Stuur een kaartje naar Marissa

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiss

Berichten: 524
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Gasselte

Stuur een kaartje naar Marissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-04 22:27

Ik hoop dat ik dit bericht hier goed zet, anders hoor ik het wel.

Hallo paardenvrienden,

Ik wil jullie het volgende vragen; willen jullie een kaartje sturen naar:
Marissa vd Velde, Kamer 220, Ruwaard van Puttenziekenhuis, Postbus 777,
3200 GA Spijkenisse

Marissa is ernstig ziek door een trap van haar paard in haar buik, en het paard is ook nog overleden. Hierbij het verhaal.
Marissa had vorig jaar nog een Tinker genaamd Pollie. In het begin van dit jaar kreeg Pollie koliek, wij hebben haar naar een kliniek gebracht, maar daar konden ze al niets meer voor haar doen, ze hebben Pollie moeten laten inslapen. Een paar maanden geleden heeft Marissa toch weer een nieuw paard gekocht, een KWPN-er, een vosmerrie, Itonia. Ze kon er goed op rijden lekker mee buiten rijden en ook springen ging goed. Twee en een halve week geleden kreeg Itonia koliek, wij met hun mee naar de veearts, die vond dat ze beter ter observatie kon blijven staan. De veearts had Itonia beet, en wilde haar meenemen, omdat ze niet wilde lopen zij deze tegen Marissa, geef haar eens een tik, Marissa deed dit, maar Itonia sloeg terug, vol in de buik van Marissa, die naar achteren viel waar mijn man haar nog net op kon vangen, ze was zelf even buiten kennis. Maar in ieder geval dacht iedereen dat het mee viel, dus gewoon naar huis. Maar ’s nachts kreeg Marissa ontzettende pijn en is met spoed naar het ziekenhuis gebracht. Nu blijkt dat een gedeelte van haar alvleesklier is afgestorven. Ze is er nog steeds erg ziek van, en ze heeft er ook veel complicaties bij. Het verhaal ernaast van Itonia gaat ook verder, in de nacht dat Marissa naar het ziekenhuis is gebracht ging het ook steeds slechter met Itonia. De volgende ochtend belde de veearts ons dat ze naar de kliniek in Roosendaal moest om geopereerd te worden. Dat hebben we gedaan, ze gingen haar met spoed opereren.
We waren nog maar net thuis, toen we werden gebeld door de veearts dat Itonia was ingeslapen, ze had een stuk afgestorven dunne darm, het arme dier had ook waarschijnlijk veel pijn gehad, ze konden niets meer voor haar doen. De moeder van Marissa heeft het haar de volgende dag verteld, maar het duurde een paar dagen voor ze het echt besefte.
Als Marissa beter is, dan moet ze naar huis, waar een lege stal wacht, ook dit moet ze nog gaan verwerken. Willen jullie haar helpen om dit allemaal te verwerken, door haar een kaartje te sturen.
Vast bedankt OK dan!
Marianne Wolters

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:46

jeetje wat ontzettend sneu zeg, veel beterschap voor Marissa en veel sterkte!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:53

Doe hem morgen op de bus!

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 22:58

Nou mijn kaartje voor Marissa gaat morgen ook de deur uit
Al is Marissa geen bokker we steunen haar allemaal. Ach gut

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11572
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 07:37

kaartje ligt al klaar hier
ga hem straks posten *LOL*

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 10:31

Jeetje wat erg!! Echt dubbel heel veelpech... Sterkte... Ach gut

Meligemaaike

Berichten: 909
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:26

Mijn kaart is gisteren op de post gegaan
En miss kan ze door vrolijke kaarten wel even haar verdriet en pijn vergeten.....

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:39

Wat erg... Heel veel sterkte!

Even misschien off-topic: Twee nieuwe paarden die koliek krijgen op dezelfde stal, is er niets wat fout gaat op stal? (misschien helpt het)

happyhorse

Berichten: 4383
Geregistreerd: 27-12-02
Woonplaats: Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 20:45

Heel veel sterkte marissa!
dat je al 2paarden hebt verloren niet leuk.
veel beterschap! Ach gut

thijs1984
Berichten: 59
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-04 21:23

Jeetje zeg, hoeveel pech kan een mens hebben! Van hieruit wens ik haar alle sterkte van de wereld!!!!!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:55

heel veel sterkte marissa!!!
Mijn kaartje gaat ook morgen de deur uit.!!!
En heel veel beterschap natuurlijk.

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 13:58

QuijoSavan schreef:
Wat erg... Heel veel sterkte!

Even misschien off-topic: Twee nieuwe paarden die koliek krijgen op dezelfde stal, is er niets wat fout gaat op stal? (misschien helpt het)



Dat lijkt me niet want het eerste paard is overleden aan koliek en bij de tweede was de dunne darm een stuk afgestorven.

guccio

Berichten: 2105
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: in 't zeeuwse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 14:03

jeetje wat vervelend, ik laat de kids op mn werk vanmiddag een mooie tekening voor haar maken en die gaat samen met een kaartje vanavond op de bus... sterkte ook voor jou!!

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:46

heeej heeej,wat lief dat je dit voor haar regeld zeg.ze heeft een goeie vriendin aan jou.ik ga morgen een kaart kopen en hem op de post doen,misschien dat ze dan even alle elende kan vergeten en dat ze weet dat er veel mensen zijn die met haar te doen hebben.jij ook veel sterkte bij het steunen van je vriendin.

Moonlightje

Berichten: 7073
Geregistreerd: 09-07-04
Woonplaats: Oude-Tonge

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:49

kaartje is al op de post! Wat is dat erg zeg. allemaal erg veel sterkte!!

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:56

dat is niet niks zeg, als je het een heb verwerkt moet je het volgedne verwerken, hopelijk knapt ze door alle bokt kaarten een beetje op. Laat je haar de site ook lezen, print het uit ofzo. Heel veel sterkte, en ik zal eens een leuke kaart sturen.

Let_be
Berichten: 7796
Geregistreerd: 25-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:59

Snowgirl38 schreef:
Dat lijkt me niet want het eerste paard is overleden aan koliek en bij de tweede was de dunne darm een stuk afgestorven.


Das waar, daar heb je gelijk in.

Nog steeds veel beterschap en succes verder met de paarden in je leven!!

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 19:02

Wat ene pecht heeft ze zeg! Heel veel sterkte ermee!

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11572
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:16

Maaike en ik zijn net op bezoek geweest bij dr en het gaat gelukkig alweer wat beter
Ze is iig redelijk opgewekt
maarja, als ze binnenkort naar huis mag wacht daar wel die lege stal op dr Scheve mond

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:19

Als het goed is heeft ze mijn kaartje al

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:23

MIjn kaart is gaat morgen op de bus... Ik vind dat ze wel wat kaarjtes verdient heeft na zoveel ellende... Ik hoop dat ze haar verdriet snel een plaatsje kan geven.. Sterkte MArissa!!!

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 00:24

Sterkte met het verlies van je paarden Marissa. En jijzelf, beterschap.

Snowgirl38 schreef:
Dat lijkt me niet want het eerste paard is overleden aan koliek en bij de tweede was de dunne darm een stuk afgestorven.


Het afsterven van de dunne darm is een van de veel voorkomende gevolgen van koliek.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101733
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 00:33

Ook van mij heel veel sterkte gewenst!!! Ik hoop dat je genoeg mensen om je heen hebt die je steunen maar dat zal wel goedkomen denk ik als ik het hier zo lees...Beterschap!!!!

kiss

Berichten: 524
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 21:53

Hallo allemaal, ik heb het verzoek van Marissa en haar ouders om dit bedankje te plaatsen.



Vierpolders november 2004
Marissa is uit het ziekenhuis!

Lieve mensen,

Heel erg bedankt voor al die mooie en gezellige kaarten en brieven die ik tijdens mijn verblijf in het Ruwaard van Puttenziekenhuis mocht ontvangen.
De verbazing was groot toen ik kaarten uit het hele land kreeg (Marianne wist hier meer van), helemaal te gek.
Inmiddels ga ik weer naar school, dat verloopt allemaal nog moeizaam. Onlangs heeft een scan uitgewezen dat ik toch geopereerd moet worden, tot die tijd moet ik heel rustig aan doen. Paardrijden mag ik dan ook niet, en om eerlijk te zijn ben ik daar ook nog niet aan toe.
Ik hoop dat ik helemaal weer beter zal worden en dat ik weer alles kan doen, en al die lieve woorden in de kaarten geven dan weer een extra steuntje in de rug.

Groetjes aan allemaal,
van Marissa vd Velde
OK dan!

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 15:29

Fijn dat het goed met haar gaat super OK dan!

Ik hoop dat ze toch het paardrijden weer oppakt als ze beter is. En dat de operatie goed verloopt.