vraagje over dressuursingel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

vraagje over dressuursingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 13:45

Even een vraagje nav de dressuursingel. Want hoe moet deze nou zitten? ik geloof dat de gespen niet achter de ellebogen mogen zitten, maar waar dan wel, hoger of lager? en als ze daar wel zitten, kan je dan beter een grotere of een kortere singel kopen? Heeft iemand een duidelijke foto van hoe zijn/haar singel zit??

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!



KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:30

ik heb mijn singel er boven vast zitten.
Ziet er zo uit:
Afbeelding


PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:31

Mijn zadelemaker zij dat ze boven de ellebogen mogen zitten. Die van mij zit eigenlijk iets te laag maar hij heeft er geen last van en zolang ga ik ook nog geen andere aanschaffen.

Pino, de super Fjord!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:36

Die van mij zit ongeveer net zoals die van Prisca;
Afbeelding

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:57

Bij mij ook zoiets, in elk geval boven de ellebogen:
Afbeelding
Eigenlijk zou die nog iets hoger moeten, maar paard moet ook nog een stuk buik kwijt.. (En m'n zadel schuift naar voren, dat vertekent een beetje, allemaal door die buik Knipoog)

lonnie

Berichten: 7845
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 17:34

goed, dan moet ik denk ik op zoek gaan naar een wat langere, alhoewel mijn paard er geen last van heeft ofzo

@priscaZ: leuk Br event dekje!!!!

L1+1 met Luna
Luna, Ciera, Rover, Zwier en Ollie
op 15-10-2010 afscheid genomen van Ollie...rust zacht op de groene weiden manneke!

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 17:47

Zo lang je paard er helemaal geen last van heeft hoef je toch geen langere te kopen?

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:08

't zal wel aan mij liggen maar ik vind alle zadels op de bovenstaande foto's knap ver naar voren liggen.....

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:08

@lonnie: dank je! ben er ook erg blij mee...


DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 09:58

Annegti, staat er bij mij ook bij.. Als jij weet hoe het zadel met zo'n ronde buik verder naar achter kan blijven liggen, wil ik dat graag weten Lachen Hij schuift bij mij met aansingelen al naar voren, omdat hij geen houvast vindt op een ronde buik.. Ik weet er in elk geval niets op..
(En m'n zadel ligt verder wel goed, zadelmaker is een maand of 2 geleden nog geweest Knipoog)

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 10:35

DaphneL schreef:
Annegti, staat er bij mij ook bij.. Als jij weet hoe het zadel met zo'n ronde buik verder naar achter kan blijven liggen, wil ik dat graag weten Lachen Hij schuift bij mij met aansingelen al naar voren, omdat hij geen houvast vindt op een ronde buik.. Ik weet er in elk geval niets op..
(En m'n zadel ligt verder wel goed, zadelmaker is een maand of 2 geleden nog geweest Knipoog)


misschien een voorsingel een optie?

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 11:13

Je kan zeggen wat je wilt, maar mijn zadel is 3 weken terug nog na gekeken en hij ligt helemaal goed. Bij het ene paard ligt het zadel nou eenmaal anders als bij het andere paard. Overigens heeft mijn zadel een voorsingel.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Marloez
Berichten: 6531
Geregistreerd: 05-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 12:42

DaphneL schreef:
Annegti, staat er bij mij ook bij.. Als jij weet hoe het zadel met zo'n ronde buik verder naar achter kan blijven liggen, wil ik dat graag weten Lachen Hij schuift bij mij met aansingelen al naar voren, omdat hij geen houvast vindt op een ronde buik.. Ik weet er in elk geval niets op..
(En m'n zadel ligt verder wel goed, zadelmaker is een maand of 2 geleden nog geweest Knipoog)

ik zit met precies hetzelfde.
Nu heeft de zadelmaker een dressuursingelsysteem eraan gemaakt, hij zij dat het dan minder snel naar voren schuift. Het scheelt wel wat, maar het schuift nog wel een klein stukje. Ach.. ik laat het maar zo.

En ohja! Mijn singel zit dan dus te laag, want mijn pony heeft zich stukgelopen achter de singel! ze heeft nu een blaar! Dan komt het vast doordat de singel bij haar ellebogen zit. (dat is ook zo)

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 16:44

annegti schreef:
misschien een voorsingel een optie?

Er zit een voorsingel in m'n zadel (Prestige Top Dressage) En heb zo het vermoeden dat een losse voorsingel ook gewoon wegschuift, doet m'n longeersingel namelijk ook..
Vandaag weer, met opzadelen m'n zadel bijna 2 handen achter d'r voorbeen gelegd, tegen de tijd dat ik in de bak het laatste gaatje had bijgesingeld, lag ie alweer bijna tegen d'r voorbeen aan..

Anne_GTI

Berichten: 18199
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 19:29

Lastig probleem... Probeer ook alleen maar mee te denken naar een oplossing hoor. Misschien na het losstappen opnieuw zadel opleggen en gelijk aansingelen? (eventueel met een singel met aan beide zijden elastiek, heb het idee dat paarden dat toch prettiger vinden)

DaphneL

Berichten: 3627
Geregistreerd: 16-06-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 19:46

Het was ook niet aanvallend bedoeld Bloos! Stel het juist wel op prijs dat je meedenkt Lachen
Maar met aansingelen "trek" ik het zadel sowieso naar voren, die singel glijdt gewoon tot hij op een recht stuk ligt (of niet meer verder kan omdat er een been in de weg zit..)
Singel met elastiek is nog een optie, omdat ik wel vaak (een paar passen) moet stappen tussen het singelen (ze heeft iets van singeldwang (kort in een manege gelopen..) waardoor het vaak gepaard gaat met happen/opblazen), waardoor het zadel ook weer ruimte heeft om te schuiven.. *Gaat weer verder met geld sparen Scheve mond*
En van de winter is ze die buik hopelijk snel kwijt..

We gaan wel een beetje offtopic Bloos


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, GrapeshotBot en 74 bezoekers