Iemand verstand van Welsh A-tjes???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Iemand verstand van Welsh A-tjes???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 21:11

De titel zegt het al... Haha!

Morgen komt onze nieuwe aanwinst waarvan ik trotse mede-eigenaresse ben. Een 2jarige Welsh A merrie met als vader Veldzicht's Comet (ken ik niet, is dat wat??) en de moeder is een stermerrie.
Ze heet Misty, en ik vind haar helemaal geweldig. Volgend jaar willen we haar laten dekken, maar ik heb echt geen flauw idee naar wat voor hengst ik moet kijken...
Ze is vrij groot, wordt ongeveer 1.23 dus we zoeken wel een heel klein hengstje.
Misty is een kopie van haar moeder, misschien net een beetje knapper nog Knipoog

Wat vinden de Welsh-kenners van dit merrietje? Ik was gelijk verliefd toen we gingen kijken, zo'n ontzettend lekker bekkie heeft ze. Maar ik heb echt totaal geen verstand van Welsh pony's... Schijnheilig Haha!

Dit is ze:
Afbeelding

Topcob

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: Cothen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 21:19

Als dr vader Vechtzicht's Comet is, (i.p.v. Veldzicht) heeft ze een hele knappe vader! Op papier dan....
Moeder is zo niet te beoordelen, alleen stermerrie zegt natuurlijk niet alles.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 21:31

Dit is haar moeder. Ik weet helaas de moedersvader niet meer Bloos maar ik kijk morgen gelijk even op de papieren...

Afbeelding

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 22:14

lageveld, heike en joost(moddie) zijn meer de welshkenners.... (de mijne kenden ze ook) Misschien kunnen die je meer vertellen.

Gefeliciteerd met je pennypony, leuk zijn ze hè.... die kleine welshjes Ach gut

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 07:55

Hoi, de vader is idd Vechtzicht's Comet, gefokt door de familie Dobber (sommige warmbloedfokkers hebben die naam wel eens gehoord Knipoog )

Stal vechtzicht vind je op www.vechtzicht.com

Comet is door een aantal beste fokkers gebruikt, met name door Familie Roeters ( www.roetsenest.nl ) en Zonneweide ( www.jannekederade.nl ).

Vader van Comet is de preferente hengst Springbourne Claret, die ook vader is van de nationaal kampioenhengsten Vechtzicht's Hywel en Springbourne Glide. een andere zoon is de preferente Vechtzicht's Cymro Bach.

Comet is volgens mij nooit goedgekeurd (weet niet of hij dan wel ooit is afgekeurd). Zijn moeder is nationaal reserve kampioene Vechtzicht's Chelsea. Chelsea is ook moeder van de goedgekeurde hengst Vechtzicht's Cafu. De moeder van Chelsea is Revel Cymbol, die ook weer de moeder is van Vz Cymro Bach. Comet is dus 3/4 broer van Cymro Bach.

Vader van Chelsea is de hengst Blaenau Chelsea Fan, die terug is gegaan naar Wales, alwaar hij ook gestorven is.

Van de foto lijkt het erop dat Comet heel aardig kan draven.

Je merrie ken ik niet, die zal wel geboren zijn in de tijd dat van Nieuwenhuizen in St. Oedenrode de merrie had. 1.23m is redelijk aan de grote kant, maar er zijn best wel kleine hengstjes in de markt.

Je merrie zelf heeft duidelijk de voorhand van Claret geërfd, een vrij lange hals dus, wat goed is. Zo op het eerste gezicht lijkt het dat je merrie misschien iets zwaarder beenwerk mag hebben, maar foto's kunnen bedriegen. De ruglijn ziet er ook wel leuk uit. Als ik haar type zou moeten generaliseren, dan kom ik uit bij Twyford bloed, met daarbij invloeden van Twyford Grenadier of Gurkha en Twyford Sprig. De laatste klopt wel met Springbourne Claret, aangezien die twee lijnen van Twyford Sprig voert en een lijn van Sprig's vader Coed Coch Asa.

In Dodewaard staat trouwens een mooi klein hengstje, Double "P"'s Personality, dat zou iets kunnen zijn. een andere kandidaat is misschien Double "P"'s Ballistite. Die is niet zo heel klein, maar fokt kennelijk wel klein. Ballistite staat in Vught. Als je verder wil reizen is er natuurlijk veel meer keuze Knipoog

joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 09:14

PS: de moeder is al interessant genoeg. Als ze ster is, dan ken ik haar misschien wel Knipoog

martmenkenl
Berichten: 4
Geregistreerd: 23-10-08

Re: Iemand verstand van Welsh A-tjes???

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 18:26

Vechtzicht Comet staat nu bij ons, Het is een zeer mooie sport pony hengst en Levenlang goedgekeurt.

Voor meer info 0622924416

www.martmenke.nl/stalmenke

MVg Stal Menke

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Iemand verstand van Welsh A-tjes???

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:05

Slotje. Topic is 4 jaar oud.