Kat wordt 'gek' als ik fluit

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Kat wordt 'gek' als ik fluit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 14:55

Echt heel vaag. Gisteravond zat ik op de bank en floot ik naar mijn hond. De hond kwam, maar ook Redskin (onze kat dus) dus ik fluit nog eens voor de gein en Redskin werd helemaal 'gek'.
Normaal is het namelijk alles behalve een echte aanhankelijke kat (kroelen op z'n tijd vind hij lekker, maar komen als je hem roept doet hij alleen als hij eten krijgt). Redskin kwam helemaal op de bankleuning lopen en me kopjes geven en zelfs met z'n voorpoten op m'n schoot staan. Hij reageerde zo vreemd.
Ik dacht dat het misschien een toevalstreffer was, misschien was hij gewoon in een vrolijke bui. Maar ik probeerde het nu net weer en hij reageert bijna hetzelfde als gisteravond.
Hebben meer katten dit, is er misschien iets in het fluitende geluid wat hun aantrekt Verward
Overigens heb ik het nog niet 'geprobeerd' met onze andere kat.

blensink

Berichten: 5608
Geregistreerd: 21-03-04
Woonplaats: Benidorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:13

misschien een beetje jaloers op de hond.

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 15:15

blensink schreef:
misschien een beetje jaloers op de hond.


Betwijfel ik, de hond ging later namelijk liggen en kreeg geen aandacht (klinkt zo vervelend) en Redskin toch wel. Ik heb het nu net ook geprobeerd en de hond is niet eens in de buurt. Denk dus niet dat het daar aan ligt.

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:25

Apart...
Ik heb mijn kat geleerd om te komen als ik fluit. Erg makkelijk als hij buiten is, en ik hem binnen wil hebben. Maar zoals jou kat reageert is wel heel erg maf! Misschien dat een vorig baasje ofzo ook floot naar hem?

lies

Berichten: 9626
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:30

Een vroegere kat van ons deed het ook. Als je floot kwam hij bij je zitten 'trippen' en begon spontaan te kwijlen Clown

Duhelo

Berichten: 28533
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:38

de onze begint te miauwen, en luid
ze komt dan naar je toe, geeft harde kopjes tegen je mond, en legt zich nieer en begint te krabben in je trui
heeft iets te maken met het geluid zelf, ze horen dat niet graag e ndoen alles zodat je zou stoppen, meestal het tegenover gestelde gedrag van wat ze anders doen...

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 15:39

carola schreef:
Apart...
Ik heb mijn kat geleerd om te komen als ik fluit. Erg makkelijk als hij buiten is, en ik hem binnen wil hebben. Maar zoals jou kat reageert is wel heel erg maf! Misschien dat een vorig baasje ofzo ook floot naar hem?


Dat is geen optie, hij is al vanaf kitten bij ons, al ruim 8 jaar dus. Toen hij kitten was werd hij ook verzorgd door de buurvrouw, de mensen waren namelijk op vakantie.

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 15:40

dutske schreef:
de onze begint te miauwen, en luid
ze komt dan naar je toe, geeft harde kopjes tegen je mond, en legt zich nieer en begint te krabben in je trui
heeft iets te maken met het geluid zelf, ze horen dat niet graag e ndoen alles zodat je zou stoppen, meestal het tegenover gestelde gedrag van wat ze anders doen...


Maar Redskin gaat ook heel hard spinnen >;)
Ik snap er echt helemaal niks van, maar het zal echt wel iets met het geluid te maken hebben, maar het vreemde is dat hij nog nooit zo heeft gereageerd, terwijl we toch dagelijks naar de hond fluiten Verward

Duhelo

Berichten: 28533
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:44

mss net op een hoger toontje
ofwel eeft die het nu pas op dat je fluit Haha!

serena1978

Berichten: 761
Geregistreerd: 20-05-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:48

Ik heb ook zo,n kat!
Met fluiten word ze helemaal gek!
Krioelen, miauwen en aanhaalig.
Ik denk dat ze bij bepaalde toontjes bepaalde gevoelens los komen.
Dat ze dan zo doen!

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:50

Het schijnt dat katten niet zo goed tegen hoge, schelle tonen kunnen.
Als ik fluit komt mijn kat ook naar me toe rennen om me kopjes te geven en over me heen te rollen.
Ik heb gehoord dat ze dat doen om ervoor te zorgen dat je er mee ophoudt.
De kat van mijn ouders draait bijvoorbeeld helemaal door als de fluitketel afgaat, en wordt weer rustig als het geluid weg is.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:50

Volgens mij omdat het pijn doet aan de oren en ze willen dat je er mee stopt...

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 17:05

Ik denk idd dat het daar mee te maken heeft, als ik het zo hoor

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:16

Een van de 3 hier thuis doen het ook! Als ik dan fluit dan komt ze bij me op schoot, in me buik trappelen, spinnen, helemaal lief doet ze dat tegen me....

Weet ook niet hoe het komt maar meestal is ze aardig op zichzelf en als ik fluit dan vind ik haar wel een lieve poes Haha!

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:42

ArwenLune schreef:
Volgens mij omdat het pijn doet aan de oren en ze willen dat je er mee stopt...


Dit klopt idd, wij hebben ook een kat gehad die gelijk reageerde als je aan het fluiten was. Kopjes geven, spinnen, noem het allemaal maar op.

Maar als het te lang duurde sloeg ze heel zachtjes met haar pootje tegen je mond, zo van "baasje hou op".

gillian

Berichten: 4417
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:30

Die van ons doet dat ook Haha!
Alleen moet je dan oppassen want tijdens het kopjes geven wil ze nog wel eens haar tandjes gebruiken Schijnheilig

Onze hond is nog veel gekker, die zingt mee met liedjes Haha!
De familie heeft dat ook uitgevonden en komt met heel de bubs lang zal ze leven zingend binnen...

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:38

De katten van m'n ouders doen dat ook en die reageren ook als ik hoog zing. Ze reageren vooral als ik hoog fluit maar de toonhoogtes zodanig afwissel dat het een soort van vals is.
Ze komen helemaal bij je zitten en aan je gezicht ruiken.
Alleen de oudste kat doet het niet want die is een beetje doof...
Ze mauwen ook vaak mee.

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:45

Een van m'n 2 katten (de poes) wordt helemaal gek als ik aan het zingen ben Scheve mond
Vooral als ik hoog zing, dan gaat ze bij me liggen en kijkt me heel verliefd ( Tong uitsteken ) aan, hard spinnen, koppies geven Haha!
Ik snap ook niet waarom, maar ja.. 'tis wel grappig Lachen

MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 18:46

_Emma_ schreef:
Een van m'n 2 katten (de poes) wordt helemaal gek als ik aan het zingen ben Scheve mond
Vooral als ik hoog zing, dan gaat ze bij me liggen en kijkt me heel verliefd ( Tong uitsteken ) aan, hard spinnen, koppies geven Haha!
Ik snap ook niet waarom, maar ja.. 'tis wel grappig Lachen


Zing jij zo vals dan? Haha! Knipoog

Helen88

Berichten: 1026
Geregistreerd: 17-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:45

Een van onze katten had bij haar vorige baasje geleerd dat ze eten krijgt als je haar fluit. Lachen Toen ik daar bij toeval achter kwam omdat ik zomaar aan het fluiten was snapte ik er helemaal niks van, ze kwam miauwend op me af gerend en verwachte duidelijk iets van me. (eten dus Haha! )
Maar dit is meer aangeleerd geloof ik dan dat ze dat van nature doet, ik heb het nog nooit meegemaakt dat een kat begon te flippen als je aan het fluiten was. Maar als ik de verhalen hier hoor doen ze dat idd denk ik omdat ze het geen prettig geluid vinden oid...

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:48

whahaha, egt grappig Haha! gewoon lekker doorfluiten dus haha

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:51

!Mijn poes heeft het ook:P Helemaal als ik zeg: Vleehees Tong uitsteken Ghaha maar als ik Milas roep( onze 9mnd pup) dan zie je haar sneller komen hoor Tong uitsteken

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:55

Wij hebben een kat die reageert op reclames voor kattenvoer Clown

c_alsemgeest

Berichten: 20650
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 19:58

mijn kat reageerd ook heel erg op fluiten... gaat ze helemaal flippen om maar zo snel mogelijk bij je te zijn (miss doet de hoogte van de toon pijn aan hun oren Verward )

Maarja mijn kat is zowiezo een appart geval... die gaat altijd als er voetbal op tv is en de bal verdwijnt uit het beeld, onder de TV voelen of die daar miss verstopt zit Rolleyes

Haha!

_Emma_

Berichten: 6275
Geregistreerd: 18-04-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:08

MissJ schreef:
Zing jij zo vals dan? Haha! Knipoog

Ik denk dat ze me aanmoedigt omdat ze het zo mooi vindt.. Boos! Tong uitsteken