Bodyprotector in springles ofniet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Bodyprotector in springles ofniet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 00:05

Dragen jullie in de springles ook wel eens een bodyprotector? Ben ik eigenlijk wel benieuwd naar.

Annebel is namelijk soms best lastig met springen, vandaar dat ik dat ook niet vaak met haar doe. Laatst zijn we per ongeluk in een springles beland en dat ging best aardig. Nu ben ik van plan om me daarvoor in te schrijven, maar omdat annebel dus nogal raar kan springen wil ik misschien een bodyprotector aanschaffen (ook gelijk voor buitenritten). Ben namelijk een keer heel naar onder een paard terechtgekomen en neem dan liever wat meer zekerheid.

Ook zou ik graag willen weten waar je die het beste kan kopen, en ook welke.


Cemlys

Berichten: 14941
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:40

ik heb er eentje en draag hem altijd bij springen, ook bij jonge paarden (als ze voor de eerste keer buiten gaan of bij het inrijden). ik ben al een paar keer heel slecht gevallen en voel me gewoon iets zekerder met die bodyprotector. ik kan er dit weekend wel een foto van nemen. Het is een flex rider van het merk Intec denk ik. het is de blauwe die ik heb (level 3 en dus de beste qua veiligheid). ik heb hem in belgie gekocht maar in elke ruitersportzaak verkopen ze tegenwoordig bodyprotectors.
Afbeelding

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:44

Ik heb er een van imperial Riding....... vind het een fijn ding, hij zit me niet in de weg. Ik heb hem best veel aan, ik vind mijn veiligheid dan ook erg belangrijk Haha! Haha! Haha! In mijn profiel staan foto´s dat ik hem aan heb

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 08:47

Volgens mij staan er in mijn profiel ook nog foto's van mij met mijn BP. Die van mij is van Jack Ellis, het is (vind ik) een erg fijne BP! OK dan!

Toos paardloos

Marije_jiplover

Berichten: 25251
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 09:12

Ik draag momenteel mijn bodyprotector altijd, sinds ik van Duvel afgelazerd ben op een dressuurhekje en ik 5 ribben had gebroken. Sinds ik ewer rijd, rijd ik met bodyprotector, iig nog de hele maand september, ik denk dat hij in oktober gewoon in onze eigen bak met dressuur weer uit gaat, maar op vreemd terrein enzo houd ik hem denk ik nog wel tot eind oktober aan. Dat is voor de extra zekerheid, ik mocht nl. na 6 weken weer paardrijden, maar ik mag er nog eigenlijk echt niet afvallen, aangezien het totale genezingsproces pas na een maand of 4 helemaal voorbij is, pas dan zijn botbreuken weer echt hersteld en is het bot weer net zo sterk als voor de breuk. Aangezien ik wel op brave paarden rijd en geen gekke dingen doe momenteel, durf ik wel te rijden, maar ja, een garantie dat je niet valt heb je eigenlijk nooit, vandaar toch maar BP aan.
Ik heb 'm gekocht voor het springe en tijdens de springlessen had ik hem altijd al aan sinds ik hem heb.
Als ik hem aan heb, heb ik er eigenlijk geen last van. Ik heb er een van Tipperary Phoenix oid, een erg fijn ding.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

vannie
Berichten: 362
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: aalmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:33

als ik ga springen dan doe ik hem altijd aan je weet maar nooit

Effy

Berichten: 1280
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 11:43

Toen ik begon met springen heb ik hem altijd aan gehad, maar hoe verder ik kwam hoe meer dat ding me eigenlijk belemmerde in m'n beweging. Uiteindelijk zat er een scheurtje in dus zat ie niet meer zo lekker. Toen heb ik 'm alleen nog om gehad als het me uitkwam, maar ik sprong ook net zo makkelijk zonder.

Dat kon overigens alleen omdat ik een betrouwbaar paard had wat betreft springen en bijna nooit viel. Als ik nu met een nieuw paard weer zou gaan springen zou ik toch zeker weer een bodyprotector aan doen. Bij ons is het in de pony springlessen trouwens verplicht, bij de paarden niet echt maar veel mensen dragen er toch wel een.

*Hé hallo, kijk me eens het gras zien groeien. En iedereen maar denken da 'k niets doe...*

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:51

heyy

als ik jou was zal ik er wel een gaan dragen... je weet het maar nooit... ik wilde er ook een gaan kopen het is e rniet meer van gekomen maar soms lijkt het me wel prettig... maar weet verder ook niethoe zown ding zit... als het bij mij niet lekker zou zitten zou ik hem zeker weten niet meer aandoen... zo eigenwijs ben ik wel Bloos

maar er zitten er vast wel bij die echt goed zitten...

wat kost zoiets eigenlijk??

groetjes liz

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 12:56

Ik heb er geen een, het lijkt mij niet lekker zitten {ik weet het ze hebben tegenwoordiger protectors waar je geen last van hebt maar het lijkt me geen prettige ervaring}

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Mendi

Berichten: 2282
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:06

Toevallig gisteren weer voor het eerst een springlesje genomen en daarbij mijn bodyprotecor aangehad Knipoog . Lekker veilig gevoel, geen last van gehad (beetje warm, dat wel! Haha! ).
Bij ons op de manege is het niet verplicht om hem te dragen, maar je ziet wel steeds vaker kinderen in de springles een BP gebruiken. Het zou eigenlijk verplicht moeten worden, zowel voor kinderen als volwassenen.

Bessy, Neala, Hazel

mylo

Berichten: 748
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:13

Ik draag mijn bp altijd tijdens het springen dus ook tijdens de les !!
Dus gewoon dragen hoor als je hem hebt. Heb inderdaad ook een klasse 3 protector dus qua veiligheid de beste!!

Vlinders moet je niet vangen, dan maak je de vleugels kapot!
Het M1 was goed te doen! M2 is een zwaaaaare dobber!!!

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 18:11

Nandoman schreef:
Toevallig gisteren weer voor het eerst een springlesje genomen en daarbij mijn bodyprotecor aangehad Knipoog . Lekker veilig gevoel, geen last van gehad (beetje warm, dat wel! Haha! ).
Bij ons op de manege is het niet verplicht om hem te dragen, maar je ziet wel steeds vaker kinderen in de springles een BP gebruiken. Het zou eigenlijk verplicht moeten worden, zowel voor kinderen als volwassenen.


Ik rij zonder BP.
Maar ik zal ook niet zown ding omdoen.
En dat verplicht worden vind ik niet, je rijdt op eigen risico... Tenminste bij mij wel. En dan vind ik het als nog een stomme regel .. Als ze die zouden maken.

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:36

Ik heb geen bodyprotector, en vind ze te duur om aan te schaffen maar als ik ooit serieus verder ga in het springen wil ik er zeker een!

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 21:23

zag idd dat ze aardig prijzig waren, maar neem aan dat als je er voorzichtig mee omgaat dat ze dan wel lang meegaan, en m'n veiligheid vind ik toch iets belangrijker dan die prijs Haha!

Soph12

Berichten: 4076
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:36

ik heb wel altijd mn bodyprotector om met springles, maar vooral omdat het van me ouders moet. Ben nog nooit gevalle maarja, zul je zien als ik em niet omheb dat k net een keertje val

Mijn lieve Rikje heeft een nieuw baasje...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:48

je kunt beter te goed voorbereid zijn dan te slecht
ik zou het gewoon doen
een BP
als je dan valt heb je er in ieder geval alles aan gedaan om blessures te voorkomen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 23:39

ja das waar, ga van de week eens de ruitersportzaken langs


Otje

Berichten: 4435
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 23:51

De vraag moet je aan jezelf stellen ... stel je valt, kom ongelukkig terecht, je breekt een paar ribben, das niet lekker, dus een paar weken uit de roulatie ... ben jij zo flink, om 1) een paar weken uit de roulatie te willen, 2) na die paar weken doodleuk weer een sprongetje te maken 3) je paard een paar weken uit de roulatie te halen ... en zo kan je zelf je eigen vragen beantwoorden ...
Mijn dochter MOET hem aan met springen of crossen, al was het alleen al dat ie te duur is om in de kast te laten hangen Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Katootje7791 en 11 bezoekers