hackemore is top!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

hackemore is top!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 13:21

Ik heb vandaag voor het eerst mijn merrie met een hackemore gereden en het ging echt super! ik heb de afgelopen twee jaar niet meer zo lekker gereden. mijn paard heeft altijd de neiging haar mond open te doen ook al loopt ze ontspannen maar als je dan een overgang probeerd te rijden reageerd ze slecht en gooide dan vaak haar hoofd in de lucht. ze is altijd zo met haar bit in de weer dat ze daardoor heel slecht op mijn hulpen reageerd. iedereen zei altijd dat het toch aan mij lag dus daarom heb ik het ook niet eerder geprobeerd. Ik voelde me daardoor best rot omdat ik tot een paar jaar geleden heel veel jonge paarden heb zadelmak gemaakt en ingereden en kreeg altijd complimenten over hoe ik ze had aangereden. Dus als je dan alleen maar te horen krijgt dat je je eigen paard niet goed rijd ga je niet echt met plezier erop zitten. maar vandaag echt zitten genieten. Na 10 minuten had ze door wat de bedoeling was en daarna zo onspannen en ze reageerde zo goed op mijn hulpen dat ik gewoon niet wilde stoppen met rijden dus ik heb nu mijn knie doorgereden Bloos .
Nou dit moest ik effe kwijt....


YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:26

Gaaf hoor!!
Ik vind het een goed alternatief mits er goed mee omgegaan wordt, me instructrice reed 1 van dr paarden ook met een hackemore en was er zeeeer te spreken over....

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 13:55

Wat fijn dat het nu goed gaat.Volgens mij voor je paard ook veel fijner nu ze lekker kan ontspannen omdat jij er ook veel meer plezier in heb.Veel plezier nog samen.

Bart..we zullen je missen r.i.p

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 14:04

dank je. Zit nu alleen met een probleem voor de wedstrijden.
Ik weet niet precies vanaf welke klasse je in het springen een hackemore mag gebruiken, ik denk vanaf het Z!?

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 14:06

wat fijn voor jullie!!


rij ook met hack

als je er rustig mee om kan gaan is het absoluut een aanrader
(voor mijn paard dan kan me voorstellien dat niet ieder paard er even goed op reageert)
(maar ja dat moet je met een bit ook )

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

dekoezegtboe

Berichten: 3568
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:17

fijn zeg at je de oplossing hebt gevonden!! veel nieuw rijplezier dan Tong uitsteken en let ook een beetje op je knieen dan Knipoog

Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 19:24

Een toppy uitvinding he, zo'n Hackamore!!
Fijn dat je een juiste oplossing hebt kunnen vinden Lachen

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:03

ophrah schreef:
dank je. Zit nu alleen met een probleem voor de wedstrijden.
Ik weet niet precies vanaf welke klasse je in het springen een hackemore mag gebruiken, ik denk vanaf het Z!?


Verward Oei geen idee ik rijd alleen recreatief dus dat kan ik je niet vertellen.Maar misschien dat iemand het weet op het forum "wedstrijden"?

Bart..we zullen je missen r.i.p

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:23

Goed joh Haha! Ik ken een Hackamore verder niet maar zo te horen helpt het en ga jij er wel goed mee om Knipoog Veel plezier met het rijden van je eigen paard nu weer!

Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 07:21

Hackemore idd pas vanaf het Z. Heb je haar tanden ook laten nakijken? Het klinkt nl alsof er last van heeft. Hanged rooster zou ook kunnen, in dat geval zou ik eens een ongebroken trens proberen.

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 18:33

tanden zijn goed. zijn vorig jaar nog nagekeken, over twee weken komt de DA weer en laat ik haar nogmaals na kijken. Ik had alle bitten al geprobeerd behalve dan al die scherpe bitten die je tegenwoordig veel in de springsport ziet. Ik heb ook verschillende neusriemen geprobeerd van mexicaans tot lage neusriem en hier had ik helemaal geen baat bij. Het is toch wel mogelijk om met een verklaring van de DA met een hackemore te starten??!!
Ik heb nu 4 keer gereden met de hackemore en het blijft echt top ze loopt er nog steeds lekker op en continu met de oordjes naar voren. Dus we hebben beide eindelijk weer echt plezier in het rijden en kunnen nu weer naar wedstrijd niveau gaan trainen. En als ze in dit tempo vooruit gaat kunnen we denk over een maandje weer een M parcours starten. Ik ben dus helemaal happy Haha! eindelijk weer eens de kik voelen om erover heen te knallen. *LOL*

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 18:40

Wat bedoel je met "Hanged rooster". Daar heb ik nog nooit van gehoord!!!

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:44

Ik ben vandaag juist weer overgestapt naar bit Tong uitsteken

Ik had vroeger hetzelfde probleem als jij Oprah ( Winfrey Verward? )

Ik merkte alleen de laatse tijd dat mijn pony steeds moeilijker ging lopen, ik had alleen geen idee waarom. Alles uitgeprobeerd en uiteindelijk vandaag met bit gereden, ze liep fantastisch en was superenthousiast! Bloos!
Ik vond het zo vreemd..
eerde heb ik een keer gemerkt dat het ijzere uiteinde van de scharen, waar het kettinkje door heen gaat, als ik de teugels iets aannam, tegen het bot aan de zijkant van het hoofd onder de ogen aanliep, dit is niet normaal neem ik aan? Had ik dan de verkeerde maat hackamore ofzo?


Lielle

Berichten: 66252
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 18:52

Een hangend rooster is een verhemelte dat laag hangt. Met een gebroken bit kan de punt dan wel eens in zijn verhemelte prikken, en daarom heeft Pablo er dus zo'n bloedhekel aan.

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 19:01

Blossomm ik denk dat jou hackemore inderdaad te hoog hing want hij moet onder dat bot zitten wat jij bedoeld.

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 19:15

Dan is haar hoofdje gewoon te klein denk ik, want als ik hem lager zou hangen zou die voor haar neusgaten hangen denk ik.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 01:14

Blossomm schreef:
Ik ben vandaag juist weer overgestapt naar bit Tong uitsteken

Ik had vroeger hetzelfde probleem als jij Oprah ( Winfrey Verward? )

Ik merkte alleen de laatse tijd dat mijn pony steeds moeilijker ging lopen, ik had alleen geen idee waarom. Alles uitgeprobeerd en uiteindelijk vandaag met bit gereden, ze liep fantastisch en was superenthousiast! Bloos!
Ik vond het zo vreemd..
eerde heb ik een keer gemerkt dat het ijzere uiteinde van de scharen, waar het kettinkje door heen gaat, als ik de teugels iets aannam, tegen het bot aan de zijkant van het hoofd onder de ogen aanliep,
dit is niet normaal neem ik aan? Had ik dan de verkeerde maat hackamore ofzo?


begrijp m niet helemaal , op het uiteinde zitten je teugels en boven aan evt een kettinkje of riempje die je natuurlijk kan verzachten
ik heb ook een hack met kettinkje maar heb er een rubbertje of een bontje overheen zodat die dus niet als zijnde ketting in werkt
misschien wel een iedeetje??

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 01:15

Blossomm schreef:
Dan is haar hoofdje gewoon te klein denk ik, want als ik hem lager zou hangen zou die voor haar neusgaten hangen denk ik.

of de verkeerde maat hack .ook daar heb je maten in!

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 07:59

Het was de kleinste maat die ze hadden....Het kettinkje is niet het probleem het is het ijzeren verlengde van de scharen dat het probleem levert. Dat komt bij het aannemen van de teugels tegen het bot aan, ik zal eens opzoeken hoe dat bot heet. Het zouden goed de jukbeenderen kunnen zijn trouwens..

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 11:20

dan zit tie te hoog
laat iemand die ervaring heeft met een hack er even naar kijken
hoe die zit , want zoals je het nu omschrijft zit tie niet goed

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

navaja
Berichten: 971
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 19:56

Daarom ben ik dus ook op bit weer overgestapt, hij kan ook niet te hoog hebben gezeten, want als ik hem lager had gehangen had hij voor haar neusgaten gehangen.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 20:34

Blossomm schreef:
Daarom ben ik dus ook op bit weer overgestapt, hij kan ook niet te hoog hebben gezeten, want als ik hem lager had gehangen had hij voor haar neusgaten gehangen.

bedoel je dan de ijzeren delen of het neusriem gedeelte? Verward
indien neusrien gedeelte , dan heeft ze inderdaad een kort hoofd!!
normaal moet hij 2 vingers ongeveer onder de wang zeg maar
en ongeveer 2 vingers boven het neusbotje ongeveer dus
als het goed is kan je ook nog de boven neusriem en de onder appart van elkaar verstellen

als die echt te groot is en geen kleinere beschikbaar is het inderdaad wijzer weer op bit over te stappen

in iedergeval succes

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 20:50

ophrah schreef:
tanden zijn goed. zijn vorig jaar nog nagekeken, over twee weken komt de DA weer en laat ik haar nogmaals na kijken. Ik had alle bitten al geprobeerd behalve dan al die scherpe bitten die je tegenwoordig veel in de springsport ziet. Ik heb ook verschillende neusriemen geprobeerd van mexicaans tot lage neusriem en hier had ik helemaal geen baat bij. Het is toch wel mogelijk om met een verklaring van de DA met een hackemore te starten??!!
Ik heb nu 4 keer gereden met de hackemore en het blijft echt top ze loopt er nog steeds lekker op en continu met de oordjes naar voren. Dus we hebben beide eindelijk weer echt plezier in het rijden en kunnen nu weer naar wedstrijd niveau gaan trainen. En als ze in dit tempo vooruit gaat kunnen we denk over een maandje weer een M parcours starten. Ik ben dus helemaal happy Haha! eindelijk weer eens de kik voelen om erover heen te knallen. *LOL*


Niet dus... Heb ik ook geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar Scheve mond

ophrah

Berichten: 365
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: berkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 09:21

dat slaat dan ook nergens op! dus als je een paard hebt met hele erge mond problemen mag je dus geeneens starten. dan kun je je wedstrijden wel vergeten. echt weer het knhs..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7September, Amazonbot, Carowl, Dartel, JPitty, Macs, MairiMacBran, Mieke, SunnyHorse en 39 bezoekers