update weiland

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

update weiland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 18:24

Hadden wij de hoop dat we konden onderhandelen? Dat kunnen we dus mooi uit ons bolletje zetten .
De eigenaar had 1 bedrag in zijn hoofd: 9.000 euro voor 18 are, omgerekend ca 40.000 per hectare. En dan bovendien ook nog de notariskosten voor onze rekening....
We hebben echt het idee dat die man er een slaatje uit wil slaan. Mischien dat ie vind dat ie aan een nieuwe keuken toe is ofzo.

We hebben nu wel alles uitgelegd gekregen. Als een stuk land langer als een x jaar groen is, mag je het niet meer ombatterijen tot akkerland. Komend jaar zou het dus omgeploegd moeten worden. Dat heeft ie tegen de eigenaar van de shetlander gezegd. Er zou komend jaar geploegd worden en dan 1 jaar bieten erin. Daarna mocht er wel weer gras in. Toen heeft de man van d shetlanders gevraagd of hij het niet wou verkopen. Geen gemieter met omploegen en hij kon ons er blij mee maken. Toen ik hem eerst had gebeld was ie negatief, maar na dit gesprek dacht ie dat het toch wel slim zou zijn.
Zijn reden om zo'n belachelijk hoog bedrag te vragen is: ik hoef het niet kwijt, en jullie willen het graag. Dan zul je dokken ook. En wel wat ik er voor vraag.

Nou ja, het land kunnen we op onze buik schrijven, en ik kan weer verder zoeken naar relatief goedkope pension adresjes....
(Als iemand wat weet?)


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:40

Jeetje zeg dat is een domper Verdrietig , kan me goed voorstellen dat je flink baalt.
Ik weet niet of dat duur is watn hier zijn dat de prijzen voor een hectare grond ongeveer.
Veel succes met het vinden van een ander stuk land of stalling Ach gut

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 18:42

BIj ons in de omgeving ligt de prijs op zo'n 25.000 per ha.


Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:24

Dat is idd flink balen.

Veel succes met je verdere zoektocht .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:32

Bij ons ligt de prijs ook op 25duizend voor 1 hectare het beroerde is alleen, we vinden ook niks .We willen ook zo graag een stukje voor ons zelf.

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 23:28

Jee dat is echt balen! Veel succes met het verder zoeken...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 07:58

Bijn ons is ook heel moeilijk iets te vinden. Dus kun je je voorstellen hoe blij ik met dit kleiine stukje was, Helaas is 18 are voor 9000 euro (en ook nog eens de notariskosten voor ons) een bedrag dat wij ons niet kunnen veroorloven.
Bovendien zitten er nog haken en ogen aan het land. Omdat het groen zou blijven mag het niet meer terug naar akkerland. (wettelijk regeling). Als wij dan ooit zouden vehuizen, zou je het al moeten verkopen aan iemand die ook een paard heeft of andere kleine graseters heeft. Lang niet iedereen heeft belang bij zo'n stuk weiland. Bepaald niet waardevermeerderend voor het huis. Los verkopen gaat niet, want het stuk isverder niet toegankelijk.
Om maar niet te spreken van als de buren gaan verhuizen en de nieuwe bewoners niet willen dat wij over hun erf gaan. Lang niet iedereen zit daarop te wachten. Hebbe wij een stuk grond waar we niets mee kunnen.

Ergens moeten we er nog om lachen ook. Die eigenaar heeft vroeger een huisje laten bouwen voor zijn beide zusje. Die waren niet 100%. Het huisje stond ook bekend als "het huisje van de gekke zusjes XXX" (logisch dat ik de naam niet invul). Ik zei gister tegen Marc: hij had er beter zelf in kunnen gaan wonen!

Zouden we Tros Opgelicht kunnen bellen, dat iemand ons heeft willen oplichten?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 37 bezoekers