Shoppen in de USA via internet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:31

heb ik dat beweerd?alleen gezegd dat dat niet altijd noodzakelijk is.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:34

Semmie schreef:
Nu de koers van de dollar zo gunstig is wil ik via internet in de USA wat inkopen doen (bell boots, singel). Wie kan mij een goede shop aan de hand doen (geen Ebay)??

Alvast bedankt

Ik vind zelf www.equiteric.com altijd leuke dingetjes hebben. Goede kwaliteit/prijsverhouding en ze zijn zeer betrouwbaar in versturen etc. Ook altijd een goede communicatie. Maar toch, ebay is ook heel leuk Haha! Er zijn ook nogal wat shops die e.e.a. via ebay 'dumpen' en dan ben je helemaal goedkoop uit. Waarom geen ebay eigenlijk?

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:36

Blaze schreef:
Weet je wat het vervelende is de essentie van dit topic is verloren gegaan op het moment dat jij en muys vonden dat kopen in de states niets toevoegd.
Ben wel blij dat je inziet dat je eigen horizon vrij beperkt is. Cool
Dat is een mening en die hoeft niet door iedereen gedeeld te worden. Er werd alleen gewezen op de nederlandse ondernemer. EN dat de USA allang niet meer heilig is voor alles.

Enne, daar ga je weer he? beledigen. Kan je het niet zonder beledigen af?
Frusty

supersjaak
Berichten: 17
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:37

Sander16v"]
vastgeroest zitten in een denkwijze/mening is een ernstige tekortkoming.
[/quote]
[quote="Sander16v schreef:
Gelukkig zijn er ook mensen die "buiten de box" kunnen denken.
Ik denk dat je met je eerste zin je stelling al kapot maakt door zelf Blaze al in een "box" te plaatsen.

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:40

huh? waar staat dat Blaze vastgeroest zit? Het is een algemene stelling, wie de schoen past.....

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:43

Sorry maar ik beledig niemand Haha!
Toen je onderstaand bericht schreef ging ik er van uit dat het over jezelf ging Tong uitsteken Mij kun je er niet mee bedoelen anders zou het beledigent zijn Cool
Sander16v schreef:
vastgeroest zitten in een denkwijze/mening is een ernstige tekortkoming.

Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:48

oke jongens >;) Haha!

ik heb gespen en concho's van Tandy Leather voor mijn zelfgemaakte hoofdstellen nodig.

Wie kan me dat het goedkoopste leveren, want dat scheelt natuurlijk ook ook weer voor de consument Cool Haha!

Ik bestel het nu rechtstreeks , maar dan komt er een hoop invoer rechten en verzendkosten bij

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:05

hahahaha zelfs blaze ging er vanuit dat het niet "gericht" was...

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:12

Sander16v schreef:
hahahaha zelfs blaze ging er vanuit dat het niet "gericht" was...

Ach zo zie je maar weer dat zelfst de kleinste winst behaald door een net iets anders geinterpreteerde uitleg belangrijk is voor je Tong uitsteken
Natuurlijk heeft supersjaak gelijk en was dat bericht bedoeld voor mij(en andere bekrompen mensen hier op bokt)zeker denk jij dat je wel een brede horizon hebt.Maar dat fenomeen zie je vaak bij koppige mensen Cool

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:21

Blaze schreef:
Maar dat fenomeen zie je vaak bij koppige mensen Cool
Inderdaad

Ik had het over "buiten de box denken" dat is wat anders dan brede horizons.

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:21

Jos ,jij hebt toch alle adressen? voeg daar Blaze aan toe en je zit voor een dubbeltje op de eerste rij.

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:34

Muijs schreef:
voeg daar Blaze aan toe en je zit voor een dubbeltje op de eerste rij.
HEEE Da's reclame! dat mag niet ~~}>

radicalM

Berichten: 689
Geregistreerd: 14-02-03
Woonplaats: Capelle a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:46

OK, nou eens een ander verhaal...ik als "importleek" Knipoog vraag me af wat ik met die spijkerbroek kan doen, als hij niet past...Ik heb namelijk gemerkt, dat dezelfde maat van pasvorm flink kan verschillen. Zou best ook wel eens goedkoper uit willen zijn... *LOL*...

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:59

dan kan je hem bij Blaze ruilen.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:23

Ook nog eentje voor de profs;
Ik wil een Ortho-flex zadel, liefst een Baron of een Rancher. Met gel seat, 15,5" of 16", basket weaving, etc.
Wie kan deze voor een interessante prijs leveren?
Verward Cool

sonita

Berichten: 842
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:46

baron opbellen , zadel bestellen, gift op de bon laten zetten, oplaten sturen.
wel weten wat je wilt hebben!
of naar hun distibuteur vragen.

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:54

dromen doen we s'nachts hoor . dat foefje GIFT gaat niet altijd op.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:59

sonita schreef:
baron opbellen.
Ik neem aan dat je Ortho-Flex bedoeld? Baron is een type van OF. Knipoog
Ja, zo moeilijk is dat niet, dat snap ik ook wel.
maar er zijn hier mensen op Bokt die beweren dat je het veelbeter en tegen dezelfde condities hier kun bestellen, vandaar mijn vraag Cool

sonita

Berichten: 842
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Midwolda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:43

Blaze laat die 16 KLEPPER lekker KLEPPEN.
Wij komen er ook zelf achter waar we zijn moeten, met mensen die elkaar willen helpen, maar als je de P.C. alleen gebruikt om te KLEPPEN
kom je niet de goede sites of shops tegen.
zo lang wij air rides in de us kopen voor $99.99 perstuk + $33.30 portokosten, zeggen wij nog altijd hahaha tegen die 245.95 EURO.

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:57

Zullen we niet te persoonlijk gaan worden en gewoon on-topic blijven. Ieder staat zijn eigen mening voor of hij goederen van ver weg wil halen of liever kiest voor de 'zekerheid' van 'dichterbij'.

Ik snap best dat commerciƫle winkels niet blij zijn met al dat 'eigen import' gebeuren, maar daar hebben ze het met de prijzen dan ook zelf naar gemaakt (JMHO). Als er nu in NL zaken komen die wel een redelijk prijsniveau hebben is dat alleen maar toe te juichen.

En wat 'redelijk' is is voor iedereen anders.

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:08

och sm het enigste is dat ontduiking van de btw strafbaar is in nederland,en als je over de jaren,geinvesteerd hebt in je contacten,bent wezen kijken in de states,ccanada,om de beste deals voor je klanten,en je zelf,te krijgen,winkelhuur,vergunningen,en alles wat er in nederland komt kijken om je bedrijf te kunnen laten draaien,is het natuurlijk wrang om te zien dat er een heleboel zijn die gewoon de wet aan hun laars lappen,en zelfs als je zadels aanbied waarbij de winst(bruto)100 euro,bedraagt,krijg je nog commentaar,dat hebben topics in het verleden wel bewezen.en de prijzen veels te duur in nederland???? kijk eens naar al de vaste lasten die wij wel moeten opbrengen,en de particulieren niet.
dat is de reden dat vanaf 2005 alle giftzendingen vanuit het buitenland aan banden worden gelegd,eindelijk zou ik zeggen.
dat verklaart dus de houding van ondernemers die ingeschreven staan bij de KvK en andere instanties.

rinus

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:10

sonita"]
Blaze laat die 16 KLEPPER lekker KLEPPEN.
[/quote]
Nou nou, das een baanbreker OK dan!
[quote="sonita schreef:
maar als je de P.C. alleen gebruikt om te KLEPPEN
kom je niet de goede sites of shops tegen.


Nee, inderdaad, dan ontwikkel je er zelf 1.

Sonita, ik weet niet waar jouw reactie ineens vandaan komt maar ik had 1 stelling en dat was dat de USA niet altijd zo heilig meer is en dat de Nederlandse ondernemer hier zeker mee kan concurreren. Zelfs met wat betere uitleg en garanties.

Helaas moet ik Sugarmiss ook gelijk geven dat er inderdaad NL Shops zijn met overdreven marges, dus die roepen de "parallel-import" inderdaad op zich af.

Er zijn echter ook genoeg "kleine" eerlijke shops die dit niet doen! Misschien eens tijd voor een kleine prijzenoorlog tegen de grote jongens?

Zelfs jij zou daar niet slechter van worden.

Nogmaals, jouw uithaal naar mij is volledig onterecht en volledig uit de lucht gegrepen..

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:12

Maar Rinus als de douane het zondermeer doorlaat dan ontduik je de wet toch niet, dan moeten zij maar beter kontroleren !!

En je hebt gelijk dat een winkelier zijn onkosten heeft, maar zeg nou eerlijk... ga jij 50% meer betalen voor iets wat je zelf ergens goedkoper kunt krijgen Haha!

Niemand is toch een dief van zijn eigen portemonnee Clown

Overigens is het 'gift'-gebeuren al jaren geleden afgeschafd, net als het '2e hands' trucje. Dit staat duidelijk in de douanelink te lezen.
Het is nu gewoon een kwestie van geluk hebben, dus eigenlijk een soort van sport

DubbelFun

Berichten: 88679
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:18

Sugarmiss schreef:
Zullen we niet te persoonlijk gaan worden en gewoon on-topic blijven. .

Nu Sander zijn kans op weerwoord gehad heeft wil ik het hier nu echt bij laten. Dus volgende uitspraken op de persoon gericht gaan een gele kaart krijgen.

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 16:19

westernworld"]
als je over de jaren,geinvesteerd hebt in je contacten,bent wezen kijken in de states,ccanada,om de beste deals voor je klanten,en je zelf,te krijgen,winkelhuur,vergunningen,en alles wat er in nederland komt kijken om je bedrijf te kunnen laten draaien,is het natuurlijk wrang om te zien dat er een heleboel zijn die gewoon de wet aan hun laars lappen,en zelfs als je zadels aanbied waarbij de winst(bruto)100 euro,bedraagt,krijg je nog commentaar,dat hebben topics in het verleden wel bewezen.en de prijzen veels te duur in nederland???? kijk eens naar al de vaste lasten die wij wel moeten opbrengen,en de particulieren niet.
[/quote]
OK dan! OK dan!

Maar helaas zijn er ook mensen die er anders over denken Verdrietig Verdrietig

[quote="Blaze schreef:
Dus Sanderv16 en Muys niet zeuren kopen in de states is gewoon goed voor ons en minder voor de retailers hier,maarja aangezien ik altijd eerlijk ben moet ik hier op zeggen *i don't give a fiets*
Boos!