Rapportage afstamelingen Florencio

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:57

Ja dat hebben ze genetisch aardig "nagetekend" inclusief het vlekje op z'n snuitje.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:10

't Zou prettig zijn als we het over de nakomelingen van Florencio hebben, ipv af te dwalen naar die van Weltmeyer.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:04

CGJ12 schreef:
In GÉÉN geval beknopte modelletjes........
Dat woord wil ik hier niet horen. >;)

Stuk voor stuk "best ontwikkeld"


Niet zo arrogant CGJ. Dat soort terminologie wil ik niet horen. Goed ontwikkeld reikt bij de KWPN fokleiding niet veel verder dan jouw fameuze meetstok. Best ontwikkeld? Ook in het voorbeen? Nu ligt dat bepaald niet aan de hengst zelf maar wordt vooral bepaald, evenals het type, door de moeder met niet al te veel spreiding in de bloedlijn. Inmiddels moet ook jij weten wat een teer voorbeen op de OS voor gevolgen heeft.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:05

CGJ12 schreef:
[image]
9b. Florencio x Amulet


Met een wel heel teer voorbeen en het evenbeeld van de moeder.

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 09:09

CGJ12 schreef:
Nee, dat klopt niet.
Op de kop af 500 ......

Even een lezersvraag.........
Het dekgeld was vorig jaar 650 euro Ex, dit jaar 850 euro EX........... wat is het volgend jaar ????
Gezien het enorm aantal dekkingen zal de prijs erg hoog gaan liggen om de hengst nog enigszins te sparen denk ik.

(Sandro Hit deed toch ook al gauw 2500 Ex na zijn wereldkampioenschapstitel.....)


wordt pas bepaald in januari 2005. Heb nl vorig week een mail gestuurd naar Nijhof en dat antwoord kreeg ik terug. Ik hoop echt dat hij niet boven de 1200 euro uitkomt.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:01

petraaken schreef:
wordt pas bepaald in januari 2005. Heb nl vorig week een mail gestuurd naar Nijhof en dat antwoord kreeg ik terug. Ik hoop echt dat hij niet boven de 1200 euro uitkomt.


Florencio wordt zo'n typische marketinghengst waar mensen in zeer grote getale naar toe gaan. Van die 250 dekkingen per jaar zullen er over een jaar of 5 best een aantal boven het gemiddelde presteren en zie daar: Florencio is een topvererver. Zie ook Lupicor.

Voor 1200 ging ik liever naar een Biotop die zich nooit in een dermate grote belangstelling heeft kunnen verheugen, maar uit die paar dekkingen wel relatieg gezien erg goed scoort.

Just my 2 cents, zoals de Fransen zeggen.

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 11:13

Hij krijgt misschien veel dekkingen maar wat heeft dat invloed op de keuze van hengst? Bedoeling is een goed veulen te fokken en dan kan het je toch worst wezen wat de rest doet. Ook een hengst die erg veel dekkingen heeft kan een super vererver zijn, maar dat willen de mensen meestal niet weten.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 11:33

Excuseme schreef:
Florencio wordt zo'n typische marketinghengst waar mensen in zeer grote getale naar toe gaan. Van die 250 dekkingen per jaar zullen er over een jaar of 5 best een aantal boven het gemiddelde presteren en zie daar: Florencio is een topvererver. Zie ook Lupicor.

Voor 1200 ging ik liever naar een Biotop die zich nooit in een dermate grote belangstelling heeft kunnen verheugen, maar uit die paar dekkingen wel relatieg gezien erg goed scoort.

Just my 2 cents, zoals de Fransen zeggen.


Vreemde insteek, alsof beide hengsten op dezelfde merrie passen. Trouwens na al die dekjaren van Biotop, waar zijn de sportpaarden.

Dees

Berichten: 18917
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 11:56

Modehengst, marketinghengst....

Poeh. Kan het niet zo zijn dat dit een goede hengst is en dat dat gezien wordt door een grote groep mensen?!

Wat mij betreft is het zeker geen 'hype', ik was in januari 2004 al weg van het dier, ik geloof er in. En er zijn toch echt tal van modedieren waar ik nog niet gratis mee zou willen dekken.. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:03

Het is met Florencio hetzelfde als met al die andere hengsten: Hij moet gewoon op je merrie passen Haha!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:09

Excuseme schreef:
Florencio wordt zo'n typische marketinghengst waar mensen in zeer grote getale naar toe gaan. Van die 250 dekkingen per jaar zullen er over een jaar of 5 best een aantal boven het gemiddelde presteren en zie daar: Florencio is een topvererver. Zie ook Lupicor.


Snap de insteek wel hoor.. bij een hengst waarmee 250 dekkingen per jaar worden gedaan is de kans groter dat er een keer een goedgekeurde hengst uit rolt of een fantastisch sportpaard dan wanneer een hengst er 50 in het jaar dekt. Dat heeft niet met kwaliteit te maken maar met meer inzet, meer kansen. Nou zeg ik natuurlijk niet dat de ene hengst natuurlijk niet voor niks meer dekt dan de ander.. schijnbaar heeft een veel dekkende hengst toch minstens 1 van de volgende punten:
1 veel kwaliteit
2 vertrouwen bij fokkers door afstamming
3 goede marketing

De eerste 2 (zijn nog wel meeer punten te bedenken trouwens) heb ik niet zo'n probleem mee. De 3e.. als het een slecht paard was was ie niet goedgekeurd als hengst dus hij zal bepaalde kwaliteiten hebben maar sommige hengsten worden zo gepromote dat wel het idee heb dat veel "ik wil eens een veulen" fokkers meer naar de naam van een hengst kijken dan naar zijn specifieke kwaliteiten en of die overeenkomen met wat bij hun merrie past.

Zo word ik strontziek van Tenerife. Vast een goed paard maar het lijkt wel een virus om daarmee te dekken. Heb er hier in ieder geval al heel wat over gehoord. Ben nog niet besmet...

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:33

Citaat:
Vreemde insteek, alsof beide hengsten op dezelfde merrie passen


ha, ha daar kom ik volgend jaar achter Tong uitsteken Florencio was vorig jaar mijn keuze op een GoodtimesxRamiro merrie,maar dit jaar heb ik me laten adviseren door het KWPN. Advies: o.a. Lupicor. Daar is nu dus de merrie dan ook drachtig van..

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 10:51

sarabande schreef:
Vreemde insteek, alsof beide hengsten op dezelfde merrie passen. Trouwens na al die dekjaren van Biotop, waar zijn de sportpaarden.


Op handjevol merries die Biotop in Nederland gedekt heeft, kan je niet een-twee-drie een reeks internationale sportpaarden verwachten. In Duitsland doen de kinderen van Biotop goed mee. Overigens van de meeste hengsten in de WBSFH staat er vaak slechts een kind in de ranking die voor de internationale glamour verantwoordelijk is.
Zelfs daarin ontbreken de in Nederland opgehemelde hengsten als Jazz en Krack C met veel meer kinderen.
Terwijl de topaanvoerder van de int. ranking Polydor met heel veel kinderen in de internationale ranking door jouw pauselijke club als een hengst met een verkeerd type wordt bestempeld.

besita
Berichten: 6782
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 12:45

Citaat:
terwijl de topaanvoerder van de int. ranking Polydor met heel veel kinderen in de internationale ranking door jouw pauselijke club als een hengst met een verkeerd type wordt bestempeld.

OK dan! OK dan! OK dan! Lachen
da's mijne lieveling allertijden

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 13:02

Anna42 schreef:
Met een wel heel teer voorbeen en het evenbeeld van de moeder.

Je weet ze wel uit te zoeken hè?
Die nummer 9 is inderdaad een groot, maar erg armbespierd veulen. In elk opzicht.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:13

Arm bespierd valt wel mee. Aandacht verlangt het fundament. Overigens niet alleen van Florencio. Ook op de KWPN paardendagen lippen er wel HEEL veel veulens rond met een uiterst teer fundament. Wat wij van het sportpaard verlangen, levert een dergelijk fundament heel veel uitvallers.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-04 13:19

Anna42 schreef:
Arm bespierd valt wel mee.

Dat viel niet mee.......... bij nr 9.
Echt niet. Knipoog

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:28

Als de botten te teer zijn, schiet geen enkel paard iets op met een forse bespiering.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:33

Citaat:
Verdere toelichting en officiële CGJ12-rapportage heb ik ook wel,


waarschijnlijk zijn er niet veel bokkers geweest? ben wel erg benieuwd Schijnheilig

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:34

Wat is teer? Zware botten zijn helemaal geen synoniem voor sterkte. Kijk naar de trekpaarden: mensen beseffen dat niet maar die hebben veel meer beenproblemen, sterven eerder etc. Net de fijnere rassen zijn harder in de benen.

Suzan1

Berichten: 1506
Geregistreerd: 10-02-03
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 13:48

teer?zwaar, ligt het er weer niet aan waar je van houd?

Ik ken een Arabieren fokker. Zij vinden mijn paarden lomp en ik vind hun paarden te fragiel.

Hele zware botten zoals bij trekpaarden,oke. Maar die beesten zijn ook zo verrekte zwaar dat ze ook heel wat mee moeten torsen....

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 18:57

Anna42 schreef:
Inmiddels moet ook jij weten wat een teer voorbeen op de OS voor gevolgen heeft.



Bij de OS zou ik het liever een: hetgeheleseizoentezwaarbelastvoorbeenomdatdeeigenaarwilcashen been willen noemen. (Royal Kaliber)

petraaken

Berichten: 44206
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 08:11

Keuze van Florencio viel bij ons al in Januari en niet omdat hij een modehengst is/wordt. Voor ons persoonlijk is het eigenlijk pech dat hij wereldkampioen is. Dekgeld zal wel flink stijgen. Dat baart mij meer zorgen. Zal maar beginnen zoeken naar een goed passend alternatief mocht hij voor ons te duur worden.

besita
Berichten: 6782
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 10:12

Excuseme schreef:
Bij de OS zou ik het liever een: hetgeheleseizoentezwaarbelastvoorbeenomdatdeeigenaarwilcashen been willen noemen. (Royal Kaliber)

Ik vindt dit een hele flauwe opmerking!!
Royal kaliber was de enige amerikaan die al sedert begin dit jaar was geselecteerd voor de OS zonder aan de loodzware trials te hoeven meedoen en dit dankzij zijn goede resultaten van vorig jaar !!Hij heeft zich dit jaar in alle rust kunnen voorbereiden op de OS
Daarbij komt dat je als eigenaar heel weinig te cashen hebt op een OS ,je mag uberhaupt al blij zijn als je je onkosten vergoed ziet van de federatie ,prijzengeld is er zowieso niet op een olympiade
De enige die teer lijkt is dan dileme ,de anglo maar dan denk ik volgens jullie redenering aan een botbreuk en niet aan een peesblessure !!
ik denk dat hier de combi van niet optimale bodem ,slechte landing een belangrijke rol hebben gespeeld ( de eerste 2 blessures hadden al het 2de parcours plaats dus vermoeidheid ?? Bloos! Verward Verward )

Zannekin

Berichten: 3598
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 11:26

petraaken schreef:
Zal maar beginnen zoeken naar een goed passend alternatief mocht hij voor ons te duur worden.


Meestal kan je die stijging van dekgeld omdat een hengst bekender is wel doorrekenen in de prijs van het veulen.