iemand denkt hier verstand van western te hebben:P

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

iemand denkt hier verstand van western te hebben:P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 20:03

danny hier van bokt haha lach me kapot(ken hem ook in het echt)
weet je wat die zei?

bij western is als je aan de linkerteugel trekt de pony naar rechts hoort te gaan, en andersom ook.
en 9ik vroeg nog meer over western.

nou hij zei dat je pony moest stijgeren Verward

(ik vroeg verschil met dressuur) zei hij: je stuurt met je benen, in dressuur ook maja.

dit moest ik eff kwijt haha willen jullie reacties plaatsen? kan hij zien dat hij ongelijk heeft }>

PS: niet stom bedoeld hoor Danny


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 20:06

Nou...kweet niet of dit serieus te nemen is, maar Danny zit dus een beetje verkeerd. Het is sowiezo nooit de bedoeling om aan je teugels te trekken, maar ik denk dat hij hier op de reiningteugel doelt. Die leg je aan (tegen de hals dus) waarna het paard opzij moet gaan. Dus linkerteugel tegen de hals betekent naar rechts.

Wat betreft het sturen met je benen is gedeeltelijk waar. Je stuur eerst met je gewicht, dan benen, daarna pas de teugels.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 20:31

XoNo schreef:
Nou...kweet niet of dit serieus te nemen is, maar Danny zit dus een beetje verkeerd. Het is sowiezo nooit de bedoeling om aan je teugels te trekken, maar ik denk dat hij hier op de reiningteugel doelt. Die leg je aan (tegen de hals dus) waarna het paard opzij moet gaan. Dus linkerteugel tegen de hals betekent naar rechts.

Wat betreft het sturen met je benen is gedeeltelijk waar. Je stuur eerst met je gewicht, dan benen, daarna pas de teugels.


hij meende het serieus!
dat van teugels tegen hals enzo wist ik al ben me meer gaan verdiepen in de westernsport:D maar met dressuur stuur je toch ook met je benen.
en aan teugels trekken doe je bij dressuur en western allbei niet, of je pony moet koppig ofzo zijn.

Haha!

maarja vind het nog steeds heel grappig knap als je dat je paard kan leren van dat links sturen naar rechts gaan enzo Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 20:57

vind het ook al zo grappig }> linker teugel en dan gaat ie naar rechts

hihi dan zou je pony tegen het schot aan knallen Haha!

you go Xono!! yeeh!!

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 20:57

Steigeren als westernonderdeel Verward hehe eindelijk wat gevonden waar ik goed in kan worden *LOL* Als Danny een keer op de mijne komt rijden en hij gaat aan die shanks trekken... tja, dan steigert ze wel... Bloos

DiamondCheckers
Berichten: 1724
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Thief River Falls, Minnesota, USA

Niet zo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 21:00

Ik woon nu al 6 jaar in Amerika en heb nog steeds problemen met het begrijpen van Western rijden.
Je hebt natuurlijk veel verschillende dingen in het western, maar meestal rij je met een hand en neckrein je je paard. Wel moeilijk, maar wel heel erg leuk. Sommige paarden reageren ook op de benen en niet op de teugels, maar het is maar hoe je je paard traind. Het paard gaat wel naar de kant waar je de teugels houdt. Niet de andere kant op dus! Ja, er is zoveel te leren met Western, doe ik nog steeds.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 21:01

Sonja schreef:
Steigeren als westernonderdeel Verward hehe eindelijk wat gevonden waar ik goed in kan worden *LOL* Als Danny een keer op de mijne komt rijden en hij gaat aan die shanks trekken... tja, dan steigert ze wel... Bloos

haha *LOL*

hij pakt pony's aan zegt ie Haha! ik wil het wel zien, sonja!! *LOL*

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 21:03

haha dacht ik ook al, stijgeren whawhahahah.
niet erg goed om je paard aan te leren dus western dan ook niet goed. maar hij verstaat onder western op een westernzadel hobbelen met losse teugels en laten stijgeren en crossen

en met die teugels:

hij pakt ze zeker in de verkeerde handen, dus rechter in de linkerhand en andersom, ja zo gaan ze wel de verkeerde kant op ja }> Haha!


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: iemand denkt hier verstand van western te hebben:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 21:27

Boogie*Girl schreef:
bij western is als je aan de linkerteugel trekt de pony naar rechts hoort te gaan, en andersom ook.


Danny heeft ongetwijfeld western gereden op mijn fjord, EINDELIJK iemand die de gebruiksaanwijzing weet! Haha!
Stijgeren staat alleen nog niet in dr woordenboekje, moettie dr toch maar eens aanleren. Ik wist niet dat dat ook ene onderdeel was van het western, oeps Schijnheilig
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 21:28

Let dan toch ook eens op Viv! *LOL*

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 21:48

Sorry, ik zal in de les niet meer zoveel kletsen Bloos Lips are sealed met de mensen langs de kant Haha! (leren mijn medelesklanten wel goed sturen, hihihi, die dikke gele reet telkens op de hoefslag Cool ).
GRIJNZZZ Haha! Haha!
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 22:42

dus als ik mijn teugels gekruist doe heb ik een western paard Haha!

chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 23:18

Alleen als hij ook achterste voren kan zitten en binnenste buiten kan draaien jos anders telt het niet.
Afbeelding

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

Anoniem

Re: iemand denkt hier verstand van western te hebben:P

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 17:27

Boogie*Girl schreef:
bij western is als je aan de linkerteugel trekt de pony naar rechts hoort te gaan, en andersom ook.



nouja mischien dacht ie aan neckreining?? Verward zou kunnen natuurlijk Haha! Knipoog

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-02 17:50

denk het niet hij zal niet weten wat neckreining is. Haha!
en als hij zegt van dat stijgeren zou hij dit ook wel letterlijk bedoelen Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 21:06

Hahahaha...mijn engels gereden paard reageerd ook als je (teugels in 1 hand houdt)lange teugels hebt en bv linkerteugel tegen de hals komt gaat ie netjes rechtsaf Haha!
Wijken voor druk is toch vrij algemeen...

Danny heeft te veel Lone Ranger en Zorro gekeken denk ik Tong uitsteken

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers