Wat bijvoederen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Wat bijvoederen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 19:06

Mijn paard staat op een pensionstal waar ze twee keer per dag hooi en twee keer per dag krachtvoer krijgen. Verder staan ze op stro. Stel ik wil haar komende winter ’s avonds na het rijden nog iets bijgeven, en ik kan niet gewoon meer hooi geven. Ik wil haar echter geen krachtvoer geven maar ruwvoer. Ik kan dat ook niet in grote hoeveelheden stockeren op stal wegens plaatsgebrek, dus voordrooghooi ofzo is niet echt een optie, het moet iets zijn dat ik thuis kan bewaren en meenemen in de auto.

Wat zijn de mogelijkheden zoal? Of vraag ik het onmogelijke? Knipoog

Ik lees op Bokt de laatste tijd vanalles over lucerne, wat is dit precies, want daar heb ik geen ervaring mee? Hartog is trouwens een merk dat ik hier in België niet ken. Ik heb al zitten denken aan die “broden” van de paardendrogist, maar het is zo’n gedoe om die te bestellen (hoge verzendingskosten naar België) en ik heb hier al gelezen dat dat eigenlijk waardeloos spul is.

Heeft er iemand een suggestie? ’t Is niet dat ik vind dat ze echt iets te kort komt qua voeding, maar de voornaamste reden zou zijn dat ze ’s avonds nog wat te knabbelen heeft.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:23


ellepel

Berichten: 47381
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:40

haal een paar zakken wortels!
doen ze lang mee, je kunt vrij veel ervan voeren en t is nog gezond ook.

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 20:41

Die Le Brick bedoelde ik dus met die "broden" van de Paardendrogist. Maar die zijn op zich al wat te duur naar mijn goesting en dan komen er nog eens hoge transportkosten bij, en ik heb gelezen dat dat maar niks is en dat het gemiddeld paard maar heel even nodig heeft om dat naar binnen te werken, dus dat is niet echt wat ik zoek.

Lucerne zou iets kunnen zijn, maar Hartog is een merk dat voor zover ik weet hier (België) niet te krijgen is. Ik zal eens rondkijken voor lucerne van een ander merk...

Eilandje

Berichten: 2826
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 20:42

ellepel schreef:
haal een paar zakken wortels!
doen ze lang mee, je kunt vrij veel ervan voeren en t is nog gezond ook.


Dat krijgt ze sowieso al maar dat is ook op een paar minuten op. Ik zou iets willen waar ze wat langer zoet mee is...

Ze krijgt ook af en toe als extra geweekte bietenpulp maar daar wil ik eigenlijk liever vanaf...