paard verkoopklaar maken hoe?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

paard verkoopklaar maken hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 19:49

ik ga mijn paard verkopen,
waarbij moet je dan denken bij de presentatie van het paard
aan mogelijke nieuwe kopers!!
tips??


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 19:53

netjes de manen getrokken, mooi schoon, knap op de ijzers of hoeven, mooie staart uitgeplozen, gewoon alles netjes... netjes je spullen voor elkaar, schoon zadeldekje enzo eronder...
Gewoon alles netjes eruit zien... Maar geen witte spullen enzo das onzin, gewoon netjes schoon...

Succes ermee!


kuss

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 20:01

wij hadden 2 weken terug nog kopers voor 1 van de paarden op mn werk. paard was netjes ingevlochten, hoeven netjes schoon, staart mooi, neus en ogen schoon, witte bandages en een wit dekje.
mensen waren dolenthousiast (is ook een plaatje om te zien hoor, is een zo goed als helemaal zwart paard namelijk)

ook hebben we al eens een paard gehad dat op de video moest voor de verkoop. ook ingevlochten en alles wat ik hier boven heb genoemd. Liever iets overdreven dan dat mensen denken dat je je er makkelijk vanaf hebt gemaakt om t zo maar even te zeggen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 21:00

ingevlochten etc vind ik wel overdreven hoor, t is geen wedstrijd!
maar je paard moet er gewoon verzorgt bij staan, bijgeknipt/geschoren, natuurlijk goed gepoetst en evt. glansspray, staart uitpluizen, ogen neus schoonmaken, hoeven schoonmaken, invetten evt. laten doen door de hoefsmit, Denk ook aan de stal, zonder drollen, en het tuig etc schoon.

Sarah

Berichten: 44
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: Maria Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 21:18

alles netjes schoon en mooi, maar laat het er "normaal" uitzien, en ga ook niet ineens uitsloverig doen! Dat is voor jouw paardje alleen maar gekker!

Riaa_
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 21:37

ik zou hem netjes invlechten, komt zijn hals netjes eruit, ook zijn staart uitpluizen, een wit dekje onder het zadel en 4 witte bandages om doen, als hij 1 wit been heeft, lijkt het net of hij onregelmatig loopt, ik zou ook het tuig netjes schoon maken, gewoon alles netjes in orde hebben, het 'gewoon' laten zou ik niet doen, lijkt het net of het je helemaal niets uitmaakt, jij bent diegene die hem wilt verkopen, laat dat dan ook zien!!!
succes rianne

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 21:40

invlechten, witte spullen is allemaal onzin..
dan lijkt het eerder alsof je wat te verbergen heeft... Kopers snappen echt wel dat jij zo normaal echt niet rijdt... en bandages geven vaak geen goed teken voor de pezen, en die mensen weten niet of jij altijd of alleen voor nu met bandages rijdt.. netjes verzorgd, gepoetst en schone box en tuig is belangrijk.... maar zeker niet overdrijven, hoe normaler het lijkt, hoe eerlijker het beeld en hoe fijner je paard zich voelt!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 21:43

niet 4 witte bandages! nergens voor nodig..
voor de show ja.. maar veel mensen denken dan, rijd ie altijd met bandages, is ie dan niet gezond ofzo?

gewoon netjes poetsen, box schoon, stal aangeveegd, netjes tuig, schoon dekje eronder

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 21:48

veel mensen? Speak for yourself }> Ik wordt dat ge* over badages wel een beetje zat. Nieuwste trend nu de slofteugel 'uit' is? Extreme duivel

Invlechten, tsja, moet je zelf weten. Op video zetten dan is invlechten wel stoer, maar voor iemand die komt kijken hoeft dat niet hoor. Ik zou zelf ook graag het paard zien zonder vlechtjes. Of je moet er eentje hebben met een vreselijke bos manen natuurlijk Haha! Maar de beentjes geschoren en alles bijgeknipt vind ik het belangrijkste

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 21:51

Wat voor paard is het?
Een dressuurcrack (of als je 'm zo wilt verkopen Haha! ) mag je best wat extra's meegeven in de vorm van vlechten. Voor een recreatiepaard is dat onzin.
Gewoon netjes toiletteren, alles schoon en verzorgd en verder niet anders dan anders. Ze willen tenslotte een paard kopen, geen barbiepop.

Nulla tenaci invia est via

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 22:12

gewoon netjes poetsen enzo, net als Vanda's al zei het lijkt dan net alsof je wat te verbergen hebt als je bandages enzo om doet.
ik ben zelf opzoek naar een pony en als die dan bandages om heeft vind ik het al iets minder, heeft ie wat?
met invlechten kan degene die het paard koopt niet goed zien wat voor manen het paard heeft.
hoeven enzo vind ik veel belangrijker. daar let ik ook meestal of dat die niet verwaarloosd zijn zeg maar.
laat zien dat hij altijd goed is verzorgt. tuig vind ik niet echt belangrijk, maar het moet ook weer niet zo zijn dat het vuil ofzo is.
schone stal vind ik wel weer belangrijker.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 22:13

ik zie persoonlijk het liefst de paarden eerst op stal. Dan opzadelen en ik vind het gewoon netjes om rondom 1 kleur bandages te hebben, passend bij het dekje (bij een dressuurpaard vooral) dit mag ook wit zijn. Bij springpaarden zie ik graag peesbeschermers, liefst wit, en evt bijpassende stijklappen.
verder gewoon alles netjes inderdaad, spullen in orde, netjes bijgeknipt, manen recht en niet te lang, staart en witte benen gewassen, dat soort dingetjes.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 22:20

Als ik een paard ga kopen wil ik het paard zien, niets meer en niets minder. De bandages, zadel en vlechtjes koop ik er niet bij, dus die hoef ik dan ook niet te zien..

Ik wil wel graag dat het paard redelijk schoon is, en de stal idem dito.

Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik een recreatiepaard zou kopen. Een wedstrijdpaard is vast een heel ander verhaal..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 22:22

Ik zou ook geen badages omdoen...waarom zou je? Ik denk niet omdat de kopers dan zouden denken dat het paard wat mankeert, maar gewoon, het is gewoon nergens voor nodig. Als de manen netjes zijn, hoef je ze niet per sé in te vlechten, de hals kunnen ze dan alsnog makkelijk bekijken, en anders kijken ze maar naar de andere kant Haha!
En als het paard lange manen heeft, so what, ikzelf ben er een voorstander van, maar vinden ze het niet mooi, dan kunnen ze die altijd nog kortwieken nadat ze het paard gekocht hebben.

Ik zou inderdaad gewoon alles netjes houden, hoeft niet als een tiet te glimmen, maar als het maar niet slordig overkomt.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 22:31

Ik heb net een zoektocht achter de rug en wat ik heel vervelend vond waren opmerkingen in de trant van:
Ik heb m nu 2 maanden niet zo actief gereden, maar toen ik m nog fanatiek reed, boog hij heel makkelijk in..... (voor de laatste zin, kun je alles invullen wat je wilt).

Wat ik erg leuk vond was als mensen vroegen of ik m eerst los wilde zien en pas daarna onder het zadel.

Hoeven netjes vind ik we belangrijk, het is een kleine moeite en staat zoveel beter. De beenstand van een paard is ook moeilijker te zien als hij nodig naar de smid moet.

Verder vond ik het leuk als mensen wat vertelden over het karakter en wat het paard leuk vindt om te doen.

Succes ermee!!

Oh ja, als je op internet gaat adverteren: goede foto!!

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 22:47

Ik ben nog nooit bij een paard wezen kijken dat ingevlochten was als ik eerlijk ben Verward Misschien dat dat met echte dressuurcraks anders is, maar ik was toch ook op zoek naar een sportpaard *LOL*

Zorg gewoon dat je je spullen netjes voor elkaar hebt, dat de hoeven in orde zijn en dat je paard goed in vorm is, dan krijgen mensen een goed beeld van het paard en kopen ze hem/haar alleen als het paard ze echt aanspreekt.
Succes met de verkoop Party!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 23:04

als er mensen komen kijken zorg je inderdaad dat je paard er netjes uit ziet (bandageren is allemaal niet nodig, gewoon doen). Dan zadel je het paard waar ze bij staan, en dan ga je er op rijden. Je toont de stap, draf en galop, houdt een keer halt. En dan laat je die mensen er een keer op. Dan kunnen ze hem een keer onder het zadel zien en daarna kijken hoe hij aanvoelt.

De hond is de betere mens

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

bedankt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 00:34

voor alle reacties.....zeker nuttige tips!!!

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 09:59

Het paard moet er netjes voorstaan, dwz goed op de hoeven, staart mooi uitgeplozen, derde oor weggehaald. Invlechten vind ik onzin. Sterker nog, als je paard mooie dunne, echte vlechtmaantjes heeft, mag dat zeker gezien worden!

JE hoort een paard niet voor te rijden voor verkoop emt bandages. De koper moet kunnen zien of het paard zichzelf beschadigd bij het bewegen zonder bescherming. Dus aflaten die toeters en bellen. En al helemaal neit gaan rijden met een hulpteugel! Je toompt het paard 'sec' op met slechts zadel met schoon shabrak en passend hoofdstel met zacht bit (dus geen pelham! oid)

Je haalt het paard pas van stal als de potentiele koper er is. Je laat vervolgens de vrije beweging van het paard zien, dat kan los in de bak of aan de longeerlijn aan het halster. Geen bijzet! Vrije beweging.
Dan, het werk. Je rijdt eerst zelf je paard voor, zodat de koper kan zien hoe het paard loopt onder zijn eigen berijder, en op welke manier (niveau) de eigen berijder rijdt. Dat geeft een koper een goed beeld over het opleidingsniveau van het paard. Vermijdt grote scherpe sporen en een flinke zweep, gebruik daarvan is GEEN reclame voor je paard.....

Daarna, als jij het paard hebt losgereden en wat kleine gehoorzaamheidsoefeningetjes hebt laten zien, dan laat je de koper erop rijden. Kijk het eerst even aan, laat de koper even aan het paard wennen en aanvoelen. Soms duurt dat wel een minuut of 10; probeer je commentaar voor je te houden. Je mag uiteindelijk best opmerken dat het paard een wat losser teugeltje gewend is, of juist wat meer been. Maar breng het luchtig, je wilt de koper niet ongemakkelijk maken en zijn vertrouwen ondermijnen. Bedenk, jij rijd vast ook niet meteen de sterren van de hemel op een vreemd paard.

Ik vertel altijd een heleboel over mijn paard. Alleen als de mensen weten wat voor paard het is kunnen zij bepalen of het voor hun een geschikt paard is. En je wilt hem toch alleen aan mensen verkopen die hem leuk vinden, wat heb je eraan als zij na een maand of 3 het paard weer gaan verkopen, dat is alleen maar sneu voor het paard.

Laat ze wat met het paard omgaan. Laat ze zien hoe het paard ook na arbeid rustig op stal staat. Geef ze ook de gelegenheid om het paard te zien bewegen op het harde. Net als bij een kwpn-fokdag, loop 30 meter van ze af met het paard, en loop dan weer recht naar ze toe. Doe dat ook in draf. Laat ze maar zien hoe het paard op de benen staat, zeker als dat een sterk punt is van je paard.

Elk paard heeft plus en min-punten. Wat je wilt doen is niet het wegmoffelen van de minnetjes, maar juist het beaccenturen van de plusjes. Probeer daarbij fair te blijven, een verkoper die eerlijk overkomt heeft al gauw iets voor op een andere verkoper. En ook het paard wat jij gaat verkopen heeft sterke punten. Je moet maar zo rekenen; de koper is al geboren Haha! Succes ermee Sigaar

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Miran

Berichten: 4450
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:43

Toen ik aan het zoeken was ben ik verschillende Haflingers tegengekomen die lang niets gedaan hadden, zelfs eentje die al een week dr stal niet uitgeweest was Frusty . Komt niet erg netjes over, dus zorg dat je paard een beetje conditie heeft en dus niet 3 maanden alleen in de wei gestaan heeft.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 22:03

Belangrijk is de netheid. Van je erf, stal, tuigage en paard. En als je mensen binnen laat, je huis! Als alles er netjes en verzorgd uitziet, krijg je al veel meer voor je paard dan dat het een vieze, rommelige bende is. Verkoop je hem in de winter en is het aan huis te nat en vies? Zet hem dan tijdelijk op een nette pensionstal met goede buiten en of binnenbak. Iemand die proefrijd moet het paard lekker kunnen rijden. Daarvoor moet het paard ook getraind zijn. Als de bak slecht is, loopt je paard ook een stuk minder, en aan een opmerking van: tja, hij loopt normaal veel beter maar de bak is nu slecht, hechten mensen echt niet zo'n positieve waarde.

Heeft je paard een tijd stil gestaan, train het, of laat het traien tot het weer op het oude (wedstrijd)niveau loopt. Dat scheelt ook een hoop in de prijs. Mensen willen als je een M-paard verkoopt niet een paard dat verreden is (stijf, strak in de hals en rug, slecht voor het been) omdat er het laatste jaar alleen maar beginners op hebben gezeten...

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 22:07

Gewoon een nette (schone)stal, paardje gepoetst maar verder gewoon Normaal! zoals je altijd met je paard doet, manen invlechten enz. is idd een beetje overdreven................


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 22:28

Het ligt helemaal aan het paard en aan de kopers.

Toen ik Robin verkocht, wist ik gewoon dat er mensen kwamen die het uiterlijk niet belangrijk vonden. Dan ging ik gewoon samen met die mensen Robin poetsen en opzadelen, gewoon zoals normaal dus.

Maar wanneer je een dressuurcrack oid wil verkopen aan echte topsporters, mag het allemaal wel super netjes natuurlijk. Dan zou ik idd mooi invlechten, voetjes mooi opscheren, staart opscheren en uitpluizen, eventueel de dag ervoor mooi wassen, en goed poetsen. Mooi wit dekje en bandages eronder. En hem op zijn best tonen. Knipoog

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 13:55

Toe ik op zoek was en ik kwma een keer bij een pony, die een vlecht in de manen had die er al een paar dagen inzat... tja, daar knap je op af!
Ik vroeg of ik hem er uit mocht halen en toen pas zag ik dat de manen half afgegeten waren!

Probeer je paardje zo natuurlijk mogelijk er uit zien. Zonder overbodige dingen en spullen!

verzorgt, alles netjes en schoon, dat is het voornaamste

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 83 bezoekers