info over de haflingerhengst abel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

info over de haflingerhengst abel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-03-02 21:56

titel spreekt wel voor zich denk ik


HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Re: haflingerhengst Abel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 18:41

Heb je misschien ook een stalnaam van Abel of een HF.K.-nummer???????????????????????????

Groetjes,
Miranda

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-02 20:55

ze hebben geen stalnaam maar hij is van de Fam. Bouma uit balkbrug. HF.K.-nummer weet ik zo ook niet.
groetjes ragna

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Re:Abel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 22:16

Ik zal even kijken voor je.

Groetjes,
Miranda.

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-02 22:31

Hier wat info over Abel Hf.K.219
stokmaat 1.52
Het volgende werd er gezegd na de hengstenkeuring in het stamboekblad "Het Trekpaard en de Haflinger"

VIJFJARIGE HENGSTEN
"1b. ABEL (v.Alpenstern) eig.R. Bouwman te Balkbrug. Zeer mannelijk in algemeen voorkomen met een lange schouder en beste bovenlijn, hij beschikt over goed gespierd beenwerk. Hoewel de hengst nog wat tegenstand bood in beweging toonde hij zich beter dan voorheen."

Staat ter dekking bij/eigenaar:

Rene Bouwman
De Kolonie 24
7707 SC Balkburg (Ov.)

Voor informatie: 0523-616881

Hoop dat je er wat een hebt, groetjes

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-02 23:05

bedankt!!!

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

ABEL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 18:36

heey das toevallig, lees ik de naam abel, en laat het nou dat paardje zijn, dat ik toen eerst ging meehelpen inrijden. hij zou eerst naar stal beusink in eibergen gaan voor het zadelmak maken, maar dat is toen om een of andere reden niet doorgegaan en ze vonden het te ver weg bij nader inzien. maar ik heb wel een folder gekregen en dara geef ik je nu de info van (voor een foto moet je ff mailen want die kreg ik er zo niet op vanaf de compuert en de site weet ik niet of ze die hebben dus vandaar)
--------------------------------------------------------------------------------------
ABEL:
M: lizzy, staatspremiemerrie
V: alpenstern

abel is een zuiver tirools gefokte hengst. abel heeft een stokmaat van 1.50 m en een geweldig mooie goudvoskleur. hij is zeer modern van type met schoft, hals en luxe beenwerk:een aanwinst voor de moderne haflingerfokkerij.

zijn vader alpenstern, ook met een stokmaat van 1.50 m, gaf vanuit zijn eerste 2 veulenjaargangen 9 goedgekeurde hengsten. de vader van alpenstern is amadeus, de wereldkampioen van 1995. op de wereldtentoonstelling van 2000 werd amadeus reservekampioen.

de moeder van abel, Lizzy, heeft als vader stromboli, de reservekampioen op de wereldtentoonstelling van 1990. lizzy zelf was in 1995 kampioen van Hessen, en reservekampioen ind e groep 3-jarige merries op de wereldtentoonstelling in 1995. in 1998 was lizzy groepskampioen op de internationale keuring in luxemburg.

zijn eerste veulens die geboren zijn, zijn erg modern van type ,met een lang voorbeen, een mooie voorhand en beste beweging.

abel zijn interessante afstamming, moderne type en zijn doorgefokte stokmaat staan garant voor een modernere nafok.

voor nadere informatie en/of bezichtiging kunt u ons altijd bellen: 0523-616881

rene bouwman
de kolonie 24
7707 sc balkbrug


bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-02 13:49

haha grapsig
heb je even gepbt

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-04-02 21:16

hebben jullie ook nog info over de nakomelingen van abel? (keuringsresultaten oid)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 98 bezoekers