Toiletteer vraagjes.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Braziliƫ

Toiletteer vraagjes.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 14:03

- Waarmee wassen jullie de staart. (en dan graag de merknaam van het product. Hoeft niet speciaal voor een witte staart te zijn.)

- Gebruiken jullie speciale anti-klit spray uit de ruitersportzaak? Of hebben jullie genoeg aan een conditioner uit de supermarkt?

- Hoe heet dat spul wat je op de hoeven kunt smeren zodat er (voor een wedstrijd) geen zand en dergelijke op blijft plakken.

- Zijn er vuil/zand afstotende producten waarmee je de witte sokjes wit kan houden tijdens het losrijden?

- Nog 'diervriendelijke' Knipoog tips om een zwart paard voor een wedstrijd een diepzwarte glimmende kleur te geven?


wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:14

Nog 'diervriendelijke' tips om een zwart paard voor een wedstrijd een diepzwarte glimmende kleur te geven?

Neus en ogen insmeren met babyolie of zoals ik dat bij een fries doe met zwarte lederolie

Unieke neusriemonderleggers!
Webwinkel:http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/ydnewcreations/
Facebook:http://www.facebook.com/neusriemonderleggers/
Jimte fan Fjildsicht. Maurits x Beart. M2+3

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:22

ik was rover zn witte manen met zilvershampoo, huismerk van de kruidvat, kost 2,04 euro geloof ik, werkt super Lachen

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!

Flippertje

Berichten: 2269
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:26

Hier mijn antwoorden op je vraagjes:

1. Ik was Flips staart altijd met zwitsal shampoo.
2. Anti-klit spray gebruik ik zelf nooit, gewoon conditioner erdoor is wel genoeg, bij een paard met een dikke staart vind ik het wel handig om anti-klit spray te gebruiken.
3. Als je de hoeven invet (dus met vet Tong uitsteken ) dan blijft er vaak zand aan kleven. Ik smeer meestal speciale hoefolie op de hoeven, dit werkt perfect!
4. Ik heb geen idee of er produchten zijn waarmee je tijdens het losrijden de voetjes wit houd. Ik was ze altijd gewoon goed, zorgen dat ze goed droog zijn, dan blijven ze wel lang genoeg wit.
5. Ik heb een bruintje, weet dus niet hoe het zit met zwarte paarden. Met een pluk schapenwol over je paard gaan misschien een goed idee?

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Braziliƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 14:28

Flippertje schreef:
Ik smeer meestal speciale hoefolie op de hoeven


Wat voor een speciale olie is dat?

wendy007

Berichten: 2128
Geregistreerd: 22-01-03
Woonplaats: *Lemmer*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:28

3. ja kan er ook teer uit spuitbus op spuiten, wel laten drogen, maar daarna plakt (als het goed is) niks meer aan de hoeven.

Unieke neusriemonderleggers!
Webwinkel:http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/ydnewcreations/
Facebook:http://www.facebook.com/neusriemonderleggers/
Jimte fan Fjildsicht. Maurits x Beart. M2+3

mcrielaard

Berichten: 3563
Geregistreerd: 16-05-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:19

Rivano schreef:
- Nog 'diervriendelijke' Knipoog tips om een zwart paard voor een wedstrijd een diepzwarte glimmende kleur te geven?


Schapenwol.. En nee, dan niet een schaap kaal gaan plukken.. Haha! maar bij een schapenwei hangen er altijd al plukken schapen vacht in de prikkeldraad, dus als je dan even een rondje rond een wei doet waar schapen in staan, dan heb je meer dan genoeg schapenwol..!

fresanna

Berichten: 175
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Nieuw-vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:21

je hebt van die "snoetenpoetsers" doekjes voor kleine kinderen die kan je over hem heen halen en dan glimt ie mooi

sannie is me schatje

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:40

- Waarmee wassen jullie de staart. (en dan graag de merknaam van het product. Hoeft niet speciaal voor een witte staart te zijn.)
Ik was mijn paard met Zwitsal shampoo, deze is mild en maakt de vacht heerlijk zacht.

- Gebruiken jullie speciale anti-klit spray uit de ruitersportzaak? Of hebben jullie genoeg aan een conditioner uit de supermarkt?
Ja ik gebruik Equi-star voor in de manen en staart. Vooral als ik mijn paard gewassen heb deze in de natte staart sprayen, perfect!

- Hoe heet dat spul wat je op de hoeven kunt smeren zodat er (voor een wedstrijd) geen zand en dergelijke op blijft plakken.
Hier heb ik nog nooit van gehoord, maar ik ben erg benieuwd.

- Zijn er vuil/zand afstotende producten waarmee je de witte sokjes wit kan houden tijdens het losrijden?
Ook geen idee, het zou in elk geval wel een hele uitvinding zijn.

- Nog 'diervriendelijke' Knipoog tips om een zwart paard voor een wedstrijd een diepzwarte glimmende kleur te geven?
Misschien dat je de speciale zwarte shampoo kan gebruiken die in de Horselover catalogus staat?

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:40

Ik heb laatste nieuwe paardenshampoo gekocht, weet alleen niet van welk merk, ruikt iig lekker, moet het alleen nog uitproberen Knipoog
En gebruik ook anti-klit!

    If you can dream it, you can do it ...

adnil
Berichten: 915
Geregistreerd: 30-06-04
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:04

die 'snoetenpoetsers'gebruikte ik ook altijd! Die zijn idd goed!!

Mijn paardje heeft een nieuw baasje, adnariM!

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:15

Ik gebruik altijd baby shampoo van de aldi, ik heb een super antiklit spray, waar ik de naam even helemaal niet van weet Haha! Anti klit spray werkt vaak ook vuil afstotend.

connemara
Berichten: 287
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Doorwerth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:30

Letizia schreef:
Ik gebruik altijd baby shampoo van de aldi, ik heb een super antiklit spray, waar ik de naam even helemaal niet van weet Haha! Anti klit spray werkt vaak ook vuil afstotend.


Haha, wij hebben precies het zelfde! Haha! OK dan!
Je kunt de huid ook altijd mooi laten glimmen, door er met een schapenvachtje overheen te gaan.

Ik doe het niet, maar mensen die doen ook wel eens van die babyzalf rondom de ogen en op de neus. glimt mooi!, maar ik vind dat meer voor een 'echte' keuring Haha! whahaha succies!!

I Love Horses!!
Lady k hou van je!, Luv jah voor altijd!
Profiel veranderd: 26-01-04

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:34

Hmm bij mijn volgende wedstrijd maar eens proberen, de voetjes vol spuiten met equi-star, ik beloof verslag te doen Knipoog .

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:34

Letizia schreef:
Ik gebruik altijd baby shampoo van de aldi, ik heb een super antiklit spray, waar ik de naam even helemaal niet van weet Haha! Anti klit spray werkt vaak ook vuil afstotend.

Hier een plaatje van de staart en manen spray die ik gebruik: (de rechtse)
Afbeelding


HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:31

- ik gebruik meestal zwitsal shampo, en bij een witte staart silver shampo of een emmer warm water met zout

- ja ik gebruik equi-star

- ik dacht dat hoefolie werkt, maar dat weet ik niet zeker!!!!!!!

- geen flauw idee, heb eigenlijk nooit echt last van (erge) vieze voetjes.

- babydoekjes Hyper!:) of schapenwol/iets anders zachts met baby-oli erop Hyper!

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:01

lonnie schreef:
ik was rover zn witte manen met zilvershampoo, huismerk van de kruidvat, kost 2,04 euro geloof ik, werkt super Lachen


Ik ga met je mee.. Z'n sokken (als ze erg vies zijn doe ik er soms ook mee) werkt perfect...

More

Berichten: 3120
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:26

Nog een tip als je na het poetsen nog een keer een stof doek over je paard heenhaalt gaan ze ook glimmen, en je ziet dat er nog wel wat vuil vanaf komt. Van zonnebloemolie geven krijgen ze ook een mooie vacht (zie fotos profiel Tong uitsteken ) Suc6 ermeej he!

Utah is mijn topper!!!

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:30

Staart : Thahiti (gewoon in de supermarkt te vinden)
Antiklit & zwarte vacht : Harry's horse mane and caot spray.

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:44

1: ik was de staart altijd met speciaale paarden shampo,bio nog wat?
is biologische shampo,best grote fles (dat spul is rose en ruikt heel erg naar ranje *LOL* ),en is echt super shampo!
is voor alles,voor geirriteerde plekjes,schuren,maar ook voor gewoon dus,helpt de haargroei te bevorderen en haarcellen herstellen ofzoiets? Haha!


2:voor de staart gebruik ik altijd leovet,spray en gel voor in de staart.
doe ik haast dagelijks erin.


3:ik doe de avond van te voren de sokjes altijd goed wassen.
en dan de hoeven met betadine scrub met hard borsteltje worden de hoeven goed wit,en laagje vet erover.
s'morgens is dat vet ingetrokken en zien de hoeven er mooi en glanzend uit.
voor de rest doe ik er dan niks meer op.


4:bandage's Haha!
je hebt spray,maar weet even niet meer van welk merk,meerdere merken heeft die spray geloof ik,apart voor witte aftekeningen.


5:voor die keer met wedstrijd kun je best eens babydoekjes gebruiken.
die doen wonderen bij een zwart paard Haha!
en erna even met een wollen handschoen erover.

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Braziliƫ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 12:02

RanouK schreef:
Antiklit & zwarte vacht : Harry's horse mane and caot spray.


Is dat speciaal voor een zwarte vacht? Of werkt het ook met 'andersgekleurden'?

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:37

Waarmee wassen jullie de staart. (en dan graag de merknaam van het product. Hoeft niet speciaal voor een witte staart te zijn.)

simpele goedkope shampoo van kruidvat of zo. en als staarten echt wit moeten was ik ze een tweede keer met zilvershampoo van guhl.

- Gebruiken jullie speciale anti-klit spray uit de ruitersportzaak? Of hebben jullie genoeg aan een conditioner uit de supermarkt?

ik gebruik wel altijd equistar of z'n tegenhanger (ben de naam even kwijt) en geen of zelden anti-klit.

- Hoe heet dat spul wat je op de hoeven kunt smeren zodat er (voor een wedstrijd) geen zand en dergelijke op blijft plakken.

ik gebruik deze, het is een soort lak die even moet drogen maar daarna blijft er weinig aan plakken.
hij is er ook nog in verschillende kleuren oa blauw heb ik al eens gezien.

Afbeelding

- Zijn er vuil/zand afstotende producten waarmee je de witte sokjes wit kan houden tijdens het losrijden?

gewoon flink equistar erin helpt bij mijne goed. deze is ook heel erg goed, ook voor het hele lijf

Afbeelding

- Nog 'diervriendelijke' Knipoog tips om een zwart paard voor een wedstrijd een diepzwarte glimmende kleur te geven?

voor het hoofd gebruik ik deze (het zwarte komt dan nog mooier uit) voor de rest van het paard is wat moeilijker, er zijn er suplementen ervoor maar ik heb er geen ervaring mee. overigens voor het hoofd kun je ook babydoekjes gebruiken werkt ook goed.
Afbeelding

in de westernsport zijn er echt veel producten om een paard zo mooi mogelijk te maken voor de show. kijk anders maar eens hier www.western-horse-outfitter.de
er staan nl nog veel meer producten daar.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 13:42

Rivano schreef:
Wat voor een speciale olie is dat?


Ik gebruik een mengsel van olie en azijn. Is alleen om het extreme brokkel;en van de hoeven tegen te gaan, maar het glimt er wel mooi van Haha!

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Deau
Berichten: 5900
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 15:37

Je moet baby-olie op de hoeven smeren, plakt teminste geen zand aan!

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 17:16

- Waarmee wassen jullie de staart. (en dan graag de merknaam van het product. Hoeft niet speciaal voor een witte staart te zijn.)
Momenteel gebruik ik altijd betadineshampoo,maar ik heb ook wel is babyshampoo gebruikt.


- Gebruiken jullie speciale anti-klit spray uit de ruitersportzaak? Of hebben jullie genoeg aan een conditioner uit de supermarkt?
Ik gebruik equistar (die lange hoge fles), heb ook wel is equi-shine gebruikt (oranje fles, maar dan breed onderaan) en dat werkte echt minder goed!


- Hoe heet dat spul wat je op de hoeven kunt smeren zodat er (voor een wedstrijd) geen zand en dergelijke op blijft plakken.
Geen idee?!


- Zijn er vuil/zand afstotende producten waarmee je de witte sokjes wit kan houden tijdens het losrijden?
Talk erop, of babypoeder


- Nog 'diervriendelijke' tips om een zwart paard voor een wedstrijd een diepzwarte glimmende kleur te geven?
Babyolie van zwitsal


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anne_vD, jitskenienke, masyo, Tess1, Wopkebrok en 28 bezoekers