mijn pony wel verkopen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sarah

Berichten: 44
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: Maria Heide

mijn pony wel verkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-02 20:09

Ik heb nou een pony, die te sterk voor mij is. Niet dat ik hem niet hard genoeg aanpak, maar hij wil weten wie sterker is, en dat is hij Verdrietig
Nou wil de staleigenaar hem misschien kopen.
Hij gaat dat het weiland in en zal misschien een paar keer per jaar voor de kar verschijnen!
Op zich, aan de ene kant klinkt het super, kan ik hem altijd blijven zien (want me "nieuwe"pony zal daar ook gestalt worden en ik mag hem dan wel blijven verzorgen en af en toe rijden ofzo) en zien hoe het met hem gaat!
Aan de andere kant, Hij kan meer!
Hij is een pony die voor de kar alles beheerst en onder het zadel met een andere ruiter (iemand die meer kracht heeft als ik) loopt hij ook erg netjes! Ook wil hij graag aandacht en is een echte knuffelkont!
Moet ik hem dan wel verkopen en weten dat hij dan door hun maar een paar keer per jaar uit de wei wordt gehaalt? (ja, en wat ik zelf doe!)

Wat vinden jullie?
Zelf weet ik het niet goed, wie weet is me pony juist blij met al die rust!

ik weet het echt niet!!!


pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-02 20:59

Je geeft hat antwoord zelf al jij kan hem niet aan dus als hij de hele dag stil staat nou ja in de wei dan en jij pakt hem een paar keer in de week of minder dan blijft hij te sterk lijkt mij ook geen optie

Om hem dan te laten verpieteren in de wei lijkt mij ook niks ik denk dat je hem aan iemand moet verkopen die lekker veel tijd voor hem heeft en uitgebreid gaat rijden iedere dag zodat hij al zijn energie kwijtkan en inderdaad meer kan laten zien dan dat hij nu doet.

Als je echt van je paard houd zeggen ze hier altijd dan laat je hem gaan als hij het beter kan krijgen en dat zelfde geld ook voor de pensionklanten

ik hoop dat je er iets aan hebt het is niet makkelijk maar denk aan hem.............

Vooruitgang is dat alle eskimo's centrale verwarming krijgen. En zich vervolgens kapot moeten werken om een koelkast te kopen.

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:37

Kun je niet eerst nog proberen om hem met ´slimheid´ te rijden. Als het op kracht aankomt wint niemand hier het van een paard en dat is volgens mij ook niet de manier.

Het moet natuurlijk wel veilig blijven, maar overleg eerst met je instructeur/trice of het niet anders op te lossen is. Ik neem aan dat je nog wel hartstikke van ´m houdt en dat je ´m ook prettig vind rijden.

Wel fijn trouwens dat als je besluit om ´m te verkopen dat je ´m nog wel elke dag ziet.

Veel succes en wijsheid!

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:39

Ik snap het niet helemaal, is het je eigen pony of een lease pony? Wamnt je schrijft dat je stalhouder hem wil verkopen....

Ik begrijp dat ie goed in het tuig is, misschien kan je gaan aanspannen en op deze manier goed met hem overweg? En dan alsnog er weer eens opstappen?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 12:39

niet verkopen!!

Zoals ik jouw verhaal lees, kun je 'm best aan en ben je ook knettergek op die pony.

Is het niet mogelijk om hem eens met een ander bitje te rijden ?? Het is misschien niet de perfecte oplossing, maar voor een hele tijd ben je wel geholpen. Als je hem zo onder controle hebt, kun je later altijd terug gaan op een normaal bit.

ik zou eens een tijde met pessoa rijden. Gewoon proberen!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 13:17

De stalhouder wil hem waarschijnlijk kopen. Ik denk dat je het best hem aan een iemand kan verkopen die er echt veel mee doet... 6 jaar en dan niets meer doen, behalve eens per maand voor de kar is ook niet echt bevorderlijk voor hem.
Als je hem verkoopt aan iemand, en je maakt de afspraak dat je af en toe nog mag komen kijken, kun je daar mee leven???

Toos paardloos

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 13:24

Enerzijds vind ik dat blijven knoeien op een paard zinloos is. Anderszijds sluit ik me geheel aan bij Nikita: een paard moet niet op kracht gereden worden om diverse redenen:
- kracht is storend voor een paard en slecht voor de harmonie;
- krachtige hulpen zijn altijd zichtbaar en ze moeten onzichtbaar zijn:
- met kracht kun je als mens nooit winnen van een +- 400 kilo aan pk.
Je zult rijtechnischer moeten worden. En dat wordt je alleen aldoende onder goede begeleiding.

De hond is de betere mens

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 13:31

Buitenzorg schreef:
Ik snap het niet helemaal, is het je eigen pony of een lease pony? Wamnt je schrijft dat je stalhouder hem wil verkopen....

Ik begrijp dat ie goed in het tuig is, misschien kan je gaan aanspannen en op deze manier goed met hem overweg? En dan alsnog er weer eens opstappen?

niet verkopen, maar kopen!

Sarah

Berichten: 44
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: Maria Heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 15:04

het is mijn pony, en ik wil hem verkopen aan de stalhouder!
Ik kan er wel een ander bit in hangen en een ander teugeltje enzo... maar het gaat gewoon zo niet! Ik wil een paardje waar ik lekker alleen mee naar buiten kan, lekker lange buitenritten, er alleen mee naar de manege stappen voor lessen.
Dat kan ik nou niet! Ben afhankelijk van me ouders die me brengen!
en alleen 2x per week lessen vind ik te weinig voor een eigen pony (kan ik netzogoed een manege pony gaan verzorgen)
Het is niet mijn rijstyle, bij hem ben ik alleen maar aan het rijden om te kijken wie de baas is, en het wordt hoe harder ik hem aanpak hoe lomper!
En het ligt aan de combinatie! En al meerdere mensen op de manege hebben me gezegt dat het misschien slimmer is om op zoek te gaan naar een wat braver paardje!

Stap ik op een paardje van daar, ook een eigenwijze die wil weten wie er op zijn rug zit, kan ik er alles mee!

Het ligt geloof ik aan de combinatie, maar ik rij niet meer met plezier, mijn ouders zien me niet meer graag op die pony stappen (ben al meerdere keren gedukkeld!)
En dan zegt iemand wel, moet je er een thiedemannetje in hangen... of je martingaal strakker... maar denk je dat ik dan met meer plezier rij?
Ik kan niet eens meer alleen over straat met hem!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 15:10

Het probleem is niet opgelost als je met een thiedeman of martingaal rijdt. Als je wil gaan dressuren, mag je niet eens met die teugels rijden...
Net wat je zegt, Saar, verkoop hem maar en neem er 1 waar je relexed op kan gaan zitten en superbraaf is. (Imker kopen voor 100.000.000 euro?)
Succes ermee!

Toos paardloos

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 15:11

Ik denk in dit geval dat mensen bij jou op stal misschien gelijk hebben.
- jij moet afzien met die pony
- iemand anders (eigenaar) heeft er plezier mee
- je rijdt niet meer met plezier
Als jij een andere pony hebt om te rijden, heb je weer plezier, en je huidige pony verricht dankbaarder werk.

De hond is de betere mens

Sarah

Berichten: 44
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: Maria Heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 15:12

jij verkoopt je Imker niet! dat weet ik zeker! Tong uitsteken
Maar een iets kleinere kloon zou wel wat zijn! Haha!

FjordenFreak

Berichten: 310
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: amstedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 15:17

Sarah schreef:
het is mijn pony, en ik wil hem verkopen aan de stalhouder!
Ik kan er wel een ander bit in hangen en een ander teugeltje enzo... maar het gaat gewoon zo niet! Ik wil een paardje waar ik lekker alleen mee naar buiten kan, lekker lange buitenritten, er alleen mee naar de manege stappen voor lessen.
Dat kan ik nou niet! Ben afhankelijk van me ouders die me brengen!
en alleen 2x per week lessen vind ik te weinig voor een eigen pony (kan ik netzogoed een manege pony gaan verzorgen)
Het is niet mijn rijstyle, bij hem ben ik alleen maar aan het rijden om te kijken wie de baas is, en het wordt hoe harder ik hem aanpak hoe lomper!
En het ligt aan de combinatie! En al meerdere mensen op de manege hebben me gezegt dat het misschien slimmer is om op zoek te gaan naar een wat braver paardje!

Stap ik op een paardje van daar, ook een eigenwijze die wil weten wie er op zijn rug zit, kan ik er alles mee!

Het ligt geloof ik aan de combinatie, maar ik rij niet meer met plezier, mijn ouders zien me niet meer graag op die pony stappen (ben al meerdere keren gedukkeld!)
En dan zegt iemand wel, moet je er een thiedemannetje in hangen... of je martingaal strakker... maar denk je dat ik dan met meer plezier rij?
Ik kan niet eens meer alleen over straat met hem!


als je er telkens afvalt kan je het best je paard verkopen, hoe moeilijk het ook is. je moet hem gewoon verkopen bij iemand dichtbij (niet in lutjebroek) maar je kan er ook telkens blijven afvallen. als je je niet prettig voelt moet je er wat aan doen. en het is jouw keuze. niet van de bokkers.

k zoek een verzorg/bijrijd paard/pony vlakbij amsterdam-noord: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

patje1
Berichten: 41
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: boxtel (bij Den Bosch en Eindhoven)

Moeilijk keuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 15:18

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad als jij maar dan met mijn paard. Ik kon met hem alleen maar springen en dressuur was echt niet veel. Maar om verder te komen met springen moet je tenslotte ook goed kunnen dresuren. Ik heb 3 jaar lang met hem geknoeit en uiteindelijk de knoop doorgehakt om hem te verkopen. Ik begon nl gewoon aan mijn eigen kunnen wat rijden betreft te twijfelen! Ik heb nu sinds 3 weken een nieuw paard en het gaat heerlijk. Nu weet ik weer dat ik er goed aan heb gedaan en dat hij het mij gewoon al die tijd ontzettend moeilijk heeft gemaakt. ik kan nu eindelijk weer zeggen dat ik echt met plezier ga rijden en dat ik ook weer zin in de wedstrijden heb. Daar doe je het tenslotte voor! Voor je plezier! Hetmoet wel leuk blijven.
Ik zou hem dus verkopen als ik jou was en op zoek gaan naar een andere fijne pony! Succes met je beslissing.

Olympia is van mij!!!!!!!

Sarah

Berichten: 44
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: Maria Heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-04-02 17:00

nou de beslissing van het verkopen is welgenomen, maar verkopen en dan weten dan hij veel in de wei staat... dat is mijn probleem!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-02 18:37

paardje"]
[quote="Buitenzorg schreef:
Ik snap het niet helemaal, is het je eigen pony of een lease pony? Wamnt je schrijft dat je stalhouder hem wil verkopen....

Ik begrijp dat ie goed in het tuig is, misschien kan je gaan aanspannen en op deze manier goed met hem overweg? En dan alsnog er weer eens opstappen?

niet verkopen, maar kopen!
[/quote]

Foutje, niet goed gelezen! Stom! Frusty

Maar goed, verkopen aan een bekende vind ik erg moeilijk, omdat een ander toch een andere manier heeft van omgaan met paard/pony dan jij gewend bent.

Zoals je zelf al aangeeft werkt de combinatie niet en kan je of blijven doormodderen waar zowel jij als de pony niet beter van worden, of verkopen. Ik begrijp dat je beslissing al is genomen; verkopen.
Maar dan......het is imo heel moeilijk om te zien dat jouw paardje -om het cru te zeggen- weg staat te rotten op een weiland om er zo af en toe uit gehaald te worden om voor de wagen te zetten.

Als het mijn keus was, zou ik naar een andere koper zoeken. Je gaat je misschien wel schuldig voelen tegen over de pony, dat ie van het een op het andere moment geen aandacht en beweging (behalve dan op het land) meer krijgt........

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Sarah

Berichten: 44
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: Maria Heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 08:30

we gaan rustig op zoek!
er is geen haast bij verkopen!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 08:40

Ik zou hem toch verkopen aan de stalhouder. Hij mag dan in de wei staan (wat je van niet veel paarden kan zeggen) en hij wordt niet dag in dag uit loomgereden door manegekinderen. Ik denk dat als je je paard dat al kunt gunnen, je ergens staat.
Je zou natuurlijk ook kunnen opzoek gaan naar een particulier, maar dan zie je je paard veel minder vaak. Nu kan je elke dag gaan kijken en verzorgen. Als je het moeilijk hebt om afstand te nemen van een paard (zoals ik) is dit wel de geknipte oplossing!


Vraag nog eens precies na hoevaak hij ingespannen zal worden?
Want als je een paard koopt om in te spannen, ga je toch meer rijden dan één keer per maand? Lijkt mij zo... Scheve mond

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:56

visje schreef:
Ik zou hem toch verkopen aan de stalhouder. Hij mag dan in de wei staan (wat je van niet veel paarden kan zeggen) en hij wordt niet dag in dag uit loomgereden door manegekinderen.


Een zesjarig paard alleen maar in de wei om eens per maand in gespannen te worden dat is zonde en wie zegt dat manege kinderen hem loom rijden? als je een particulier zoekt hoeft dat dus niet
Bij ons staan de paarden ook gewoon in de wei en werken daarnaast wat ook al ze drachtig zijn zo worden ze niet moddervet en als z van de winter de wei niet in kunnen wat dan dan krijg je een zesjarig paard dat alleen maar op stal staat........

Vooruitgang is dat alle eskimo's centrale verwarming krijgen. En zich vervolgens kapot moeten werken om een koelkast te kopen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 11:43

Ik wil enkel benadrukken dat er voor's en tegens zijn. Jullie geven bijna allemaal contrapunten, wel dan geef ik een paar pro's. Je moet alle mogelijke oplossingen nagaan. En als je maar een deel van mijn antwoord quote, dan kom je tot een eenzijdige benadering, uit zijn context gerukt.

Voor de rest ben ik het natuurlijk ook met je eens, zie je *LOL*

Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 16:39

Kan diegene (de stalhouder) die hem wel wil kopen, hem wel aan? Want anders zie hem inderdaad verpieteren. Het is m.i. een kwestie van wie de baas is. Erkent hij dat iemand hem de baas is, hoef je niet eens meer te vechten. Wij hebben nml. ook zo'n pony. Bij mijn dochter crossed ze een beetje de bak door en doet net waar ze zin in heeft en dat is vaak weinig. Als ik er op rijd, gaat het stukken beter, en ook met de week beter, want in mij ziet ze haar meerdere. Bij schrikt ze ook lang niet zo gauw omdat ze mij meer vertrouwd.
Mijn advies is ook verkopen aan iemand die van nature al de baas is. Je bespaart jezelf ook verdriet als je weet dat hij heel goed terecht is gekomen. Het zijn ook nog meestal ponies met veel capaciteiten die er nu niet uitkomen.

Sarah

Berichten: 44
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: Maria Heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 17:12

het is zeker wel een pony met capiciteiten, tenminste voor zijn doen!
Het is een haflinger, tegen het luxe aan en loopt voor een haflinger erg netjes (aangezien de meeste mensen toch het beeld hebben van een sjokkend paardje)
Hij is ook HET paardje dat bewijst dat een haf geen sloom paardje is en laat zien dat ze best kunnen wijken, netjes aan de teugel en netjes kunnen galoperen!
Met een ruiter die meer overwicht op hem heeft, is het een showbinkie! (met mij ook, maar dan gaat het zijn eigengangetje!)

Ik weet hoe ik een pony moet aanpakken en rij best consuquent, heb het afgelopen jaar veel verzorgponies gehad waarvan ook een stel super eigenwijze en paarjdes waarvan ze zeggen Niet voor Beginners. Die kon ik aan, en was ze goed te baas, maar helaas is het met hem niet gelukt! Hij is super eigenwijs en koppig, en heeft toch iemand nodig die net iets meer kracht heeft al hij trekt en bv hem net verder om kan trekken

daarom verkoop ik hem, omdat het zo niet langer gaat en om hem op de wei te zetten is "te goed"!


Margee

Berichten: 5710
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 17:38

Het kan soms gewoon zijn dat het niet "matched". Dat zegt niets over jouw capaciteiten of die van de paard. Heel jammer, maar het gebeurt. Dan kun beter even doorpakken want het risico van ongelukken is groot en je plezier verdwijnt als het iedere keer weer een strijd wordt.

pferdtje
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-03-02
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 10:35

visje schreef:
Ik wil enkel benadrukken dat er voor's en tegens zijn. Jullie geven bijna allemaal contrapunten, wel dan geef ik een paar pro's. Je moet alle mogelijke oplossingen nagaan. En als je maar een deel van mijn antwoord quote, dan kom je tot een eenzijdige benadering, uit zijn context gerukt.

Voor de rest ben ik het natuurlijk ook met je eens, zie je *LOL*



Tuurlijk ik neem alleen het gedeelte waarop ik wou reageeren ik neem niet alles want de rest klonk best goed!

Vooruitgang is dat alle eskimo's centrale verwarming krijgen. En zich vervolgens kapot moeten werken om een koelkast te kopen.

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-02 14:11

Je kan hem den ik het beste verkopen, want het is ook niet leuk voor jou als je hem niet aan kan, en er dan ook geen zin meer in heb. Dit probleem is miscchien wel op te lossen te door (prive) les te nemen. Maar als je de dingen waarvoor je het paard hebt gekocht niet kan doen, hoez zou hje hem dan houden?
Je houd natuurlijk wel van haar (neem ik aan) Haha! Dus dan word het extra moelijk en wil je hem natuurlijk zo dicht mogenlijk bij je in de buurt houden! Haha! Maar ik zou hem niet aan de staleigenaar verkopen, want wat is dat nou voor een 6 jarige om de hele dag stil te staan Verward Dan heeft tie het beter bij iemand die gewoon elke dag wat met hm doet en lekker beweegt, maar dan staat tie natuurlijk wel wat verder. Ik zou dan vor de pony het beste kiezen................. begrijp je Haha!
Nou veel succes met deze moeilijke keus en laat ff weten wat je heb besloten

groetjes,lydia


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 28 bezoekers