corleone

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

corleone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 10:29

hallo, wie kent Corleone en wat doet hij op dit moment?
ik weet dat het een springer is maar verder niks, niet eens de kleur...
wie o wie heeft er meer informatie voor mij en als je hebt een foto?
thanx Haha!

Noisy

Berichten: 5393
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 10:36

ik heb met de zoekfunctie al het een en ander gevonden maar heeft iemand misschien een foto van hem? daar ben ik zeer benieuwd naar.

ik ben nl van plan een merrie met de afstamming Corleone x Heartbreaker te kopen....

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:49

Voor zover ik weet is het een holsteiner. Hij is bruin, en heeft in ieder geval 1 leuke zoon Lachen Joplin's buurman.
Ik zal ff zoeken voor een plaatje

Caroline81

Berichten: 632
Geregistreerd: 26-11-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:29


Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:31

Hij heeft ter dekking gestaan bij vosbergen in Heerde.

Op www.arnd.nl kun je nog wel een paar plaatjes van hem zien

p33rdjeuh
Berichten: 30
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 12:48

corleone brengt mooie springers voort die lang zijn in hun lichaam en een erg braaf karakter hebben. ik kan het weten want we hebbe zelf een corleone

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:35


Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 13:43

p33rdjeuh schreef:
corleone brengt mooie springers voort die lang zijn in hun lichaam en een erg braaf karakter hebben. ik kan het weten want we hebbe zelf een corleone


Onze "stalruiter" had ook een Corleone. Een klein beestje wat super apart kon gaan. Ze heeft hem van ellende maar verkocht, want er was geen land mee te bezeilen, wat een ontzettende kloothommel was dat zeg!

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 14:18

Missouri schreef:
Onze "stalruiter" had ook een Corleone. Een klein beestje wat super apart kon gaan. Ze heeft hem van ellende maar verkocht, want er was geen land mee te bezeilen, wat een ontzettende kloothommel was dat zeg!



Wie, de ruiter of het paard? Haha!

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 18:47

Hier wat info: *LOL*

Verrichtingsverslag
Hengstleistungsprüfung Medingen(BRD) 1986
totaal: 103.83 punten, 22e van 49 deelnemers
dressuur 101.90 ptn, 27e; springen 107.59 ptn, 15e

Verrichting Ermelo 1993 (15-02 t/m 05-03; verkort onderzoek)
Corleone heeft reeds in 1986 een verrichtingsonderzoek in Duitsland ondergaan en ook is hij in het midden van de jaren tachtg in enkele springwedstrijden uitgebracht.
Eerlijke hengst die af en toe een gespannen indruk maakt. Tijdens lichte werkzaamheden toont hij veel bereidheid om te werken. Hij bezit een vrij geringe graad van africhting.
De stap is ruim en sterk. De draf is ruim maar weinig lichtvoetig. Hij draaft met tamelijk veel knie-actie. De galop heeft weinig souplesse maar is voldoende ruim. Corleone toont bij het springen voldoende vermogen en een matig ruggebruik. Opent snel zijn voorbeen. Geeft zijn ruiter een stug gevoel.
Normaal stalgedrag.
Geen veterinaire bijzonderheden.

In de periode waarin Corleone deelnam aan het verkort verrichtingsonderzoek werden geen verrichtingscijfers toegekend.

Resultaten röntgenologisch onderzoek
Straalbeen rechts 2
Straalbeen links 2
Sesambeentjes lateraal rechts 1
Sesambeentjes lateraal links 2
Sesambeentjes mediaal rechts 2
Sesambeentjes mediaal links 3
Kogel/arthrose rechts 1
Kogel/arthrose links 1
Sprong/spat rechts 1
Sprong/spat rechts 1

Afstammelingen rapportage
Afstammelingen 1994 (veulens)
De veulens vormden een zeer uniforme collectie. De ontwikkeling is goed, de veulens hebben een goede ribdiepte, ze zijn rijtypisch en langgelijnd en ze vertoonden veel ras.
Het hoofd is mooi en sprekend. De veulens hebben een lange nek en een beste, mooi gespierde hals die extra wordt gedragen. De schoft is lang en voldoende ontwikkeld. De schouder is lang. Een enkele keer is er sprake van een steile schouder. De rug is iets week. De lendenen zijn meestal goed, soms iets weinig aangesloten. De best gevormde croupe is sterk gespierd. De lengte van de croupe is ruim voldoende. De broekspier loopt lang door, de schenkel is voldoende gespierd. Het voorbeen is goed gesteld. Het achterbeen is consequent klein gehoekt. Het fundament is goed ontwikkeld.
De stap is voldoende ruim. De draf heeft veel ruimte, souplesse en tact. Vooral het voorbeen wordt best opgenomen en weggezet. Opgemerkt dient te worden dat de bodem van de keuringsbaan zeer slecht was.
Een thuis geïnspecteerd veulen past wel in het beeld van de rapportage. Het tweede veulen wijkt in negatieve zin af, met name als gevolg van een ernstige vorm van bokhoef.
De kwaliteit van de moeders wisselde van matig tot goed.
Geen veterinaire bijzonderheden.

Kort samengevat: zeer uniforme groep aansprekende, goed ontwikkelde veulens die goed bewegen.
Getoond: 28 veulens uit 208 dekkingen.

Afstammelingen 1998 (januari; 3-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 3-jarige nakomelingen blijft de reeds geëxporteerde Corleone voor de KWPN-fokkerij gehandhaafd.

Wachthengst 2002 (januari; 7-jarigen)
Naar aanleiding van de beoordeling/rapportage van zijn 7-jarige nakomelingen wordt Corleone op wacht gezet.

Overige informatie
1985 (02-11) Neumünster(BRD): goedgekeurd (167 cm, 190 cm, 21 cm)

Toelichting 1993 (n.a.v. advieskeuring)
Deze tienjarige Holsteiner, zoon van de springpaardenvererver Caletto II is met name geaccepteerd vanwege het feit dat zijn kinderen goed presteren. Zijn oudste nakomelingen zijn vijf jaar en in die leeftijdsgroep scoort Corleone in het Duitse jaarboek het hoogst voor wat springvererving betreft. Afstamming en het presteren van zijn nakomelingen zijn doorslaggevend geweest voor zijn aanwijzing. Hij heeft zelf een matig verrichtingsonderzoek afgelegd, waarvoor hij een totaalscore kreeg van 103.83. Nadien is hij één seizoen uitgebracht in de springsport in de Duitse M-proeven en toen heeft hij vier keer gewonnen en werd hij diverse keren geplaatst. De moeder heeft twee internationale sportpaarden gebracht. Een dochter uit haar is de moeder van een in Zwitserland goedgekeurde hengst. Corleone heeft negen nakomelingen getoond, in leeftijd variërend van zes maanden tot vijf jaar. Ze bleken overwegend goed te zijn ontwikkeld, soms ietsbeknopt. Het merendeel bleek goed van type te zijn, uitgerust met sprekend hoofd, goede halsvorm en -lengte en goed gelegen schouder. De schoft is goed ontwikkeld maar kon langer doorlopen. Rug- en lendenpartij zijn goed gespierd. De croupe is goed van vorm en zeer goed bespierd. De bewegingen zijn sterk vanuit de achterhand. Het voorbeen kon nog wel eens wat royaler worden weggezet.

1997 na dekseizoen export

Hier foto van een nakomeling(van bokt ergens).

Afbeelding