rijden niet altijd van leien dakje...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

rijden niet altijd van leien dakje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-04 21:42

hebben jullie het ook weleens? dat het rijden echt niet gaat, je geen steek vooruit komt en je paardje finaal tegen de hand is.. je dan ook af en toe niet meer weet wat te doen!! komt bij mij nogal eens voor namelijk.. dat ik het gevoel heb dat mijn hulpen niet doorkomen, ik er als een zoutzak opzit en voor mijn gevoel mijn sporen door haar heen druk zonder effect..
terwijl het de volgende keer zo weer goed kan gaan.. best frustrerend af en toe.. iemand die tips heeft om hiermee om te gaan? ik kan er namelijk nog echt uren over denken waarom het zo verrot ging!! maarja..
blijft een uitdaging paardrijden!! en zeker niet makkelijk!! xxx

Bonny>B+14>L1+22>L2+30>M1+20>M2+14>Z1+5
Ushi>L1+11>L2+20>M1+10>M2+1!
Ready To Go L2+10
Vicktor >Z1+26>Z2+2


Babeth

Berichten: 9333
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Jupiter, FL, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 22:11

Jah, maar dat heeft iedereen hoor! Knipoog
Hoord er gewoon bij! Lachen

Geniet en volg je dromen!
http://www.ariavinkphotography.com

pevoco

Berichten: 190
Geregistreerd: 12-04-04
Woonplaats: de manege

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 00:14

Heb ik elke week toch zeker wel twee keer Haha!
Volhouden en af en toe iets leuks doen, een buitenrit ipv dressuurrijden ofzo. Daar word ik tenminste altijd vrolijk van

Myrthe1
Berichten: 202
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:01

Komt me bekend voor, ja!
Laatst heb ik hier ook een topic over gestart en daar
kwamen aardig wat reactie op van mensen die dat wel herkenden.
Dat is wel tof dan heb je niet het idee dat je de enige bent!

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 10:10

Ik heb het alleen als ik met zadel rijd op Felicia. Ik rij nu al 5 weken zonder zadel, met effect Haha! Maar natuurlijk is dit niet voor elk paard zo. Maar je kan het misschien wel proberen?
Ik heb er ook last van als ik op de manege rijd.


ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 12:59

hoort er (helaas) bij...
daar doe je weinig aan, bij iedereen gaat het volgens mij met pieken en dalen.
Blijf het gewoon proberen, na een kl*teperiode gaat het vaak in een keer weer beter en ga je een hele sprong vooruit. Haal daar je motivatie steeds uit!!!

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:43

heb ik gister nog gehad, mijn bijrijdpaard wou ten eerste niet normaal de gang van de stallen door, en toen ook niet normaal naar de buitenbak lopen. stond overal stil en kijken. eenmaal aan het rijden zag ze overal spoken en ik kon haar gewoon niet bij de les houden, ze was alleen maar aan het kijken en rennen. heb dus amper oefeningen kunnen doen.
ik was echt chagerijnig daarna!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:40

Heel herkenbaar... Ik heb al 5 weken zo'n dip en voel me inmiddels best ongelukkig. Volgens anderen valt het allemaal wel mee, maar die zitten er niet op en voelen niet wat ik voel...
Ik wil zo graag dat vorige gevoel weer terug van ontspanning, gelijk op 2 kanten en lekker soepel door het lijf lopen...
Maar het lijkt wel alsof dat allemaal ergens achter is gebleven of zo Verdrietig

Ik ga twijfelen aan mezelf en de manier hoe ik bezig ben, en vraag me af hoe ik haar ookal weer zo lekker aan het lopen had gekregen en waarom het me nu niet zo weer opnieuw lukt... Doe ik het nu dan anders dan voorheen? Waarom wil het niet?

Lastig hoor... Gelukkig gaat het al weer wat beter dan een paar weken geleden, maar we zijn voor mijn gevoel nog niet terug op het niveau van toen we deze zomer begonnen met wedstrijden.

Toch maar proberen vol te houden en doorgaan...

Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 16:49

ja het is soms heel demotiverend.. maarja als je dan je paardje weer voor uit ziet gaan is het al weer goed, ik word er weleens zo depri van en denk ik waarom kan een ander het wel en ik niet?? dat is lastig maar ik probeer me er gewoon overheen te zetten... xxx liefs roelinda

Bonny>B+14>L1+22>L2+30>M1+20>M2+14>Z1+5
Ushi>L1+11>L2+20>M1+10>M2+1!
Ready To Go L2+10
Vicktor >Z1+26>Z2+2

Truf

Berichten: 2223
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Wognum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:06

Klinkt echt bekend. Vandaag ook weer, madam was alleen lekker voorwaarts als dr iemand voor me reed... Tot we gingen springen, na 2 sprongetjes was ze echt over enthousiast! Dat maakte weer heel wat goed Lachen
Het is ook wel eens tijden heeeeel slecht gegaan en dat ik uit frustratie dr helemaal geen zin meer in had. Maar dan op het punt dat ik echt dacht dat ik er klaar mee was, ging het weer beter.

Dr. Robert Romano (ER): ...And if wishes were horses, we'd be knee-deep in crap.

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:13

Ik weet het Roelie, heb ik ook vaak last van. De ene keer loopt Prop echt super fijn en gister ging het weer voor geen meter!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

pientje4

Berichten: 777
Geregistreerd: 15-07-04
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:21

ze zeggen 1 stap achteruit 2 vooruit........

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:13

Ach Roelie je bent niet de enige!
Maar ach. zolang je nog lol hebt en blijft denken, volgende keer beter komt het goed

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Ninus
Berichten: 1713
Geregistreerd: 10-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:16

IK heb ook zo vaak het gevoel dat het niet gaat en dat we elkaar niet begrijpen. Maar de keren dat het wel goed gaat maakt alles weer goed en motiveert me om weer door te gaan. Volgens mij heeft iedereen hier wel eens last van.... Ach je moet maar zo denken dat je op deze manier het meer waardeert als het goed gaat ( positief blijven denken Haha! ).


Bonny4life

Berichten: 7081
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Bunschoten-Spakenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 15:23

ja gister liep ze gewoon weer egt lekker.. dan gaat het gewoon weer n stuk beter!! en acht je hebt altijd weer n nieuwe uitdaging!! Haha!

Bonny>B+14>L1+22>L2+30>M1+20>M2+14>Z1+5
Ushi>L1+11>L2+20>M1+10>M2+1!
Ready To Go L2+10
Vicktor >Z1+26>Z2+2

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 14:57

oh ik heb dit zo vaak.

gister had ik wedstrijd, ik was totaal niet tevreden over hoe het was gegaan, ik dacht dat ik 130 punten ofzo had, maar wat denk je, 1e proef 166 en 2e proef 151, tja zo zie je maar weer.

ik ben dus echt niet echt snel tevreden, vooral omdat ik weet dat het zoveel beter kan.

karton
Berichten: 5139
Geregistreerd: 11-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 18:52

Oh dat heb ik zo vaak.... Ik heb er af en toe huilend opgezeten omda ik m dan de heeele tijd moet straffen,, en dan doetie gewoon zulke dingen waar ik echt niet tegen kan, en dan kan ik alles doen wat ik wil, maar t werkt egt niet... Gewoon zo denken.. Hij heeft zen dag nie, heb ik oowk af en toe nie... En de volgende keer heb je weer iets om aan te werken.. Ik ben oowk altijd SUPER trots als hij dan ineens wel weer heel goed loopt, dan heb je egt t idee dat JIJ ervoor gezorgd heb om m zo te laten lopen.. Noujaa sterkte ho0r

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-04 23:02

Vandaag nog!! Ze moet wat sterker op de beenhulpen reageren, dat ging eigenlijk heel goed, maar mevrouw moet dan heel erg gaan hangen, en ze wil nog niet echt "korter"in het lijf worden. Frustrerend!! Maar..... we gaan gewoon stug verder. Ik kan dan achteraf ook uren nadenken waarom het zo slecht ging. Maar je schiet er zo weinig me op! Knipoog

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-04 22:58

marloezzke schreef:
oh ik heb dit zo vaak.

gister had ik wedstrijd, ik was totaal niet tevreden over hoe het was gegaan, ik dacht dat ik 130 punten ofzo had, maar wat denk je, 1e proef 166 en 2e proef 151, tja zo zie je maar weer.

ik ben dus echt niet echt snel tevreden, vooral omdat ik weet dat het zoveel beter kan.


Oef.. je lijkt mij wel Tong uitsteken

Op de gelderse reed ik een proef.. en het ging wel beetje slingerend maar niet super tevreden.. had ik 181 (was L1 )
oops...

Maar ik heb het ook hoor.. soms loopt ze zoo super en laatst zaten we een weekje helemaal in de dip ze wou niks meer..
Maar het kwam door haar tanden dus zijn die gevijld...
maar af en toe lijkt het net of alles fout gaat ja

:+: Trotse eigenaresse van GUCCI BROWN(v. Bordeaux)16-05-2011
[KS-ITP] Droom ik? M'n 1e EIGEN paard: prachtige hengst GUCCI BROWN!
Besselink's Benti M1 + 8 :D, Springen B+ 15 :D [RIJ-ITP] Geweldige fotoshoot van knap paard en geweldige outfit LOOK!

Tripper

Berichten: 80
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 21:17

Wij hebben een paard dat L2 gelopen heeft. Maar dat is niet altijd even makkelijk. Soms best wel moeilijk. Hij kan het wel,maar wij moeten het nog leren en hij bedenkt hoe hij er onderuit kan komen. Het is voor ons een goed leerpaard, maar we weten niet altijd hoe we hem moeten rijden en dan lukken zelfs de simpelste dingen niet meer.
Verward

FriezenGek nr. 56

marije86

Berichten: 1657
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 14:25

ow dat komt bekent voor iedereen ow wat loopt ze mooi en jij zit erop en denk grumpgrump ze vcoelt niet goed aan we hebben er nu afwisseling in en dat gaat beter

Is dat nou liefde?ja maar soms kan het ook haat zijn.
Je ziet alles en je hart doet pijn,maareu jou leven hoeft niet hard zijn.
slaap......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 70 bezoekers