DRINGEND!! probleem op t werk ivm contract!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

DRINGEND!! probleem op t werk ivm contract!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 20:19

ik heb een probleem!!!

ik heb nu mn 3e halfjaar contract, met de mondelinge toezegging dat na dit halfjaar ik een vast contract krijg, omdat er een nieuwe supermarkt opende in de buurt en ivm de prijzenoorlog, gaf hij zo lang mogelijk halfjaar contracten, aangezien dat max 3x mag, zou ik na dit halfjaar contract een vast contract krijgen

maar vlak voor ik dit contract tekende heb ik een botsing gehad en een whiplash opgelopen
deze week heb ik voor het eerst weer volledig gewerkt, en als ik volgende week weer volledig werk wordt ik beter gemeld, en ben ik niet meer in de ziektewet

ook heeft mn werkgever half juli een papier van mn hypotheek voor de bank ondertekend, en weer gezegd dat ik in november gewoon een vast contract krijg

maar:

* er is op mn afdeling iemand voor 32 uur aangenomen, ik moet diegene inleren en die gaat mijn taken 'overnemen' op de dagen dat ik er niet ben (ik ging weer volledig werken dacht ik Verward )

* volgende week mag ik maar 21 uur werken, ik moet mn vakantieuren afbouwen( ik heb maar 43 uren staan, de rest van de afdeling heeft er tussen de 100 en 200, waarom moet ik dan afbouwen Verward misschien zodat hij da begin november mn vakantie uren niet hoeft uit te betalen als hij me ontslaat Verward )

* waarom iemand extra aannemen voor 32 uur, als we vanaf komende maandag minder mensen mogen inzetten op het werk, nu is er dus altijd iemand die niet genoeg ingepland kan worden

* mn baas zegt steeds dat hij geen tijd voor me heeft als ik vraag of ik hem even kan spreken


Wat mn baas ff niet heeft bedacht is dat zolang ik niet beter ben gemeld, mn volledige uren vergoed krijg en dus geen vakantie uren afbouw, ook al werk ik niet al mn contracturen. om beter gemeld te worden moet ik 2 weken na elkaar volledig hebben gewerkt, dat is nu nog niet het geval

Nu voel ik het al aankomen, ik krijg in november geen vast contract, of met als smoes dat het te riskant is ivm mn whiplash, ook al ben ik altijd gewoon komen werken, vervangend werk gedaan en doe nu dus mn eigen werkweer
of hij zegt dat ivm die nieuw geopende supermarkt we moeten bezuinigen, dat is nml de reden waarom er minder mensen ingezet mogen worden(waarom dan iemand van 28 uur ontslaan en een stagiair voor 32 uur aannemen?zeker omdat een stagiar niet zo veel kost....)

maargoed mn whiplash als smoes gebruiken is onzin, ik heb mn huidige halfjaar conract getekend NA de botsing, dus toen ik al een whiplash had! en zeggen dat het ivm bezuinigen is vanwege die nieuwe supermarkt is ook onzin, want aan de cijfers is te zien dat we weinig tot niets merken van die supermarkt...

Mn vriend is afdelingschef bij een supermarkt die van dezelfde eigenaar is, aleen in het dorp naast t orp waarin ik werk, mn vriend werkt veel samen met mn afdelingschef(das een superleuke jongen, is nu helaas met vakantie) en ook werkt hun bedrijfsleider veel samen met onze bedrijfsleider(das degene die dus bepaalde dat ik mn vakantie uren moest afbouwen, terwijl ik van heel de afdeling de minste uren heb staan!)
maargoed mn vriend zei dus, als je er achter komt dat je er in november uitligt, moet je je dus nog niet beter melden, want dan blijf je in de ziektewet, als J. (mn bedrijfsleider) het vuil kan spelen door achter je rug om een ander aan te nemen, jou je uren laat afbouwen etc en dan buitenzet, moet je het net zo hard terugspelen, door je niet beter te laten melden(kan me nog niet beter laten melden, want dan moet ik 2 weken volledig werken) en dat nog 7 weken zien te rekken en dan kom je in de ziektewet ipv dat je werkloos bent en maar 70% krijgt uitgekeerd

we hebben net een huis gekocht, maar als ik had geweten dat ik mn baan kwijt zou raken had ik het nog niet gedaan, maarja mn baas zei dus steeds dat ik gewoon een vast contract zou krijgen....

ik voel er weinig voor om nog 7 weken in de ziektewet te zitten, maar aan de andere kant, ik heb deze week wel mn volledige uren gewerkt en als ik thuis kom moet ik eerst op bed liggen omdat het niet goed gaat met me, erge hoofdpijn etc nog ivm die whiplash, maar ik wil persee gewoon werken, om dan de kans op vast contract te vergroten, maargoed, nu er dus ineens een nieuwe op mn afdeling is, en nu dat gedoe met mn uren afbouwen(zodat hij ze niet hoeft uit te betalen als ik op straat sta....) heb ik zoiets van ja ik ben gek als ik me kapot werk en strax op straat sta kan me dan beter nog ff niet beter melden....


ikw eet het niet meer! ik heb alleen een Havo diploma en veel werkervaring in de paarden, en in de supermarkt, daarmee vind je dus echt niet snel een andere baan die fijne uren heeft ivm hond&paarden en die goed betaald, ik wil gewoon mn baan niet kwijt!! t is supergezellig op mn werk, heb er een paar goede vrienden zitten en t is iedere dag lachen *LOL* maar strax lig ik er uit Verdrietig

ik ga maandagavond gewoon onverwachts naar t werk, weet nml dat mn baas er dan is, en vraag hem rechtsreeks of hij me duidelijkheid wil geven.....al denk ik dat hij zelfs in staat is om er over te liggen, nu ja zeggen en strax nee doen, omdat hij anders denkt dat ik die laatste 7 weken niet gemotiveerd ben en expres kostbare fouten ga maken....ik vertrouw hem gewoon niet, mn vriend heeft 14 jaar voor hem gewerkt, tot ze de 2e winkel openden, toen werd hij dus bedrijfsleider in de winkel waar ik nu werk, mn vriend blij dat hij weg is, maar nu zit ik er dus mee.....


maar hoe sterk sta ik? heb een ondertekend formulier voor de bank ivm hypotheek en 2x mondeling toezegging op vast contract, heeft hij een geldige reden om mij eruit te zetten? en wat kan ik het beste doen??

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


Nadir

Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:29

Jeetje zeg, het zou wel heel banketstaaf zijn als hij je er op deze manier uit trapt... Scheve mond

Ik vind het een goed plan van je om hem maandag avond rechtstreeks op de man af te vragen hoe het zit... Laat je niet wegsturen hoor!!!

Verder weet ik niet hoe dat zit met al die regeltjes en wat jouw rechten en plichten zijn... Maar als jij geen duidelijkheid krijgt van je baas vind ik het idee van je vriend ook nog niet zo slecht... Een wiplash is niet niks, zie maar weer eens werk te krijgen...

Rustig aan dus maar, en ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt... Ach gut

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 20:38

ja los va het feit dat ik amper nuttige werkervaring heb en alleen havo heb, is het dus ook nog eens zo dat ik ruim 4 maanden gedeeltelijk in de ziektewet heb gezeten(en nogsteeds zit) ivm een whiplash, ik heb nogsteeds een slecht geheugen en moeite met me kunnen concentreren, lang in 1 houding werken gaat ook nog niet
supermarkt is ideaal, niet al te lang achter de pc zitten en de rest van de tijd beetje door de winkel lopen en vanalles doen, zodat ik dus blijf bewegen en geen last van mn nek krijg

dus al zou ik een geschikte baan vinden wat bij mn werkervaring en mn diploma past, is het no maar de vraag of ik wordt aangenomen vanwege de whiplash en de gevolgen daarvan Scheve mond (in de paarden is geen optie ivm mn knieën, dus de keus uit werk is al vrij beperkt)

ik ga goed mn best doen om mn bedreifsleider heel rustig duidelijk te maken dat het niet fair is om me geen contract te geven, terwijl hij het wel heeft toegezegd, en wat hij als reden geeft, met een tegenargument van de tafel te vegen Haha!
met boos worden(wat ik nogal snel wordt als het omzulke oneerlijke dingen gaat) bereik ik toch nix, maargoed dat wordt dus goed tot 10 tellen maandag!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:47

Ik had je verhaal al gehoord toen straks. Ik blijf erbij dat je beter je rechtsbijstandsverzekering om raad kunt vragen. Hun krijgen vaker van dit soort dingen en weten ook hoe je dit soort dingen aan moet pakken.
Heel veel succes in elk geval!

Mijn superpoown Laliesk winnaar op de 101km te Wanroij met 40 min voorsprong!!!
Ik heb nog een zenuw over en daar zit jij nu op te werken :=

Kanzi
Berichten: 2656
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 20:59

Oei, klinkt niet goed inderdaad!
Als ik het zo hoor is hij niet van plan om je contract te verlengen.
Ik weet niet in hoeverre een mondelinge overeenkomst voor hem bindend is in dit geval, grote kans dat je aan het kortste eindje trekt.
Ga niet te snel weer volledig aan het werk in ieder geval, geef je lichaam wel de kans om het goed aan te kunnen. Straks ga jij het vuur uit je sloffen lopen om jezelf te bewijzen bij je baas, trapt hij je er alsnog uit en heb jij geen werk en een genezingsachterstand......

Zou er een telefoontje naar een rechtswinkel aan wagen geloof ik.
Heel veel succes!!!

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:29

Ik zou het gewoon heel rustig en netjes vragen aan hem en zeggen dat je wilt weten waar je aan toe bent omdat je als hij je er uit wil gooien je alvast naar ander werk wilt uitkijken. Als hij zegt dat hij je niet eruit wil gooien vraag je hem of hij dan op korte termijn je vaste contract wil geven ingaande november. Als hij je kwijt wil vind hij het niet erg als je naar ander werk uit kijkt, als hij je wil houden zal hij begrijpen dat jij graag zekerheid wilt zeker gezien de omstandigheden. Ben je lid van een vakbond? Is altijd handig namelijk in dit soort situaties.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

CynthiaV
Berichten: 2988
Geregistreerd: 11-07-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:23

Heb je getuigen van die mondelinge toezegging, want dan is het bindend(anders ook maar bewijs het maar eens.)

Ik wens je veel sterkte ik heb ook een whiplash en ben mijn baan wel kwijt, maar ik kon maar 2 uur op een dag werken dus wel een beetje logisch.

Maar ik zou het hem gewoon rechtstreeks vragen. Succes!

[o]

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:43

Voor zover ik weet is je werkgeversverklaring absoluut geen garantie op een vast contract, maar is het alleen coulance geweest van je baas voor jou om je hypotheek rond te krijgen.

Meteen maandag je rechtsbijstand-verzekering bellen, en professionele hulp vragen. Daar zijn ze voor.

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 22:57

nee,zo'n werkgeversverklaring is in dit geval nutteloos!
verder heb ik er ook geen verstand van,maar wens je veel sucses,en hou ons op de hoogte!

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 23:32

maudy"]
Voor zover ik weet is je werkgeversverklaring absoluut geen garantie op een vast contract, maar is het alleen coulance geweest van je baas voor jou om je hypotheek rond te krijgen.
[/quote]

als dat idd zo is, dan is het een grote eikel, want ik zit nu dus met een hypotheek (en 2 paarden en alle andere dingen die geld kosten) wat ik niet kan betalen als ik geen werk heb! dan had hij toen moeten zeggen dat ik in november geen vast contract kreeg, dan hadden we een goedkoper huis gekocht, of nog ff gewacht met iets kopen tot ik zekerheid had, nu zit ik ergens aan vast wat ik strax niet meer kan betalen....

[quote="maudy schreef:
Meteen maandag je rechtsbijstand-verzekering bellen, en professionele hulp vragen. Daar zijn ze voor.

zodra ik hem maandag heb gesproken en duidelijkheid heb dan bel ik de rechtsbijstand-verzekering(iig als ik dus mn baan kwijt raak)


hoe meer ik er over nadenk, hoe vervelender ik het vind, ik wil mn baan niet kwijt! t is veel te leuk daar!
bij de winkel waar ik eerst werkte(zelfde eigenaar alleen in andere plaats) was het ook al zo'n supersfeer, echt 1 grote familie/vriendengroep lijkt het wel ipv gewoon collega's, en das hier waar ik nu werk ook zo! vind dat maar eens ergens anders, vind nu sowieso maar eens een geschikte baan..... Scheve mond

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

maudy

Berichten: 1309
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Akersloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:05

Citaat:
als dat idd zo is, dan is het een grote eikel, want ik zit nu dus met een hypotheek (en 2 paarden en alle andere dingen die geld kosten) wat ik niet kan betalen als ik geen werk heb!


Ik ben bang dat dat toch echt je eigen verantwoordelijkheid is, en niet die van je baas. Je blijft toch niet 30 jaar lang bij deze baas werken?

Citaat:
zodra ik hem maandag heb gesproken en duidelijkheid heb dan bel ik de rechtsbijstand-verzekering(iig als ik dus mn baan kwijt raak)


Ik zou toch de andere volgorde kiezen. Mocht je baas met argumenten gaan gooien kun je in ieder geval wat terug zeggen.

Succes ermee!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:20

gauw kijken naar een andere job!!!

ik kan alleen mijzelf als voorbeeld aanwenden

ik had de gesprekken over een vast contract gehad
alles was besproken geregeld en overeen gekomen

toen werd ik (ongepland) zwanger , dit heb ik in eerste instantie stil gehouden ik was toen ook heel erg ziek maar werkte gewoon door
onderzoek gehad in het ziekenhuis (tussendoor) en gewoon weer door gewerkt , ik werd op een vrijdag gebeld door de arts dat ik met spoed naar het ziekenhuis moest voor opname voor 24 uur en was knap pissig dat ik niet thuis zat maar op mijn werk
dus mijn baas gezegd dat ik de uitslag had van mijn onderzoek in het ziekenhuis en dat mijn arts mij 24 uur aan het infuus wou leggen
en dat als het goed was ik maandag er weer gewoon zou zijn

ik heb mijn werk overgedragen en naar het ziekenhuis gegaan (het was ondertussen 14.00 uur toen ik de zaak verliet

maandag ochtend heb ik moeten bellen vanuit het ziekenhuis dat t nog niet goed ging en ik nog moest blijven , maar zelf verwachte deze week nog terug te zijn

mijn baas belde een uur later terug , en kwam er toen dus achter dat ik op de afdeling zwangere dames lag en zei "hoi met *** uh eh uh ik begrijp dat je zwanger bent " ik uh ja , net ..
mijn baas"Oh ik bel je zo terug .. hij belde een uur later terug met de mededeling dat ik gereorganiseerd werd , of te wel ontslagen
maar aangezien dat dan niet mag dus maar gereorganiseerd

mijn man heeft ook zoiets meegemaakt 3 x een half jaar contract
en iedere keer werd gezegd volgend contract is vast hoor
hij heeft nooit klachten gehad en nooit problemen
was er altijd toen de tijd daar was kreeg hij er een hulpje bij die
hij in moest werken want ze verwachten in de toekomst meer werk
je raad het al , hij was zijn vervanger aan het in werken...
maar wij hebben ook lol gehad , uiteindelijk hadden ze 3 man nodig om hem te vervangen en belde ze hem op of hij tijdelijk(zwart) terug kon komen om hen te helpen , ze kwamen een ervaren iemand
tekort die alround was en hadden een zieke (op een hele andere afdeling)
(ja echt niet dus he !!!hihihi)


alle tekenen wijzen er op dat ze je niet gaan houden dus VLUG ZOEKEN !
NAAR EEN ANDER JOB

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 00:25

mn baas wist dat ik geen huis zou kopen als ik n baan niet zou houden, daar hebben hij en mn vriend het nml nog over gehad(zijn ook collega's)
ik was niet van pla daar nog 30 jaar te blijven, maar nog geen 2 maanden geleden heb ik dit huis gekocht, dat had ik dus niet gedaan als ik wist dat ik 4 maanden later geen baan zou hebben en dat wist mn baas dus maar al te goed
wat schiet ik er mee op als ik een hypotheek afsluit die ik niet kan betalen?niets! dus dan had ik liever gehad dat hij meteen zei dat het niet zeker zou zijn of ik een vast contract zou krijgen, amar dat doet ie niet want dan is hij bang dat ik niet meer gemotiveerd ben om te werken.

ik heb de rechtsbijstand vorige maand gesproken, ivm het afhandelen van de kosten van t ongeluk, toen vroeg hij hoe het met mn baan zat omdat veel mensen met een whiplash hun baan kwijtraken, hij zei toen alleen dat het goed was dat mn baas me dit contract had gegeven, terwijl ik al een whiplash had, en veel meer zei die man er niet over
maar de argumenten van mn baas die hij zou kunnen gebruiken staan hierboven, daar heb ik wel ee weerwoord op, en zo niet, dan stop ik het gesprek en begin ik een nieuw gesprek zodra ik nieuwe argumenten heb

ik denk dat ik het ook ff aan mn ouders vraag wat ik het beste kan doen, opzich kan het ook geen kwaad om van te voren de rechtsbijstand verzekering te bellen, maar misschien stom ofzo maar door dat te doen heb ik nog meer het idee dat ik eigenlijk al zeker weet dat ik strax werkeloos ben Scheve mond

ik hou jullie iig op de hoogte!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 00:27

nickyu, dat is een rotstreek van jouw baas geweest zeg!! en dat verhaal van je man komt akelig veel overeen met mijn verhaal Scheve mond

ik ben benieuwd hoe t afloopt met mn baan ....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:42

Jemig, dat is even vervelend.
Maar had je voor de hypotheek dan ook geen intentieverklaring nodig dan ??

Mijn vriend wel omdat hij nog geen vast contract had, neemt trouwens niet weg dat dit wel of niet zich zou voor kunnen doen.

Ik zou eens even iemand van de vakbond informeren, de baas de cao onder zijn neus drukken....

woofie
Berichten: 2147
Geregistreerd: 06-09-04
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 08:19

ik zou in ieder geval zo snel mogelijk lid worden van de vakbond!
dan ben je in ieder geval verzekerd van hulp mocht je baas het je moeilijk gaan maken.
bazen denken vaak wel dat ze veel kunnen maken, maar dat is niet zo hoor. en vaak wil een tik over de vingers van de vakbond wel helpen

*leer van gisteren- droom van morgen-leef vandaag*

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:21

curly2day schreef:
Jemig, dat is even vervelend.
Maar had je voor de hypotheek dan ook geen intentieverklaring nodig dan ??



Een intentieverklaring is géén garantie op een vast contract.
En helaas, bij een contract voor bepaalde tijd hoeft er geen ontslag te worden aangevraagd. Het wordt simpelweg niet verlengd en je hebt geen werk meer....

Ik zou toch maar m'n ogen open houden voor een andere baan.

Voice

Berichten: 919
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Het leukste dorp van Groningen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:04

ellenlouise schreef:
Een intentieverklaring is géén garantie op een vast contract.
En helaas, bij een contract voor bepaalde tijd hoeft er geen ontslag te worden aangevraagd. Het wordt simpelweg niet verlengd en je hebt geen werk meer....

Ik zou toch maar m'n ogen open houden voor een andere baan.



Hoi,

Vervelende situatie. Zo n intentieverklaring zegt echt helemaal niks hoor. Het blijft naar mijn idee je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je je maandelijkse (hypotheek)lasten kunt betalen. Ik heb namelijk van de week van het uitzendbureau ook zo n verklaring gehad (deden ze absoluut niet moeilijk over) maar ik snap echt wel dat ze mij geen vast contract gaan aanbieden.

Ik denk ook dat je voor de zekerheid gewoon verder moet kijken naar een baan, ook al zal dat niet meevallen. Ik hoop voor je dat je geen hypotheek hebt op basis van twee volledige salarissen. Daarnaast sluiten wij bij onze hypotheek ook een verzekering af voor het geval een van ons arbeidsongeschikt of werkloos is (dan wordt de helft van de premie betaald). Hebben jullie niet soms ook zoiets afgesloten?

Groeten,
Judith

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 14:52

curly2day schreef:
Jemig, dat is even vervelend.
Maar had je voor de hypotheek dan ook geen intentieverklaring nodig dan ??

Mijn vriend wel omdat hij nog geen vast contract had, neemt trouwens niet weg dat dit wel of niet zich zou voor kunnen doen.

Ik zou eens even iemand van de vakbond informeren, de baas de cao onder zijn neus drukken....


ja die intentieverklaring heeft hij ook getekend voor mij(dat gaat er toch om dat hij verklaard dat jij bij hem in dienst blijft, ook als je contract afloopt, dat je dan een nieuwe contract krijgt? of haal ik nu wat dingen door elkaar?)

is er een vakbond voor supermarktmedewerkers? CAO boekje heb ik niet, ligt er 1 op baas zn kantoor, we zouden die eigenlijk meteen moeten krijgen als we er om vragen, maar zelfs nadat heel veel mensen t hebben gevraagd blijft hij eggen, er ligt hier 1 boekje, dat mag je ff inkijken maar je krijgt hem niet mee naar huis.

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 14:53

ellenlouise schreef:
Een intentieverklaring is géén garantie op een vast contract.
En helaas, bij een contract voor bepaalde tijd hoeft er geen ontslag te worden aangevraagd. Het wordt simpelweg niet verlengd en je hebt geen werk meer....

Ik zou toch maar m'n ogen open houden voor een andere baan.


idd ik ben ook bang dat het zo gaat, en als ik dan vraag waarom hij da eerst steeds zegt dat ik gewoon een vast contract krijg, zal hij wel zeggen dat die nieuwe supermarkt in de buurt voor minder winst voor ons heeft gezorgd en dat het daarom te duur is om me in dienst te houden ofzo, zoiets zal hij er wel van maken ben ik bang Scheve mond

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 15:00

Voice schreef:
Hoi,

Vervelende situatie. Zo n intentieverklaring zegt echt helemaal niks hoor. Het blijft naar mijn idee je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je je maandelijkse (hypotheek)lasten kunt betalen.


tuurlijk is het mn eigen verantwoordelijkheid, maar als ik op dat moment had geweten dat ik nog geen 4 maanden later werkloos zou zijn, had ik op dat moment echt geen huis gekocht!
en wat het vervelende is van mijn baas, hij zegt dus uit zichzelf niets over of je wel/niet in dienst mag blijven, je hebt geluk dat ie er antwoord op geeft als je het vraagt, maar tot nu toe heeft ie het bij iedereen zo gedaan dat als ze bijvoorbeeld om 17.00 waren afgewerkt, om 16.30 op kantoor werden geroepen en dan te horen kregen dat het hun laatste dag was....op die manier heb je dus gewoon geen tijd om een andere baan te zoeken, en dat vind ik dus niet fair van hem, hij denkt alleen maar aan zichzelf....
als hij een maand of 2 geleden, toen ik dus die hypotheek ging afsluiten, had gezegd dat het niet zeker was dat ik een vast contract zou krijgen had ik of alvast gezorgd voor ander werk, of nog geen huis gekocht, maar nee hij zegt dan dat ik gewoon mag blijven, en nu beslist hij dus dat ik mn vakantie uren moet afbouwen en neemt een nieuwe aan die ik moet inleren en die mn taken over gaat nemen, maar me even zeggen dat ik over 7 weken werkeloos ben doet ie niet, omdat ie bang is dat ik dan 7 weken half werk ga leveren...

heb de hoop dat hij me toch niet ontslaat maar gedeeltelijk op een andere afdeling zet ofzo, omdat hij dus een groot probleem heeft met mn vriend, met wie hij samen moet werken, als hij mij ontslaat, en dat ook de bedreifsleider van de winkel waar mn vriend werkt er niet blij mee zou zijn
het vervelende is dat de eigenaar van de winkel en zn vrouw echt superpositief over me zijn, vooral omdat ik ondanks mn whiplash altijd ben komen werken als ze me belden etc etc maar helaas heeft hij dus de complete bevoegdheid ivm ontslag enzo aan de bedreifsleider gegeven, ik vraag me trouwens af of er uberhaupt al iemand is die weet dat ik strax weg moet....

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#


toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:05

Renske20 schreef:
is er een vakbond voor supermarktmedewerkers? CAO boekje heb ik niet, ligt er 1 op baas zn kantoor, we zouden die eigenlijk meteen moeten krijgen als we er om vragen, maar zelfs nadat heel veel mensen t hebben gevraagd blijft hij eggen, er ligt hier 1 boekje, dat mag je ff inkijken maar je krijgt hem niet mee naar huis.


Ja hoor, zowel bij het CNV als bij de FNV kun je ook als supermarktmedewerker terecht. Ze hebben diverse afdelingen binnen hun vakbond. Kan alleen wel zo zijn dat je eerst een paar maand lid moet zijn voor je een beroep kunt doen op bepaalde faciliteiten maar misschien gaan ze daar ook wel heel soepel mee om.

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*

Justy

Berichten: 31631
Geregistreerd: 26-02-04
Woonplaats: Waar het altijd vakantie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:10

In een intentieverklaring staan vaak ook kleine lettertjes dat de werknemer daar geen rechten aan kan ontlenen... Als je dat getekend hebt kun je daar in ieder geval niks mee.

Mijn vriend is twee jaar terug hetzelfde gebeurd, hij had het derde jaarcontract en zou dus in vaste dienst komen daarna. Hij liep echter een schouderblessure op waardoor hij twee maanden thuis heeft gezeten en twee maanden maar parttime heeft gewerkt. Dat vaste contract kon hij dus op zijn buik schrijven, terwijl zijn baas verantwoordelijk was voor de slecht arbeidsomstandigheden waarin mijn vriend zijn blessure opliep... En mijn vriend had geen poot om op te staan, hij was ineens 'overcompleet'...

[UK][SONG] Witness Kom je even luisteren? :)ddd

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 15:15

Justy jouw voorbeeld bevestigd mn idee alleen nog maar meer dat ik strax ook ineens teveel ben.....had ik dat maar eerder geweten, da had ik mezelf meer rust gegund om te herstellen van mn whiplash, en nu niet meer steeds hoofdpijn gehad, wazig zien en een slecht geheugen en concentratiestoornissen....maar dan was ik nu hersteld geweest en opzoek kunnen gaan naar een nieuwe baan, want wie neemt er iemand met nog klachten ivm een whiplash aan Scheve mond sowieso als iemand van net 22 ruim 4 maanden in de ziektewet zit geeft dat weinig hoop voor de toekomst...

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:20

Als je echt het gevoel hebt dat hij je er uit trapt zou ik denk ik met de klachten die je nog steeds hebt naar de huisarts gaan.. goed kans dat die zegt dat je nog een paar weken rust moet nemen. Blijf je gewoon "lekker" thuis om te herstellen en kijkt ondertussen uit naar een nieuwe baan. Als je nu forceert en er straks uitgeknikkerd word ben je en je baan kwijt en loop je nog steeds met klachten. Dan heb je 2 keer niks...

*Maak mij niet gek dat kan ik zelf veel beter*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __sanne, _Sun, Amazonbot, Anoukjuuuhh, gigil, GoogleAdsense, Noor, ogidni, OmgiliBot, stella92, TessaxQuincy, Venthe, YandexBot en 190 bezoekers