wat voor dekje onder een westernzadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

wat voor dekje onder een westernzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 20:39

Ik krijg binnenkort een weternzadel Haha! , maar nu vroeg ik me af wat voor dekje daar nu eigenlijk onder moet? en misschien heeft iemand er nog een dekje voor te koop? Ik hoop dat iemand me kan helpen.


secricible

Berichten: 25681
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 21:06

Gewoon een deken of een lekker bont gekleurd dekje lijkt mij het mooist.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 21:21

Sorry, misschien was ik niet helemaal duidelijk Lachen ik dedoelde wat voor soort dekje eronder moet of er een speciaal dekje onder hoort of een gewoon dekje van bijv. een veelzijdigheidszadel. in ieder geval wel bedankt voor de reactie Knipoog

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:11

wij westernrijders hebben geen dekjes maar pads Haha!
Ik zou eens naar een westernwinkel gaan en een pad kopen. Die zijn dikker dan een gewoon dekje en niet rond (ja de meeste toch niet).
Ik denk niet dat een gewoon dekje onder een westernzadel zal passen hoor.

effen gewoon maar onzin omdat het anders niet aanpakt

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:20

Die pads zien er heel anders uit dan de normale engelse dekjes.
Hier een voorbeeldje van zo'n pad:
Afbeelding

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje


Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 06:35

Ah, dank jewel ik dacht al dat er zo'n dekje onder moest net als die op de foto, maar ik raakte in de war, omdat ik toen een build-up pad zag en die lijkt er nogal op, maar toen ik er op bokt over las las ik dat dat weer ergens anders voor was, dus toen begreep ik niet meer wat voor dek/pad er nou onder moest, maar nu snap ik het, bedankt allemaal Haha! , en als iemand er nog een te koop heeft hoor ik het graag Knipoog.

Oh ja, is een buidup pad dan ook geschikt om wetern mee te rijden of is dat alleen te gebruiken bij jongen paarden om op dat moment de spieren te vervangen?

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 20:04

niemand die mij nog wat verder kan helpen? Weet iemand dan toevallig een site waar ik zo'n pad kan bestellen?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 21:14

met een build up pad komt de voorkant wat omhoog voor paarden met een smalle hoge schoft bv
wij rijden 3 van de 6 paardjes met een western zadel 2 met een "gewone"pad een met een Cut Back(voor meer schouder vrijheid Build Up (dat het zadel van voren iets hoger ligt en daarom recht met juiste gewichts verdeling)

heb je het zadel (laten passen) gepast??
niet elk western zadel past op elk paard (ondanks de verkoop praatjes in veel winkels , heb zelfs wel eens mee gemaakt dat ik een zadel niet eens mocht passen , dat hoefde niet volgens de mevrouw in deze peperdure winkel in een bekende badplaats hier niet ver vandaan (grr) , want een western zadel past altijd Boos! niet dus he !! laat je niks wijsmaken

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 06:32

Ik ga het zadelvanmiddag halen en de verkoopster zei dat ik het trug kon brengen als het niet paste dus...., maar ik moet dus echt een gewone pad hebben en een build up pad is dus niet mogelijk?

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 07:49

Je moet een gewone pad hebben, die wel zo dik is dat je als je met je wijsvinger en je duim knijpt, je de nagel van je duim niet kunt voelen.
En kijk echt goed of het zadel past. Probeer het eerst zonder pad op de rug te leggen, daarna met pad. Als je iemand kunt vinden die er verstand van heeft zou ik die iig vragen of hij er even naar kan kijken.

En nog iets: als het een zadel is van de zadelmarkt, zou ik nog even gaan zoeken hier op bokt naar de ervaringen van die winkel. En vooral westernzadels zijn bij hen niet van overweldigende kwaliteit (even voorzichtig uitgedrukt)

Je suis Charlie.

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 12:23

Bedankt allemaal voor de reacties Haha! , het zadel komt trouwens gewoon uit een ruitersportwinkel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers