automatisering wedstrijdsport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

automatisering wedstrijdsport

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:24

Ik heb me net aangemeld voor een wedstrijd via de website van de vereniging. Heel erg handig.

De Zweden hebben een standaard aanmeldingsformulier (wat je ook van de site van de Zweedse bond kunt downloaden en dan kunt mailen naar de vereniging) steeds meer verenigingen laten je nu aanmelden via de website.

het formulier staat hier: http://www.ridsport.se/mallar/anmalan.PDF

Op de website kon ik in het digitale formulier mijn licentienr invoeren en het licentienr van mijn paard en dan kreeg ik er automatisch de gegevens bij.

Je hebt hier dus geen combinatienr. Je koopt eenmalig een "hästlicens" voor het paard (bij overname van een paard van een ander betaal je eenmalig administratiekosten) en daarnaast betaal je jaarlijks voor je eigen licentie. Het is dus heel gemakkelijk om het paard van een ander een paar keer uit te brengen.

Ik vind dit in de praktijk een erg handig systeem, aanrader voor de KNHS.

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:36

Klinkt goed. Maar voor de KNHS??? Hoe is dat in Zweden als er een wedstrijd vol is dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:37

Dan krijg je gewoon te horen dat die klasse vol zit.

Overigens mag je in Zweden als 21 of jonger bent, of met een paard t/m 6 jaar niet geweigerd worden van een wedstrijd.

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:40

Dat is heel positief. Hebben jullie daar ook een indoor en outdoor seizoen? En zijn het alleen grote wedstrijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:44

Er zijn lang niet zoveel wedstrijden als hier. De provincie Skåne waar ik woon is ong net zo groot als NL, en in Skåne kun je niet ieder weekend op concours. Van november t/m februari ligt het helemaal stil.

Over het algemeen zijn de concoursen wel strak georganiseerd, maar dat is natuurlijk ook wel makkelijker met minder deelnemers. Misschien is het omdat ik alleen de wat grotere wedstrijden (dwz, met de hogere klassen) uitzoek, maar ik heb alleen nog maar in zandbanen met hekjes en gewalste middellijnen gereden. Je voelt je hier als ruiter iig echt serieus genomen Haha!

Wat ik ook een hele handige regel vind is dat je vantevoren bij het secretariaat je paardenpaspoort/entingsbewijs etc moet laten controleren. Dan krijg je een startbewijs en zonder startbewijs kun je niet starten.
Dan heb je niet dat gezeik van zo'n paspoortcontroleur als je met je paard bezig bent.

(gevolg is wel dat ik laatst toen ik met Sjuimpje mee was compleet vergat haar papieren mee naar de ring te nemen Bloos)

Tazz

Berichten: 986
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:49

Dat van dat startbewijs is heel goed. Onze wedstrijd liep uit omdat de jury alle combies ging controleren. Zal het toch onthouden, is wel wat voor de vergadering. Succes daar!