gesprongen!(vrij en onder het zadel)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

gesprongen!(vrij en onder het zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 22:23

jaja, het is zo ver...ik die 100% voor de dressuur gaat heeft gesprongen!

gister hadden we ze(leroy+hayley) los laten springen, hayley heeft nog niet echt een perfecte spring techniek Knipoog (is echt geen gezicht)dat deed leroy eigenlijk wel erg goed(ik wist wel dat hij kan springen hoor daar niet van)

vandaag hebben we onder het zadel gesprongen(jaja, het was mijn idee!!goed he!)er zijn begonnen met balkjes draven, dat was best kicken omdat leroy er is een soort passage(maar dan wat sneller, maar hij tilde zijn benen nogal hoog op)erover heen ging.

toen hebben we een kruisje neer gezet, dat lukte allemaal prima. alleen een keer ging het bij mij niet helemaal goed, ik weet niet wat ik allemaal deed maar in ieder geval iets heel raars waardoor leroy een beetje in de war raakte en een beetje vaag deed waardoor ik er weer bijna afvloog.

toen kwam ik weer met een stijl sprong hoor...ik had een heel mooi stijltje opgezet, maar toen ik weer opgestegen was zag ik dat het toch wel erg hoog was...
ik heb wel 2 keer zo hoog gesprongen en dan een dubbel sprong, maar dat is een paar jaar geleden...nu ben ik echt een schijterd.
en in plaats van dat sumisha me moed geeft en zegt dat het niet hoog is en dat ik het kan, zegt ze: ik durf het echt niet, ga jij maar eerst!daar heb ik ook niets aan he..
uiteindelijk hebben we geen van beide die hindernis gesprongen waarvan ik achteraf wel spijt heb, maar ja, volgende keer beter.

toen maar een wat lager stijltje neer gezet en gesprongen, maar toen kwamen er ook nog hele massa's mensen kijken en had ik niet zo'n zin meer, haha. dus ben ik maar weer even verder gegaan met dressuren(heb dus echt bijna niets gesprongen maar goed)

de dressuur ging echt geweldig, hij was echt heel relaxt, ik had het maar wat lager in gesteld dan normaal en het ging echt perfect. het goede tempo, goede stelling, buiging, nageefelijkheid. echt cool.

al met vind ik het toch een hele prestatie van mezelf dat ik gesprongen heb, maar ik vind het zo k*t dat ik zo bang ben...als ik eenmaal vlak voor/boven de sprong ben vind ik het niet eng meer, maar als ik erop af rijd.... Scheve mond iemand nog tips?

misschien dat ik vanaf nu af aan toch maar 99% voor de dressuur ga..hahaha en ooit ga ik vast nog wel een keertje B starten, maar meer dan B echt nooit van mijn leven(ik wil best een hindernis springen van een aardige hoogte, maar een parcours..nee, nooit..haha)


Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 00:46

Meid, je weet niet wat je mist (zeg ik die de dressuur heeft afgezworen...)
Ik ben juist gek op springen! Maar ja, Kevin is dan ook een springpaard en vanaf een paard van 1.75m lijken de hindernissen helemaal niet hoog dus ik heb makkelijk praten...
Ik vind het wel heel goed dat je het hebt geprobeert, ik weet hoe eng je het vind, maar het komt vanzelf wel hoor.
Dat Leroy een beetje vaag deed komt gewoon omdat je zelf onzeker was, Kevin kan alles springen wat er maar te springen is, mij heeft hij daar (bijna) niet voor nodig, maar als ik ook maar twijfel aan een sprong, komt hij er echt niet goed overheen!!
Ik heb met Kev al een paar jaar niet gesprongen, de laatste keer kwam hij kreupel uit de les, maar het gaat nu zo goed met hem dat ik weer een les heb besproken voor over 2 weken.
Kom anders lekker een keertje bij ons springen, dan help ik je wel Haha!
Maar je zei het al, dressuur ligt je gewoon veel beter en dan moet je daar gewoon lekker mee doorgaan vind ik!!

Ik neem aan dat alles met je hand weer wat beter gaat?

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-02 12:05

ja, met mijn hand gaat het beter.

ik vond het zelf wel erg goed gaan, alleen die ene sprong deed hij een beetje vaag maar zijn we er wel gewoon overheen gegaan hoor, alleen niet helemaal 100% zoals het hoort.

en leroy springt het allemaal wel, daar ben ik niet bang voor, als ik hem op dit hindernis afstuur is mijn angst ook weg, maar als ik voordat ik afwend bedenkt dat ik ga springen...das het ergste..haha

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 21:39

Ha ha, niet nadenken dus!!
Zo spring ik ook altijd hoor, verstand op nul en blik op oneindig en dat werkt heel goed bij Kevin Cool .
Ik ga volgende week weer voor het eerst een springles nemen, ik kan eigenlijk niet wachten...
Maar Leroy kan toch heel goed springen? dan is het eigenlijk een ideaal paard om je van je onzekerheid af te helpen! Volgens mij vind jij springen als je een jaar verder bent best wel leuk, voor de lol dan he, dat blijft toch het belangrijkst, het moet wel leuk blijven.

Groetjes, Tanja.

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Babootje, GrapeshotBot en 128 bezoekers