valt een zweepslag onder mishandeling?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

valt een zweepslag onder mishandeling?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 20:56

ik heb anmelijk ruzie met een meisje en zij is zelffs zo gek dat ze vandaag met een vriendin van der die op een pony reed mijn hadden in gesloten en ik wou er langs en toen gaf haar vriendin mij een mep op me hoofd met dat ding niet hard maar toch het had pijn kunnen doen en nu wil ik ff weten of dit onder mishandeling valt anders kan ik tegen haar zeggen van stop ermee of ik stap naar de politie. maar in ieder geval ik vind het ook ziek dat je geweld gebruikt en sla dna op z eminst zelf e laat het niet een ander doen. Wees dan zelf zo stoer. maar in ieder geval ik ben toen doorgereden op mijn fiets en heb er geen aandacht verder aan gegeven leek me het besten.

-x-x-Lotte


vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 21:04

Volgens mij kun je het wel aangeven, maar vaak gebeurt er dan nog niet zo veel en hebben die "stoere" meisjes wel weer wat "stoere"vriendjes en vriendinnetjes die dan langskomen, juist omdat je ze aangegeven hebt.
Ik snap ten eerste al niet waarom je niet gelijk af bent gestapt en een flinke ram terug hebt gegeven.....Zou ik wel doen tenminste, ik laat me niet zomaar slaan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 21:36

Het wetboek van strafrecht geeft in artikel 300 (mishandeling) geen omschrijving van wat mishandeling is.
Uit jurisprudentie blijkt dat er bij mishandeling sprake moet zijn van pijn en/of letsel.
Omdat je zelf al aangeeft dat hier niet echt sprake van is raad ik je aan geen aangifte te doen, wordt waarschijnlijk niet eens opgenomen.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 22:37

Zegt het WB ook niet iets over intimidatie?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 23:19

Ilindra schreef:
Het wetboek van strafrecht geeft in artikel 300 (mishandeling) geen omschrijving van wat mishandeling is.
Uit jurisprudentie blijkt dat er bij mishandeling sprake moet zijn van pijn en/of letsel.
Omdat je zelf al aangeeft dat hier niet echt sprake van is raad ik je aan geen aangifte te doen, wordt waarschijnlijk niet eens opgenomen.


Ik ben bang dat je hier nogal gelijk hebt. Zelfs als je al een poot hebt om op te staan (figuurlijk) dan nog is het de vraag of het zin heeft.
Maar je mag de Disco wel even lenen, kun je ze even chassishalen, als moderne variant op het aloude kielhalen *LOL*
Als ze op een pony/paard zit dan werkt het ook wel om heel snel een onderbeen op te tillen, donderen ze geheid van hun paard.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 15:24

nee joh normaal laat ik me ook neit slaan maar hun waren met z'n tweeen dus dan heeft da gene zin toch ik bedoel haar vriendin weegt zo 70 kilo denk als die op me gaat liggen ben ik gelijk half dood dus kon beter door fietsen

-x-x-Lotte


Jive

Berichten: 345
Geregistreerd: 06-01-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 19:45

nou ja!!! je gaat toch niet iemand slaan met de zweep?? Verward
dan ben je toch echt wel flink gek! Frusty
ik had wel wat terug gedaan ,weet niet wat want ben ook niet zo'n held:D

xje

Wie zijn ballen krabt met een riek eindigt snel in de kliniek Haha!

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 12:34

tja, en ook al valt het niet onder mishandeling, je kunt altijd zeggen dat je naar de politie stapt, misschien dat ze onder de indruk raken...

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 05:27

Ja, ik zou haar ook een klap verkocht hebben hoor. Bij de politie aangeven helpt niet echt. De volgende keer zou ik haar een klap terug geven of zou ik haar gewoon uit de weg gaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Bonte_, _chou, Amazonbot, Barb, carineken, Ginny135, HighFly_, Lau07, lina1998, MoSt81, YandexBot en 177 bezoekers