Blaar door dressuursingel bij Dusty :\

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Blaar door dressuursingel bij Dusty :\

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 20:25

Ik heb dus sinds vandaag een nieuw zadel Haha!

Het reed heerlijk, maar toen ik afzadelde zag ik dat Dusty net achter de singel kaal was geworden! Aan de andere kant was dit niet zo. Verward Toen ik later weer even bij haar in de wei ging kijken, was het plekje opgezwollen als een blaar..

Wat zouden jullie doen?
Ik heb nog wel een nepwollen bontje, het is niet erg dik, maar het beschermt wel wat. Weten jullie ook wat ik met die blaar moet doen? Wat voor zalfje ofzo..? Haha!

Moet ik een andere singel nemen..? Of zo'n lamsvel singelhoes. Ik kan iig zo niet verder blijven rijden!

PS: het is een nylon (dressuur)singel geen leren, misschien heeft dat er ook mee te maken? Clown

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:45

Heb dit ook meegemaakt! Bij mijn paard hielp zo'n bontjesachtig ding van badstof (rekbaar) of een dikke bonte (zelf gemaakt van de markt). Hij had het bij neopreen niet. Kan ook zijn dat je singel wat korter is dan je oude singel? Dan had ik het ook - dan plooit de huid anders.
Voor je weer gaat rijden eerst even laten genezen, anders blijft het open. Je kan er als het dicht is wat groene leem opsmeren dat scheelt wel wat. In ieder geval niet meer zo met deze singel zonder bescherming rijden want dan is het direct weer poedersuiker

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 20:47

groene leem? wat is dat?

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:14

tjee das niet best, ik zou toch eerst maar even de divoza bellen, dan moeten zij maar iets verzinnen, je hebt het pas nieuw dat kan toch niet??

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 21:16

Ik had eerst een veelzijdigheids singel, misschien moet haar huid aan die overgang wennen?

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-04 12:44

niemand die er iets tegen weet!!?

ik moet het wel snel weten, want ze loopt er nu nog steeds mee rond.. Scheve mond