Wat vinden jullie van UnaBalou??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Wat vinden jullie van UnaBalou??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 14:59

Ik zou graag willen weten wat jullie mening is van mijn (onlangs verkochte) Unabalou. Ik was er helemaal gek van, maar de jury van het KWPN was er iets minder weg van en gaf haar 65 punten voor het exterieur. Misschien dat het komt, omdat wij nog geen naam hebben binnen de paardenwereld, maar goed. Daar zullen we niet achter komen.
Alles mag gezegt worden van dit paard, dus schroom niet alstublieft!!

Alvast bedankt!

Afbeelding
(Una in de weide)

Afbeelding
(Una tijdens haar klinische keuring)

sorry dat ik maar 2 foto's van haar heb. Ik had er graag meerdere opgezet, maar daar kunnen jullie alleen maar een hoofdje op zien.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:27

Citaat:
Misschien dat het komt, omdat wij nog geen naam hebben binnen de paardenwereld, maar goed.


Waardeloze beredenering. Mensen vinden het altijd heel makkelijk om hun tegenslagen aan zoiets te koppelen.
Alsof mensen met wél naam nooit tegenvallers hebben.

Het zijn niet echt duidelijke foto´s, dus ik kan er zo weinig van zeggen.

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 16:39

Nee, ik zeg ook niet dát het daar door komt, maar het had zo kunnen zijn. Ik begrijp je reactie!
Maar dhr. T. vd Broek vond hij heel mooi, de hengstenhouder van Uytert wist zeker dat ze Ster zou worden. De africhtingsstal in Hilvarenbeek, de Gerdinahoeven, had wel aanmerkingen, maar dat was meer over haar bewegingen.
Zo zie je dat mensen zo afwijkend kunnen reageren.
Ik ben nog wel trots op haar hor, daar gaat het helemaal niet om.Maar jammer vinden we het natuurlijk wel!

Bedankt voor je reactie.

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:48

Ja natuurlijk is het jammer, maar ik vind gewoon niet dat je zoiets in verband mag brengen met het "niet hebben van een naam".

De ene vind dat hij wel ster kan worden, de andere niet. Maar het gaat er toch om wat de jury beslist, daar ontkom je niet aan. Maar heb je een lineair scoreformulier, zodat je kan zien waarom ze op de 65 punten kwam?

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 16:56

Ja, hebt ook wel gelijk.
Nee, we hebben het scoreforumlier niet. Dit komt omdat ze op het moment van keuren stond bij een africhtingsstal in Hilvarenbeek. Deze mensen hebben op dat moment alles van haar ingenomen. Zij hebben dus ook het scoreforumlier.
De jury heeft natuurlijk wel verteld wat er mis was aan haar. Maar ik kon het niet helemaal goed verstaan.
Hij vond de stand van haar achterbenen niet helemaal correct.
En ja, als dat is, dan kan je daar natuurlijk niets aan veranderen. Dat blijft natuurlijk zo.
Maar omdat iedereen zo loffelijk over haar was, viel het ons wel een beetje tegen.
Maar goed, ze is goed terecht gekomen, en daar doe je het ook wel voor.
Una was ook 1 van de 1e nakomelingen van Elaine (zalmeco * duc de normandie) die geen ster is geworden.
Maarja wat doe je daaraan??
Niets, hopen dat ze in de sport beter uit de voeten komt!

Helaas is Una ook gedekt. Dit allemaal voor dat ze gekeurd was. Anders had dit natuurlijk nooit mogen gebeuren. Maarja, dat is allemaal achteraf gepraat, en dan weten we het allemaal beter!!!

amen

Berichten: 5041
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 13:34

Citaat:
Helaas is Una ook gedekt. Dit allemaal voor dat ze gekeurd was. Anders had dit natuurlijk nooit mogen gebeuren. Maarja, dat is allemaal achteraf gepraat, en dan weten we het allemaal beter!!!


Dit snap ik even niet.....

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:09

hoezo niet mogen gebeuren?? dat vind ik een beetje vaag. ze is toch niet zwaar kreupel enzo. 65 pnt. vind ik nog helemaal niet slecht. je kan ook een beetje te ontevreden zijn. misschien is ze een goede fokmerrie. gaat niet alleen om de buitenkant.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 15:46

Geef deze merrie de tijd. Voor beweging had ze als ik mij niet vergis ruim voldoende punten. Dat een merrie geen ster is wil niet zeggen dat ze geen goede fokmerrie is. Ze heeft toch geen grote afwijkende gebreken? Het kan best zijn dat als je deze merrie nog een keer voor brengt als ze wat verder ontwikkeld is etc. ze wel ster word. Het is slechts een momentopname.

Trudy_dJ

Berichten: 3584
Geregistreerd: 28-08-04
Woonplaats: Zuid-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-04 16:07

Doordat iedereen zo entousiast was over haar voorkomen, dacht iedereen dat ze makkelijk ster zou worden. Vandaar dat wij, op advies van anderen, haar hebben laten dekken door Tango.
Later werd door die zelfde mensen gezegt dat ze niet gedekt had moeten worden omdat ze geen ster is geworden. Ik dacht hier zelf anders over, omdat het best wel goed is voor een 3-jarige om haar te laten dekken.
Wij hebben haar dus drachtig verkocht en de nieuwe eigenaresse is hier blij mee. Maar dat had je altijd maar moeten afwachten. Het is een jong paard en veel mensen willen dan gelijk gaan rijden 5x in de week, dag in dag uit.
Dit is natuurlijk niet zo goed voor een jong paard. Ik denk daarom dat het niet zo slecht is voor haar.

Ik was inderdaad teleurgesteld dat ze geen ster is geworden. Maar zoals vele van jullie al zeggen, kan dit nog groeien. Ze hadden wel aanmerkingen over haar beenstand. Dit was door niemand nog gezien, maar wel door de jury. Ik denk alleen dat je qua beenstanden niet veel kan doen als ruiter. Ook hadden ze aanmerkingen over haar galop. Daar zochten ze nog naar de balans. Maar goed, dat kan nog komen.

Ik weet niet of de nieuw eigenaar haar nog laat voorbrengen volgend jaar. Ik heb nog wel contact via de mail, dus ik laat jullie dit nog horen.

Ik heb zelf nog niet zoveel verstand van de fokkerij. Wij zijn thuis dan ook echte hobbyfokkers. De fokmerrie die wij hebben geeft wel redelijk goede nakomelingen. Voor de geïnteresseerde onder jullie, 1 van haar nakomelingen is Rhylaine. Vorig jaar NL kampioen dressuur geworden als ik mij niet vergis.
Dus wie weet, volgt UnaBalou haar wel op.

Ik wil jullie bedankt voor jullie informatie over haar. Ik ben ook zeker niet ontevreden met haar hor. Het was tevens onze eerste veulen dat bij ons thuis geboren werd.
En ze had ook wel aardig wat punten op de keuring namelijk:
ext. 65
stap 70
draf 75
en de galop 65
Verder hebben ze haar ook laten springen, dit omdat haar galop er niet helemaal uit kwam, maar een spring talent is ze echt niet.
Daar had ze 55 punten voor.