Heel leuk... maar toch ook niet... zielig??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Heel leuk... maar toch ook niet... zielig??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 17:16

heyy

ik ben vanmorgen naar de welsh cob dag geweest in Leersum! Cool Was heel leuk! Allemaal hele leuke pony's!
(Dyonne ik heb je gezien! Je deed het goed!! OK dan! )

Op een gegeven moment komt er zo'n leuk jong beesie aanlopen met een vrouw (ik zeg niet dat dik zijn erg is maar in dit geval... ) Vrouw is vrij "gezet".
"Zo" hoor je iedereen om je heen;" dat is een leuk jong beesie..."
Vrouw;"jahh Pling Het is zijn allereerste keer... hij is pas 3,5"
Zij loopt verder en het gezmoezel begint... "nou dan zal ze wel een proefje zonder galop doen want het is wel erg jong"

Ik natuurlijk kijken, ze ging losrijden... het ponytje liep onwijs onregelmatig... logisch zo jong... maar goed zij zat ook zoooo scheef, en dan steeds met dr gewicht dat zadel weer recht zien te krijgen, dat je dus met je hele gewicht naar de andere kant gaat hangen zeg maar... Verward
Het was echt een iel beestje en hij reageerde nog helemaal niet goed... en zij maars choppen en dan slaan dan ging ie vooruit...
Toen ging ze galoperen... zit ze te schoppen en tegelijk tegen te houden... dus hij loopt helemaal niet lekker, had ze ook pas 2x geoefend ofzo zei ze...

(toen ik charlie ging leren galoperen was het eerst handen naar voren en gaaaaaan met die banaan ghgh Knipoog )

Ze zat ook steeds te rukken met dr handen... die kon ze duidelijk niet stil houden (lees; teugels in een boog... teugels strak enz...)
dan hebben we het nog niet over de benen die gingen ook alle kanten op... knieen aan het zadel en er weer af en vooral blijven schoppen anders doet ie het niet meer...

en ooo wat was mevrouw trots toen ze de bak uitkwam dat ie het zo goed had gedaan voor de eerste keer... (en dan gelijk in de trailer zetten en niet uitstappen...)

Het werd interessanter, mevrouw (ik ken dr naam niet) gaat op een ander paardje nog een keer...
die liep ook zo onregelmatig... dus iedereen "o dat is zeker ook nog een jonkie" zegt haar man dus; "nee deze is 10"

hmmm dacht ik dus hoe verpiep je je paarden¿?

Nou wil ik dus van jullie weten, heb ik hier nou het recht op om kritiek te leveren of niet?

Misschien zit ze ook wel op bokt leest ze dit; please neem les?!
Misschien hebben jullie dit ook gezien? Geef jouw mening dan ook of verbeter mij!
Ik heb natuurlijk ook niet altijd gelijk Haha!

liefs, liz


lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 17:17

o ja... die van 3,5 waren ze al een jaar aan het beleren... ik vond het echt nog een "kleuter" zeg maar!

Alocasia

Berichten: 1568
Geregistreerd: 10-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:52

Lijkt me niet prettig voor die pony's, zoals jij het verteld.
Ik heb het niet gezien, maar zo te horen ziet het er niet goed uit.

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 19:16

Inderdaad... ik vraag me dus ook echt af of ze het zelf doorheeft??
Het is zo zonde, een paard gaat toch veel langer mee waarom moet ie dan zo vroeg verpest worden?
Volgens mij had ze zelfs een sponsor?! die moet echt een trainer huren voor dr... ja ben echt een beetje gefrustreerd.
Vooral omdat ze er zelf zoooo blij mee was en die mensen met wie ze was vonden het helemaal geweldig en zown andre vrouw zat ook gelijk van wij belerebn ze ook als ze 2 zijn...

pfff ingewikkeld

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:15

tsjee, ik heb t ook niet gezien, maar zoals jij het verteld ik zou liever die pony niet zijn.. die heeft dan duidelijk geen verstand van paarden, is het bij haar niet het "hebben van" en neit uit liefde?? noujha.. ik raak hier ook gefrustreerd van, niet normaal.. okee, ik ben ook de magerste en slankste niet, maar ook niet megadik en ik zit nog stil enz en weet hoe ik moet rijden en ze zetten mij dan ook nooit op iele pony's maar dat kan ik begrijpen... neeh, arme welshjes..

Live your dreams

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 23:44

Tja, ik zie het dagelijks om me heen gebeuren. Maar heb geleerd dat het geen zin heeft om je eraan te ergeren. Vaak doen mensen dit onbewust of zijn ze te eigenwijs om wat te leren of les te nemen "ze kunnen het immers toch al zo goed". Ik stop liever die tijd in mijn eigen prestaties dan dat ik me druk ga maken over die van anderen.

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 07:02

ik ga dat ook maar doen Okkie 1 Lachen


Ba_Wh
Berichten: 5
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 08:37

Ik ook maar is... dat zou veel handiger zijn... en je hebt gelijk...

Bando & Whitney zijn onze skatjes!!

Maxy
Berichten: 5
Geregistreerd: 12-09-04
Woonplaats: Oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 17:31

nou, die van 3,5 moeten ze nog maar een jaartje rustig trainen, en zoals jij het vertelt; die vrouw mag wel op rijles! als ik zoiets zie, wil je er wel wat van zeggen, maja, wat doe er eraan hè.......

Als je info hebt mag je altijd mailen!!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 17:41

Ik neem aan dat het ook terug te zien was in de punten.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 17:48

ik was er niet de hele dag... dus weet niet hoe de punten waren!
Ze was er zelf nogal trots op... en tsjah ik zie dat als een onmogelijke opgaaf om zo iemand het te gaan vertellen... Verward heb ook geen zin in ruzie ofzo Cool
Haar man heeft al ons commentaar opgevangen... Haha! dus wieweet... hij zei alleen maar "het is zn eerste keer" en bij dat tweede paard gingen we maar geen commentaar meer geven het was al duidelijk...

maar goed, zo zijn er vele foute mensen
ik doe ook niet alles goed... maar ik heb goed les en er wordt aan gewerkt! *LOL*

groetjes

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 21:18

lizjuhh schreef:
o ja... die van 3,5 waren ze al een jaar aan het beleren... ik vond het echt nog een "kleuter" zeg maar!


Je zegt zelf al dat ze zei dat ze de galop nog niet zo vaak geoefend hadden.

Met 2,5 beginnen met longeren en dergelijke, zadeltje een keertje erop enzovoort is helemaal niet raar hoor.

Zie ik nou spoken of beweer je tegenstrijdige dingen?

lizjuhh

Berichten: 1300
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-04 05:54

ik weet dat heel veel beginnen bij 2,5. en ja een zadeltje erop en longeren lijkt mij inderdaad ook niet erg.
Hij werd actief gereden, hij liep heel onregelmatig en had nog geen balans dan begin je toch nog niet aan galop Verward

Ze liet hem ook niet gaan met de galop, drijven met dr benen en trekken met dr handen en dan maar weer een tik. Dat klopt niet, dan kun je wel blijven oefenen Haha!

dus jij ziet wel spoken Clown


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: neline11, Selente en 7 bezoekers