Shoppen in de USA via internet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:24

Sugarmiss schreef:
Cornelie heeft gelijk als ze zegt dat forums zoals Bokt er toch wel toe bijdragen dat mensen meer awarness krijgen en als dat dan ook nog resulteert in lagere prijzen in de winkels ómdat niet alle prijzen meer voor zoete koek geslikt worden, vind ik dat ik goed bezig ben.
Ze zorgt o.a. Ebay en heel gewoon zoeken op internet ervoor dat we onderhand weten wat spullen ook kunnen kosten.
En wat dat ge-emmer over USA gekte betreft, het is toch het land van herkomst van onze stijl van rijden? Ze hebben daar echt alles op het gebied van western te koop en voor hele andere prijzen.
Waar bestel je dan liever, Japan?

DubbelFun

Berichten: 88681
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:33


Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:39

Sugarmiss schreef:
Ik zie nog liever een kwalitatief slecht zadel van Z wat goed op een paard past en waar maar 1x per week mee gereden wordt,
Zolang het maar niet in de regen is Schijnheilig

sorry voor de ze offtopic nutteloosheid, maar ik kon het ff niet laten Bloos!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:41

Anya schreef:
Zoals eerder gezegd: goed ondernemerschap begint wellicht bij een goed product. Maar het product verkopen begint bij mensenkennis. Daarbij hoort niet het dreigen met namen noemen o.i.d. Niet omdat het mij iets kan schelen of je die mensen aangeeft of niet. De fiscus regelt dat soort dingen vanzelf uiteindelijk en ze nemen zelf al dan niet het risico. Maar omdat je er door dit soort opmerkingen bij mij niet sympatieker op lijkt te worden.

Ik zit zo langzamerhand ook met zulke Wow! te lezen.
Als ik zo met mijn klanten om zou gaan dan was ik snel klaar.
De markt is niet alleen vraag en aanbod maar ook een kwestie van gunnen. En het laatste is nou net waarom een klant bij jou aanklopt of bij een ander Knipoog

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:41

Sander16v schreef:
Zolang het maar niet in de regen is Schijnheilig

o....maar daar heb ik dan weer prachtige regenjassen voor *LOL*

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:42

vraag eens aan mensen die bij binnen zijn geweest hoe vriendelijk ik ben ,en hoeveel gratis informatie en heel veel aandacht zij krijgen zonder iets te hoeven kopen Anya , al diegene die hier zo antie mij zijn ,zijn allemaal mensen met vooroordelen. Nu lig ik daarniet van wakker hoor
,maar probeer het wel eens duidelijk te maken dat het soms wel eens anders is als dat je hoort of denkt . mijn reacties hier zeggen niet alles over mij ,er zijn kanten die hier niet naar voor komen.daar komt men dan misschien later wel achter.Helaas vaak nadat men elders verdwaald is
. Er zijn evenveel wegen als reizigers.

DubbelFun

Berichten: 88681
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:43

Sander16v schreef:
Zolang het maar niet in de regen is Schijnheilig

Zadels van Z moet je Zuinig op Zijn Clown
(bovenstaand 'logo' mag niet door Z gebruikt worden en zeker niet met bronvermelding) Cool

Jos hou je in Haha!

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:46

Sugarmiss schreef:
Jos hou je in Haha!


ik had het over mijn eigen jas Schijnheilig
je mag hem wel overnemen voor een prikkie, kooop ik weer een nieuwe Clown

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:51

@anya, vera, ik kan jullie wat dat betreft helemaal gelijk geven...

(.........)

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:53

Jos schreef:
o....maar daar heb ik dan weer prachtige regenjassen voor *LOL*


regenjassen voor zadels?!? patent is voor mij! Haha!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:55

Muijs schreef:
vraag eens aan mensen die bij binnen zijn geweest hoe vriendelijk ik ben ,en hoeveel gratis informatie en heel veel aandacht zij krijgen zonder iets te hoeven kopen Anya , al diegene die hier zo antie mij zijn ,zijn allemaal mensen met vooroordelen. Nu lig ik daarniet van wakker hoor
,maar probeer het wel eens duidelijk te maken dat het soms wel eens anders is als dat je hoort of denkt . mijn reacties hier zeggen niet alles over mij ,er zijn kanten die hier niet naar voor komen.daar komt men dan misschien later wel achter.Helaas vaak nadat men elders verdwaald is
. Er zijn evenveel wegen als reizigers.


Muijs: ik ben niet geinteresseerd om dat aan die mensen te vragen Muijs. Ik ken die mensen niet. Ik heb ook geen speciale reden dat aan die mensen te vragen.

IK (een potentiele klant) moet het doen met de informatie die ik via bokt over jou krijg. En nogmaals. Daar wordt ik moe van. Niet omdat je wellicht geen goed vakman bent, maar omdat je in mijn ogen mij (de potentiele klant) altijd lastig valt met gezeur over dat je klanten niet aardig zijn, je niet op waarde weten te schatten, niet voldoende mensen op je open dag komen e.d.

Even voor de duidelijkheid. Jij hoeft MIJ niet aardig te vinden (ik wil jou namelijk niets verkopen). Ik moet jou aardig vinden door jouw gedrag, want alleen dan koopt een klant wat. En de gemiddelde klant gaat daarvoor geen groepsenquete houden, die oordeelt in een split second o.b.v. wat hij ziet (of leest in dit geval).

Ik ben best bereid je het voordeel van de twijfel te geven hoor. Maar jij niet. Jij beschouwt je potentiele klanten als dom en incompetent omdat ze niet gewoon automatisch bij jou aankloppen.

Zo werkt het dus niet. Nergens.
Vanuit mijn vak als organisatie-adviseur wil ik je dan ook een heel waardevol advies geven: Verander je houding en hou op met klagen! Laat die volgens jou ook aanwezige aardige kant eens zien op bokt. Bijvoorbeeld door gewoon antwoord te geven op simpele vragen (zoals die over die olie op zadels). Je zult zien dat je er uiteindelijk beter van wordt.

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:58

Waar dit nou allemaal op neerkomt is dat USA niet altijd voordeliger is of beter...

Een kleine prijzenslag in nederland zou niet slecht zijn..

Het verschil tussen aangevallen WORDEN en aangevallen VOELEN is heel klein..

Een GOED produkt neerzetten tussen prijsvechters is moeilijk

De wereld veranderen gaat nou eenmaal niet zo snel als je zelf zou willen...

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:59

en heel belangrijke aanvulling:
het is niet verstandig je klanten niet te respecteren!

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:17

AMEN Cool

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:23

Anya, het gaat hier niet speciaal om Muijs.

Het ging over de kleine "NL-Shop" versus USA.

Laten we eerlijk zijn, een goede "computer-nerd" stuur je ook niet naar je klanten, die l*lt ze overhoop met technische termen ipv voordelen...

Ook is het niet leuk wanneer je wel goedbedoelde antwoorden geeft, je afgestraft wordt op commercie..

Je hebt gelijk als je zegt dat de manier van antwoorden hier op bokt meetelt in de mening die iemand vormt. Aangezien dat je Muijs zijn manier beoordeelt, toch een mening...

Ik WEET dat er bepaalde mensen zeggen uit zijn naam te werken en te meten en vervolgens compleet hun eigen methoden aanhouden en de boel besodemieteren. (dat is frustrerend)

Wat Muijs wilde bereiken is dat mensen eens wilden luisteren naar een manier van werken die (ook in de USA) gewoonweg enorm goed werkt. De reden van zijn snelle verdedigingsmodus is dan ook veroorzaakt door lieden die graag een knuppel in het hoenderhok gooien door dit in twijfel te trekken. Dan krijg je inderdaad een "woorden-oorlog" en ben je het snel zat om jezelf te verdedigen. Waarom mensen dan helpen die niet luisteren?

Ik ken Muijs redelijk goed en zijn manier van reageren is niet altijd goed te praten maar wel te begrijpen als je je bedenkt dat je je werk niet doet uit winstbejag maar vanuit de mening dat paardrijden (western) beter voor het paard kan (zonder extreme kosten). Zodra DIE reden continue in twijfel getrokken wordt, word je vanzelf "bot"

Nu genoeg hierover, kunnen we weer terug naar "NL versus USA"?

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:25

Anya schreef:
en heel belangrijke aanvulling:
het is niet verstandig je klanten niet te respecteren!


Helemaal waar!

Klanten moeten je echter ook leren kennen.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:30

Klanten moeten je willen kennen Sander16v.
Om te beginnen ben ik pas persoonlijk geworden toen muijs mij aansprak en mij vertelde wat ik geacht word om te doen om hem te leren kennen.

Ik neem het muijs niet kwalijk dat hij bot is als bokker. Er zijn meer bokkers bot. En als muijs (of een andere ondernemer met dezelfde attitude) die attitude wil handhaven, dan is dat zijn goed recht. Hij zal mij alleen op die manier niet tot zijn klanten kunnen rekenen. Daar zal hij waarschijnlijk geen boterham minder om eten. Maar mocht het wel het geval zijn (iedere onderneming wil immers groeien) dan zijn er twee opties:

1. je stelt iemand aan die namens jou het woord doet en klanten het gevoel geeft dat vertrouwen is gekoppeld aan een goed product en klanten in hun waarde laat;
2. je slikt als ondernemer 30-duizend keer en blijft aardig.

Meer heb ik er niet over te zeggen.
Ik trek me dan ook terug uit deze discussie verder.
Laatst bijgewerkt door Anya op 11-09-04 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:32

Anya, je hebt over meerder dingen gewoon gelijk, maar daar gaat het toch niet over nu? Lachen

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:35

Anya schreef:
Vanuit mijn vak als organisatie-adviseur wil ik je dan ook een heel waardevol advies geven: Verander je houding en hou op met klagen! Laat die volgens jou ook aanwezige aardige kant eens zien op bokt. Bijvoorbeeld door gewoon antwoord te geven op simpele vragen (zoals die over die olie op zadels). Je zult zien dat je er uiteindelijk beter van wordt.

he, he, dat probeer ik de hele tijd te zeggen, alleen jij verwoord het zo mooi Bloos

Tot nu toe schop je tegen de schenen van je klanten en zeg je meteen erna dat je eigenlijk heel erg aardig bent. Misschien bedoel je het niet allemaal zo maar inmiddels lopen er al veel mensen hier met blauwe schenen rond Bloos!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:36

Nog 1 keer dan...
Iedere discussie over aanschaffen in het buitenland, ieder topic over onderdelen van zadels of passende zadels, of waar moet ik mijn zadel kopen... wordt op een of andere manier altijd in deze richting getrokken. Niet door mij hoor. En ook niet door een aantal anderen.

Frankly koop ik gewoon overal waar mij een aardig product voor de voeten komt (internet, dure NK-stalletjes, Duitsland, noem maar op). De kritiek in dit topic betrof niet een aardig bedoeld: pas op met wat je koopt want niet alles wat je van ver haalt is goed (trouwens dat maak ik zelf wel uit), maar jullie kopen elders prutwaar voor te veel geld, en ook nog eens bij mensen die niet eens een kvk-nummer hebben en dat is gemeen.

Het is dit Calimero-effect waar ik op het gereageerd. Omdat ik er moe van wordt dit iedere keer weer te lezen.

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:36

Maar ook met goede zadels.....


Kan het nu weer over het topic gaan?

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:38

Sander16v schreef:
je bedenkt dat je je werk niet doet uit winstbejag maar vanuit de mening dat paardrijden (western) beter voor het paard kan (zonder extreme kosten). Zodra DIE reden continue in twijfel getrokken wordt, word je vanzelf "bot"

Met all respect maar Muijs heeft het over een Kvk en belastingafdracht.
Dat doe je alleen maar als je winst maakt. Ik neem aan dat het geen filantropische instelling is?

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:38

Anya schreef:
maar jullie kopen elders prutwaar voor te veel geld, en ook nog eens bij mensen die niet eens een kvk-nummer hebben en dat is gemeen.


Vergeet die opmerking! Nooit eens uit frustratie gereageerd? kom op, kan het nou weer ff over het topic gaan?

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:38

Ik ben eigenlijk ook heel aardig Cool

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:40

Oke on topic.
Ik heb maar 1x wat in de USA besteld op westerngebied omdat dat in Nederland niet te krijgen is: een air-vent-pad. Een zeer fijn ding mag ik wel zeggen.

Verder koop ik al mijn boeken (ik lees amerikaanse SF) via Amazon US en dat bevalt me prima en is inderdaad goedkoper dan in Nederland. Hetzelfde geldt voor de amerikaanse comics die mijn vriend regelmatig bestelt.