Wat vindt een paard prettiger: geen deken of geen dazen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Wat vindt een paard prettiger: geen deken of geen dazen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-02 08:35

Ik zit te twijfelen of ik Maddox onder zo'n Rambo flybuster zal neerzetten omdat hij volgens de VA allergisch is voor insectenbeten.

Dat betekent dus vanaf nu tot 1 oktober dag en nacht, op de wei en in stal, een vliegendeken op. Die Rambo flybuster helpt ook tegen UV straling.

Wat zou een paard prettiger vinden? Zonder deken op de wei en dan onder de dazen zitten of met deken op de wei, maar dan dus nooit eens lekker met je blote huid in de zon en kunnen rollen enzo?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 08:52

Ik denk geen dazen. Er is niets irritanters en verstorender dan rondzoemend, stekende insecten.

De hond is de betere mens

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 08:55

mmh Paard kan niet echt denken wat ze fijner/ lekkerder vinden. Dat bepaal jij je kiest wat het beste is voor hem. Ik zou dus die deken op doen vooral als hij straks rond het zadel onder de buiten komt te zitten kan je dus niet rijden en ik denk dat dat niet de bedoeling is.

Sjuimpje had ook een paard die daar last van had. Je kan aan haar meer info vragen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Sarah

Berichten: 44
Geregistreerd: 29-03-02
Woonplaats: Maria Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 09:37

en heb je eventueel beschikking tot een binnenbak?
Als die een beetje vliegvrij is zou je kunnen zeggen dat je hem daar 1 (of meerdere uren, ligt aan de mogelijkheid) uur per dag neerzet zonder deken. ff flink insprayen met antivliegenspul en hem ff lekker laten rollen en doen.
als je dat zou kunnen doen, zou fijn zijn.
maar ik zou toch voor een deken gaan dan je paardje laten lijden onder die steken!

Ook zou ik hem veeeeel knoflook(snippers, poeder...) voeren zodat hij lekker stinkt! Clown Zullen de vliegjes minder interesse hebben!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 10:34

paarden moeten ook zon hebben. Dus zet je ze buiten, dat is goed voor ze. Alleen zet je ze niet op de te warme tijden in de zon. En dan is er nog een tijdstip (ik geloof tussen 12 en 16.00 uur?) dat het het ergst is met de insecten. DAn laat je hem binnen staan.

De hond is de betere mens

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 12:22

ik heb gehoord dat er van die (nieuwe?) speciale vliegendekens voor in de wei zijn. weten jullie daar iets van?


Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 17:05

natuurlijk een vliegendeken!

als je paard alergisch is ervoor moet je echt geen risico gaan nemen vind ik! De dierenarts zal het niet voor niks erbij zeggen!

Gewoon lekker die flybuster op en naar buiten ermee!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-02 17:12

zo'n vliegen ding je hebt er niets aan als je paard overal pijn/last/ziek voelt/wordt van die beten.
Ik heb trouwens zo'n vliegenmasker voor over het gezicht.
Vorig jaar gewonnen op concour maar geen idee wat ik er mee moet lot is altijd aardig vliegvrij

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 08:29

Lastig hè, ik zit ook met dat probleem. Meestal houdt Jurge het aardig vol, maar vaak slaat ze eens per jaar helemaal uit, dan is ze enorm opgezet...arm paardje van me. Maar ja, dit jaar moet ze met het veulen veel naar buiten, dus ik zit ook nog te bedenken wat ik doen zal. Ik wil haar eigenlijk wel weer knoflook gaan voeren, daar heb ik hele positieve ervaringne mee, maar Jurga eet het poeder zo slecht... Misschien dat iets anders beter helpt??? (dat ze eet bedoel ik dan...) Vlokken ofzo.. Ik zou ook zeggen liever geen dazen, dan maar een deken op... Party!!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 09:45

Ik zou hem de vliegendeken omdoen, zodat hij geen last heeft van de dazen. Dazen lijken mij onwijs irri als paard zijnde.

I love Max+Beauty+Picasso 4-ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 10:06

Ik zou in ieder geval zorgen dat je dingen als knoflook en vliegenspray's ofzo gebruikt. Mijn pony heeft ook ontzettend last van de vliegen/dazen en voer hem dit jaar voor het eerst knoflook. Maar ik heb hem vorige jaar ook onder een deken gehad die mijn andere pony helemaal kapot trok. Het werkt wel dus doe hem erop als er geen pony's zijn die hem kapot trekken.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-02 11:01

ik zou de vliegendeken opdoen, lijkt me beter als de hele tijd door die dazen gestoken worden.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-02 13:44

nee, ik bedoel niet een gewoon vliegendeken want die heb ik 1. het was iets anders. Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Groetje, MyrtheJ, Sophie_ en 74 bezoekers