Het Oor in Gorssel - Raimaer's sgw debuut

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Het Oor in Gorssel - Raimaer's sgw debuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 19:47

Tja, aangezien bloed kruipt waar het niet gaan kan, en Pablo te weinig getraind had de laatste weken moest Raimaer er maar aan geloven: op naar Gorssel voor een B cross. Eerst een training gereden in Lunteren, dat ging best aardig alleen was ze ervan overtuigd dat er in hagen monsters schuilen zodat je die het beste met 40 cm speling kunt springen. Leuk, maar niet als ze al een meter hoog zijn en er 5 achter elkaar staan.
De oefencross in Putten ging ook best aardig, al vond ik die wel erg pittig en vandaag was het dan voor het echie.

Eerst gedressuurd, dat ging erg fijn, lekker ontspannen en alleen foutje in de middendraf. Niet slecht voor een paard dat sinds januari geen proef meer gelopen had Haha! Daarna de cross verkend, mooi en fair met alleen een moeilijkheidje op de steeple hindernis omdat daar het water op de blauwe puntjes wel erg opviel en de hagen dubbelsprong aan het eind. Die was heel hoog, met een greppel ervoor en dus twee achter elkaar. Bij navraag bleek er ook een alternatief te komen, twee smalle sprongetjes die er naast stonden. Gezien de ervaring in Lunteren had ik dus maar voor het alternatief gekozen

Daarna opgezadeld en richting springparcours (weer vergeten te verkennen Bloos!) waar Raimaer weer superfris rondliep. Los springen ging fijn en het parcours liep super. Mooi te schakelen , goed controleerbaar echt heerlijk. Ze was dus ook foutloos, en achteraf bleek dat ik na het springen naar de 2e plaats was geschoven van een ex aequo 4e plek met 170 punten na de dressuur. Niet slecht dus Cool

En toen keuring, paar sprongetjes en van start. Ze stond in de startbox al te stuiteren maar ging uiteindelijk super weg, en vloog over hindernis 1 (ik hoorde simmie nog roepen "niet zo hoog lielle", maar Raimaer heeft dat geloof ik niet gehoord *LOL* Berkensteil ook geen probleem, de oxer net na de rode vlag was even een verrassing maar ging gesmeerd net als het landhek. Daarna rustig langs het mais naar de steeple, (volgens mij stond daar een stijljury) en ze keek nog niet eens naar de puntjes Lovers
Weer een lang galopstuk langs het spoor, de malle jan en een oxer op een breed pad OK dan! en de passage de route waar ik ook nog wel wat kijken verwachtte. Maar ze kwam heel mooi terug, taxeerde en sprong alsof ze vleugels had. De oxer daarna (de wei weer op) was de enige die wat minder vloeiend ging, maar de gastank ging weer OK dan! Daarna de boomstam voor het water en het water in, waar ze even naar keek en er vervolgens vrolijk in spetterde. Het fonteintje was ook geen groot probleem net als de watersprong uit. Op naar de laatste loodjes, de hagen dus. Helaas had ik haar daar net niet goed genoeg opgesloten waardoor ze dus langs het 1e alternatief liep Verdrietig Vervolgens riep er iemand (hindernisjury) dat ik ook tussen de haag en het hekje door kon dus dat heb ik toen maar op beide hagen gedaan. Achteraf bleek wel dat die hagen een heel stuk korter geknipt waren (ik vond ze ook al zo laag toen ik aan kwam Lips are sealed ) , eigenlijk had ik gewoon rechtdoor moeten gaan, maar goed. Daarna de houtstapel en de laatste oxer en Raimaer's eerste cross zat erop.
Nakeuring ook prima, en Raimaer was heel tevreden en ontspannen dus wij ook Haha!

We zijn daarna lekker gaan lunchen, uiteraard eerst Raimaer verzorgd, en rond vijf uur waren we terug op stal. De exacte uitslag weet ik dus nog niet (die kwam om half zes Frusty ) maar Chantal_cs zou mijn stijlbeoordelingen iig meenemen

Kortom, een zeer geslaagde dag en dat smaakt naar meer

en hier staan twee plaatjes
[HAW] Het Oor in beeld - SGW Gorssel
Laatst bijgewerkt door Lielle op 12-09-04 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt



Maartje__

Berichten: 7413
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 19:52

super gecrosst dus. Tsah jammer van die weigering maar voor een eerste cross echt super!! OK dan!

Enjoy the little things. One day you will look back and realize they were the big things!

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 19:56

dat vond ik dus ook

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:01

Wanneer weet je de uitslag dan? Want het klinkt iig erg goed!

Toos paardloos

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 20:11

vanavond denk ik, maar ik had wel veel tijdfouten en een weigering, dus ik verwacht niet nog in de prijzen te zitten.

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:20

Netjes gedaan, Lielle, zo voor een eerste cross.

Mijn bewondering blijft Knipoog

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:26

z
Laatst bijgewerkt door janna op 11-06-22 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:42

Super gedaan Lielle!
Ik heb jou staartje van de dressuur en je stijlbeoordelingen en ik moet bekennen dat ik helemaal vergeten ben te kijken waar je geeindigd bent... sorry!!!

Je stijlbeoordelingen:
Wijze van rijden in het terrein: 6
Wijze van springen v.d. hindernissen: 5
Balans en zit ruiter: 6

Wijze van rijden in het terrein: 7
Wijze van springen v.d. hindernissen: 7
Balans en zit ruiter: 7

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 20:52

daar ben ik heel tevreden mee! IK ben benieuwd waar die eerste jury dan stond, de steeple op het veld ging echt super, dus dat zal de 2e wel zijn.

Bedankt Chantal! Wat had jij nog gedaan?

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 20:56

Lielle, super gedaan met je nieuwe crosstalent! volgens mij stond je iets van 9e ofzo in de einduitslag. (sorry, weet het ook niet meer zeker, maar de uitslagen komen nog op internet)

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 21:16

Lielle schreef:
daar ben ik heel tevreden mee! IK ben benieuwd waar die eerste jury dan stond, de steeple op het veld ging echt super, dus dat zal de 2e wel zijn.

Bedankt Chantal! Wat had jij nog gedaan?



Zie: [WD] SGW Gorssel met 2 paarden!! , ik zat heerlijk in de prijzen... Haha! Voor stijl had ik overigens allemaal 7ens. De 2e jury zat tussen de stijl gevuld met stro en de primagaz.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 23:04

dat zou ku nnen kloppen want daar had ik echt een missprong (de enige Verdrietig)

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 23:33

Raimaer ging super! Ik zag je vertrekken (raimaer steeg idd op in de startbox en op hindernis 1 *LOL* )

Ik vond die hagen ook zo hoog met verkennen en vond het alternatief ook de beste optie(heb ook zo'n hoogvlieger Clown ). Toen ik aan kwam rijden kwam ik nogal in de verleiding om gewoon rechtdoor te rijden, maar ik heb het toch maar niet gedaan Vond alleen die houtwal aan het einde al gewaagd genoeg...Bloos

Ik had trouwens een 5 en een 7 voor balans en zit Clown Vond ik ook wel heel grappig. Heb tot nu toe alleen nog 7-ens en 8-en op de briefjes gehad voor dat onderdeel en nu zomaar ineens een vijf Verward (heb op die stukken ook geen gekke dingen gedaan voor zover ik weet )

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 07:35

De 5 kan ik zelf ook wel snappen maar de twee zessen verbassden me ookeen beetje. Maar goed, goed zat voor de eerste keer *LOL*
Wel irritant dat ze dat van die hagen niet wat beter gemeld hadden

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 07:39

Jeetje wat goed joh!
Ik zat net van het weekeinde te bedenken dat ik jou eens moest pb-en hoe het met de merrie ging, ik had er al zo'n poos niets meer van gehoord.
Ik ga snel even de foto's zien!

MissM

Berichten: 508
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Aan de Dijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:12

Mooi gereden Lielle!!

Ik bedacht later dat ik helemaal vergeten was te vragen hoe jij de cross had gereden Bloos! en dat nadat je het wel aan mij had gevraagd....

Ik denk dat het komt doordat ikzelf met mijn hoofd in de wolken zat omdat ik zo lekker had gereden Bloos

Leuk trouwens om je andere paard nu ook eens in het echie gezien te hebben!

'Don't let it be forgot, that once there was a spot,
for one brief shining moment that was known as Camelot'
SGWay of Life's Miss Marple

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:22

Erg netjes gedaan voor een eerste keer! En zo te horen pakt ze de cross goed aan, dus een foutloze rit zit er vast binnenkort wel in. Met zo'n mooie dressuurscore heb je dan iig al een nette uitgangspositie te pakken - maak zelf het optelsommetje maar. Knipoog

Ik heb de foto's net bekeken, dat rood staat Raimaer nog mooier dan Pablo! Cool

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-04 00:42

dat ben ik allemaal met je eens Karin

MissM, ik kan het me voorstellen en bokt maakt het weer goed *LOL* Ik herken dat gevoel van in de wolken maar al goed

En Thanks Sjuim

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:52

Super gedaan voor z'n eerste keer! Echt een droomdebuut!

Ik vond het een erg leuk paard, lekker wakker, maar toch net ietsje relaxter dan Pablo he?

Was trouwens mijn moeder die bij de start riep dat je niet te hoog moest springen....hij maakte gelijk alweer zo'n enorme wapper op de eerste hindernis...wat voer jij die paarden?? Tong uitsteken

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 22:53

Springbonen, gok ik. Tong uitsteken

Ik heb Lielle vanmiddag een handige tip toegestuurd, hopelijk zijn ze nog te krijgen en komt ze extra rood het seizoen door. *LOL*

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-04 07:29

Marieke, ik was ervan overtuigd dat het Simmie was, weer wat geleerd *LOL* Alleen had ik wel gehoord maar Raimaer niet Lips are sealed Zij springt eigenlijk altijd met lappen lucht hier is ook nog zo'n leuk voorbeeld.

Afbeelding
Maar ze is idd niet zo'n heethoofd als Pablo, al werd ze in de cross toch ook aardig fris Haha!

Karin, nog bedankt voor je supertip

WestBest
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-04 16:39

Goed gedaan, hoor! Leuke foto's ook!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 bezoekers