Hengst castreren in okt/november?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Hengst castreren in okt/november?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 11:32

Hai,

Ik vroeg me af of dat slechter is dan castreren in het voorjaar.....

Djilan

shantihdior

Berichten: 500
Geregistreerd: 18-07-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 11:35

ja want dan staan ze meestal op stal.en na de castratie kan je ze beter buiten hebben.dan zijn ze in beweging en het is schoner dus minder kans op ontstekingen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 11:39

shantihdior schreef:
ja want dan staan ze meestal op stal.en na de castratie kan je ze beter buiten hebben.dan zijn ze in beweging en het is schoner dus minder kans op ontstekingen.

Dat ligt er maar net aan hoe je laat castreren.
Als je het in de kliniek over de lies laat doen moeten ze 2 weken op stal blijven, en je stal kan je net zo schoon houden als je zelf nodig vind.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 11:49

Ik wil hem dan nog in de wei laten lopen. Ik dacht dat 1 voordeel si dat er dan geen vliegen meer zijn. Als hij `s nachts op stal zou moeten zorg ik natuurlijk voor een schone stal!

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:54

Ik heb de mijne in oktober laten castreren,geen problemen gehad.Ik haalde hem meeredere keren uit zijn box om met hem te stappen(had vakantie toen)en na twee weken kon hij in de paddock en met drie weken heb ik hem weer in de groep gezet.In het land kon toen helaas niet meer.
Het is amper dik geweest,spoot hem wel 2x daags af.

Foogul

Berichten: 986
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 14:00

Ik heb mij paard eind oktober laten castreren. We hadden supermazzel met het weer. Lekkere nazomer, maar geen vliegen meer. Mijn paard kon dus lekker zonder deken naar buiten dag en nacht. Beweging en lang afspuiten met koud water is erg belangrijk.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 19:35

Bedankt voor jullie reacties! Het is nog helemaal niet zeker dat ik de hengst die ik in gedachten heb ga kopen, maar dan is het wel fijn dat ik dit alvast weet