dikke knie (ontsteking)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

dikke knie (ontsteking)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 22:05

Mijn veulen heeft (zoals jullie misschien wel weten) een wonde net boven haar hoef en moet dus binnen blijven. Nu is haar andere knie vreselijk dik geworden, pas van vandaag en ze staat nu ongeveer 1 maand binnen. Waarschijnlijk een ontsteking dus omdat ze haar been met de wonde probeert te ontlasten en dus al haar gewicht op het andere been zet.
Woensdag komt de DA en waarschijnlijk mag ze vanaf dan dus buiten met haar verband. De wonde is redelijk goed dicht gegroeid en niet meer diep. (de hechtingen waren eruit gegaan door een ontsteking van de wonde dus was het een grote open wonde ongeveer 6cm en 1,5 diep)
Zou ik de DA eerder bellen of gewoon wachten tot hij woensdag komt.
Of wat kan ik er aan doen dat het minder dik wordt (misschien iets met groen klei, die heb ik hier, maar hoe gebruik je dat Verward )

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt



Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 08:04

Ik zou direct de DA bellen, nu is het waarschijnlijk nog overbelasting op de knie, maar als dit te lang duurt, kan ook dit gewricht gaan ontsteken, met alle nare gevolgen van dien.

zynoeska

Berichten: 388
Geregistreerd: 09-09-04
Woonplaats: Hauwert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 08:32

Ik zou de DA bellen hoor. Gewoon uitleggen wat er aan de hand is. Hij is nog onder behandeling dus advies hoort er gewoon bij. Straks komt ie woensdag en schrikt ie ervan dat je niet gebeld hebt. Ze hebben maar 4 benen hoor en die hebben ze hard nodig!
Een ik zou zeker niet prutsen met middeltjes die je zelf denk wat goed is.
Succes !

Noeska is de liefste

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 22:07

Ik heb hem vanmorgen om 20 voor 8 gebeld en hij stond hier rond 20 over 8 (vanmorgen). Hij heeft haar een ontstekingsremmer gegeven en pijnstiller en vanavond was het al een stuk beter.
Morgen mag (moet) ik met haar even naar buiten. Ze is een maand binnen moeten blijven.
Het was dus zoals ik dacht een overbelasting ja.
Als ze terug op de wei kan zal het snel wel weer beter gaan hoop ik. Dan heeft ze terug beweging.

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Marus, nadcha, SemrushBot en 7 bezoekers