westfalen stamboek ook in het nederlands??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

westfalen stamboek ook in het nederlands??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 12:51

hallo, weet iemand of er ook een westfalen stamboek in nederland is, wil erg graag mijn paard op mijn naam, maar ja, mijn duits is erg slecht... en keuringen of zow zijn ook erg leuk, maar om nou naar duitsland te gaan.... in elk geval alvast bedank, xxx jessy

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding


Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:59

Ceasario weet daar wel wat van dacht ik Lachen

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 14:15

saffier schreef:
hallo, weet iemand of er ook een westfalen stamboek in nederland is, wil erg graag mijn paard op mijn naam, maar ja, mijn duits is erg slecht... en keuringen of zow zijn ook erg leuk, maar om nou naar duitsland te gaan.... in elk geval alvast bedank, xxx jessy


Het woord Westfalen zegt het al.

Westfalen (NRW) is een Deelstaat van Duitsland dus dat kan nooit in Nederland liggen.
Dus zul je naar Duitsland moeten om je paard geschetst / gebrand te krijgen voor een Duitspaspoort en stamboekpapier.
In het verleden kwam men nog wel eens buiten de Deelstaat en dan op een verzamelplek.
Het is wel mogelijk om zonder schetser een papier te verkrijgen maar dan is je veulen niet gebrand..
nl. met een DNA-sticker afgegeven door het buro van Haeringen in Wageningen. Maar om aan keuringen deel te nemen etc. zul toch denk ik in de deelstaat moeten zijn wil je er bij horen.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 09:49

mijn paard heeft al papieren etc. maar ik wou graag weten of er ook iets in het nederlands was...... zoals bijvoorbeeld bij het kwpn, in de strengen. dat soort dingen maar volgens mij dus niet.....xxx

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 11:20

Je kunt je paard wel via het KWPN op jouw naam laten zetten in het paspoort als je je paard laat chippen. Het KWPN verzorgd dan de overschrijving als je daarvoor toestemming geeft.
Onze Ammon is Hessisch gefokt (ook Duits) heeft een papier, paspoort en een brandmerk. Is nu in Nederland pas gechipt. Het papier zelf kun je in Duitsland niet op naam laten zetten maar het paspoort wel. Ik moet een verklaring tekenen om Ammon op het paspoort op mijn naam te krijgen en om zijn Chip geregistreerd te krijgen, bel het KWPN en ze leggen je uit hoe e.e.a. werkt.

Gratis af te halen mooie jonge katten

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 11:22

hanna schreef:
Je kunt je paard wel via het KWPN op jouw naam laten zetten in het paspoort als je je paard laat chippen. Het KWPN verzorgd dan de overschrijving als je daarvoor toestemming geeft.
Onze Ammon is Hessisch gefokt (ook Duits) heeft een papier, paspoort en een brandmerk. Is nu in Nederland pas gechipt. Het papier zelf kun je in Duitsland niet op naam laten zetten maar het paspoort wel. Ik moet een verklaring tekenen om Ammon op het paspoort op mijn naam te krijgen en om zijn Chip geregistreerd te krijgen, bel het KWPN en ze leggen je uit hoe e.e.a. werkt.



Citaat:
paard laat chippen

Chippen is niet verplicht.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 11:24

Oké, dat wist ik niet, maar ze schrijven wel het paspoort over op je naam als je daarvoor toestemming geeft. Ammon moet gechipt zijn vanwegen zijn startkaart

Gratis af te halen mooie jonge katten


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 11:27

hanna schreef:
Oké, dat wist ik niet, maar ze schrijven wel het paspoort over op je naam als je daarvoor toestemming geeft. Ammon moet gechipt zijn vanwegen zijn startkaart


Citaat:
vanwegen zijn startkaart


Waar komt die verplichting dan vandaan?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 11:37

Natuurlijk kun je kiezen voor geen chip, maar dan zit je vast aan het DNA onderzoek.

Gratis af te halen mooie jonge katten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 117 bezoekers

cron