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:28

Hier elke 12 weken met Equest. Wordt centraal op stal geregeld.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:48

Cassidy schreef:
Resistentie tegen wormenkuren komt niet door het gebruik van dezelfde stof, maar door onderdosering.
Ivermectine en Moxidectine zijn iig goed, Fenbendazol hoef je niet meer te gebruiken wat dat werkt niet meer.
En ook in de winter regelmatig blijven ontwormen hoor, gewoon regelmatig blijven doen!


Ik ontworm ook regelmatig hoor ook in de winter alleen vind ik het niet nodig tijdens de maanden dat ze op stal staat dit om de 6 weken te doen, meestal pak ik om de 8 ofzo dat zal dan 2 a 3 keer zijn. Dit is voor mijn paard voldoende eigenlijk...

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:49

Cassidy schreef:
Resistentie tegen wormenkuren komt niet door het gebruik van dezelfde stof, maar door onderdosering.
Ivermectine en Moxidectine zijn iig goed, Fenbendazol hoef je niet meer te gebruiken wat dat werkt niet meer.
En ook in de winter regelmatig blijven ontwormen hoor, gewoon regelmatig blijven doen!


Ik ontworm ook regelmatig hoor ook in de winter alleen vind ik het niet nodig tijdens de maanden dat ze op stal staat dit om de 6 weken te doen, Meestal pak ik om de 8 ofzo dat zal dan 2 a 3 keer zijn. Dit is voor mijn paard voldoende eigenlijk...

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:50

Cassidy schreef:
Resistentie tegen wormenkuren komt niet door het gebruik van dezelfde stof, maar door onderdosering.
Ivermectine en Moxidectine zijn iig goed, Fenbendazol hoef je niet meer te gebruiken wat dat werkt niet meer.
En ook in de winter regelmatig blijven ontwormen hoor, gewoon regelmatig blijven doen!


Ik ontworm ook regelmatig hoor ook in de winter alleen vind ik het niet nodig tijdens de maanden dat ze op stal staat dit om de 6 weken te doen, Meestal pak ik om de 8 ofzo dat zal dan 2 a 3 keer zijn. Dit is voor mijn paard voldoende eigenlijk...

MissStynk

Berichten: 478
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:51

Cassidy schreef:
Resistentie tegen wormenkuren komt niet door het gebruik van dezelfde stof, maar door onderdosering.
Ivermectine en Moxidectine zijn iig goed, Fenbendazol hoef je niet meer te gebruiken wat dat werkt niet meer.
En ook in de winter regelmatig blijven ontwormen hoor, gewoon regelmatig blijven doen!


Ik ontworm ook regelmatig hoor ook in de winter alleen vind ik het niet nodig tijdens de maanden dat ze op stal staat dit om de 6 weken te doen, Meestal pak ik om de 8 ofzo dat zal dan 2 a 3 keer zijn. Dit is voor mijn paard voldoende eigenlijk...

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:55

wij staan op zand met loopstal en ontwormen de boel elke 2 maanden
om en om equest en equimax

je mag 2x de gewichts dosering geven en ik geef meestal 1,5 x de aangegeven minimale hoeveelheid

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

LittleKathy

Berichten: 3262
Geregistreerd: 05-11-03
Woonplaats: Weert-Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:14

Ik elke 2 mnd en mijn DA heeft gezegd dat ik gewoon een hele spuit mag geven(kathy weegt ong. 435 kg) Een spuit is meestal 600 kg. Ik ontworm ook met verschillende merken. Ik heb er nu een thuis liggen met appeltjessmaak Vork

Jeeeeuuujjjjjj! Kei druk bezig met de ontwerpen voor de nieuwe filmpremiere van www.pennyfanshowdag.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, ComscoreBot, Nowiexx en 102 bezoekers