Shoppen in de USA via internet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:20

Dan zit je dus nog steeds op 22 + 4.9 (48.90/10)= 26.90, dat is dus geen 21 euro.

Trouwens, dat gaat alleen over jeans, het verhaal over goedkope jeans uit de USA is al zo oud als de weg naar rome.. (vroeger was het alleen Levi's) Ik neem aan dat er niet alleen jeans via internet gekocht word.

Over dat uitpluizen op internet, dat is idd voor vele een leuke bezigheid en mijn mening was daarover dat dat niet altijd in de USA hoeft te zijn.

Wat betreft die "store" die niet open zou zijn... Nee, niet online nee, die is in aanbouw. Maar de artikelen kunnen wel degelijk al besteld worden.
Laatst bijgewerkt door Sander16v op 11-09-04 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:20

slijt jij zoveel broeken Blaze? met mijn optel sommetje kom je toch ongeveer het zelfde uit. heb het even nagekeken ,die invoer rechten ,ik zat dus wat aan de hoge kant ,maar voor onder de 30euro krijg ik het ook wel voorelkaar en vind ik 5euro voor de moeite niet wat je noemt woekeren.

DubbelFun

Berichten: 88681
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:25

Mijn 'commerciële' nekharen gaan weer overeind komen Cool

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:32

Sugarmiss schreef:
Mijn 'commerciële' nekharen gaan weer overeind komen Cool
Ik denk dat dat wel meevalt.. De strekking daarvan is dat die prijzen niet zo bijzonder zijn en dat er wat meer op eigen bodem gezocht kan worden.

Dit geldt niet voor 1 handelaar maar voor elke kleine ondernemer/ranch in nederland. Zou het niet erg vervelend zijn als mensen straks hun paard in de USA moeten stallen omdat het hier in nederland niet meer op te brengen is? Nederland is al duur genoeg zoals het is.

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:35

sorry Miss, maar als ik beschuldigd word van woeker praktijken grijp ik vaak naar deze noodrem. Ik verkoop geen broeken ,hooguit koop ik er eens een voor mijzelf ,dus niet met regelmaat tien ,hoe bedoel je commercieel.(reis licht-vooropgezette ideeen en vooroordelen zijn overbodige bagage)

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:39

Muijs schreef:
slijt jij zoveel broeken Blaze?


Als je het zo graag wilt weten: vandaag of morgen ga ik voor de 3e keer bij sheplers bestellen. Voor mezelf en m'n vriendin, zodat we een voorraadje op de plank hebben voor zowel dagelijks gebruik als voor "netjes". Verder bestel ik voor een een zeer bescheiden aantal bevriende bokkers/stalgenoten (in totaal 4 om precies te zijn) mee als ze dat nodig hebben. Hierbij worden de verzend en evt. invoerkosten gedeeld. Daarnaast hebben wij een aantal malen spullen gekocht via Ebay, voor eigen gebruik.
Laat ik heel duidelijk zijn, ik VERKOOP niets, en maak ook geen winst itt wat jij nu insinueert Cool

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:42

ehhh ONtopic????

Jeans zijn niet het enige toch??

De vraag was "Is kopen in de USA goedkoper / beter"?

edit oh nee, er werd om goede shops gevraag, ik zeg niks

Niet altijd dus.. (jaja met jeans win je 5 euro)

DubbelFun

Berichten: 88681
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:44

Muijs"]
sorry Miss, maar als ik beschuldigd word van woeker praktijken grijp ik vaak naar deze noodrem.
[/quote]Het feit dat je je aangevallen voelt duidt er al op dat je je commercieel profileert.
[quote="Muijs schreef:
,maar voor onder de 30euro krijg ik het ook wel voorelkaar en vind ik 5euro voor de moeite niet wat je noemt woekeren.
En dit kan dat alleen maar onderstrepen.
Je bent niet de enige hier op Bokt die dingen verkoopt, waarom hoor ik dan andere niet en jou wel Verward Blijkbaar kunnen anderen beter leven met de 'commerciële code'.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:46

Muijs schreef:
sorry Miss, maar als ik beschuldigd word van woeker praktijken

Mijn instelling: als iemand zich aangesproken voelt is er blijkbaar iets aan de hand.
En bovendien is niemand persoonlijk beschuldigd dus waar gaat het over Verward
En shoppen via internet is gewoon leuk, ik zit zelf nogal veel op ebay Haha! maar er zijn zat leuke winkels in de usa. En je hebt vaak ook veel meer keus en de nieuwste trends etc. Zeker op wedstrijden is het toch leuk als je niet hetzelfde gebruikt als je medestrijder Schijnheilig

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:48

er word hier ook vaak gesinueerd dat wij commercieel zijn en woekerprijzen berekenen, dan wil ik me ook wel eens kunnen verdedigen.
dus Blaze hebben we toch iets gemeen, graag anderen helpen aan een goed product zonder hen het vel over deneus te halen ,ondanks dat ik dus wel verkoop.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:48

Sander16v schreef:
Dan zit je dus nog steeds op 22 + 4.9 (48.90/10)= 26.90, dat is dus geen 21 euro.

Trouwens, dat gaat alleen over jeans, het verhaal over goedkope jeans uit de USA is al zo oud als de weg naar rome.. (vroeger was het alleen Levi's) Ik neem aan dat er niet alleen jeans via internet gekocht word.

Over dat uitpluizen op internet, dat is idd voor vele een leuke bezigheid en mijn mening was daarover dat dat niet altijd in de USA hoeft te zijn.

Wat betreft die "store" die niet open zou zijn... Nee, niet online nee, die is in aanbouw. Maar de artikelen kunnen wel degelijk al besteld worden.



Hiep hiep hoera ik zat er 1 euro naast Tong uitsteken
Maar het gaat toch om het feit of kopen in de states interessant is of niet
In nederland koop ik geen Wrangler onder de 30€
In nederland koop ik geen merk laarzen onder de 100€
In nederland koop ik geen showpads onder de 70€
In nederland koop ik geen showkleding onder de 80€

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:57

huh? 26.9 - 21 = 1???
Die laatste 3 opmerkingen zijn gevaarlijk..... maar daar mag hier niet op in worden gegaan....

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:58

ik mag hier van miss niet op reageren ,doe het toch , KLOPT NIET!!!!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:59

Het percentage dat je aan invoerrechten moet betalen zijn per artikel verschillend, wil je precies weten wat je moet betalen is dat op te zoeken in de HBI (heffingen bij invoer), deze staat op www.douane.nl , hier komt vervolgens nog de BTW overheen.
Het is geen embargo maar een vorm van het beschermen van de binnenlandse markt.
Op fietsen zitten bijv. heel erg veel invoerrechten om zo de Nederlandse fabrikanten als bijv. Gazelle te beschermen.
Zelfde geldt bijv. ook voor goederen die ook geproduceerd worden door bedrijven als Phillips.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:59

Muijs schreef:
er word hier ook vaak gesinueerd dat wij commercieel zijn en woekerprijzen berekenen, dan wil ik me ook wel eens kunnen verdedigen.
dus Blaze hebben we toch iets gemeen, graag anderen helpen aan een goed product zonder hen het vel over deneus te halen ,ondanks dat ik dus wel verkoop.
FF voor alle duidelijkheid ik heb niets gemeen met jou en denk ook niet dat ik iets gemeen wil hebben met je.
Ik koop spullen in amerika samen met vrienden en bekenden zodat we iets kunnen verdienen wat we weer uit geven aan onze paarden.(en met verdienen bedoel ik simpel weg dat we minder betalen als in nederland Cool )

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:59

Blaze schreef:
In nederland koop ik geen Wrangler onder de 30€
Zonder er al te lang op door te gaan... Er werd net een aantal posts terug gezegd van wel Schijnheilig

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:02

Blaze schreef:
FF voor alle duidelijkheid ik heb niets gemeen met jou en denk ook niet dat ik iets gemeen wil hebben met je.
Ja dag Fred... Persoonlijk aanvallen doe je maar ergens anders.. Boos!
Er is niets beledigends jegens jou geplaatst dus dit soort uitspraken hou je maar lekker voor je!

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:04

sorry Blaze , dacht al te merken dat het bij jou niet om het artikel gaat maar om de persoon

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:07

Sander16v schreef:
Ja dag Fred... Persoonlijk aanvallen doe je maar ergens anders.. Boos!
Er is niets beledigends jegens jou geplaatst dus dit soort uitspraken hou je maar lekker voor je!
ben je boos???? Haha! heeft geen nut Cool
Als iemand zich met mij vergelijkt en ik vind dat niet op zijn plaats dan meld ik dat ,zie daar geen persoonlijke aanval in Lachen

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:10

Er werd een gelijkenis in manier van werken genoemd, geen persoonsvergelijking. Boos ? nee, maar je had het anders kunnen formuleren

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:11

Sander16v schreef:
huh? 26.9 - 21 = 1???
Die laatste 3 opmerkingen zijn gevaarlijk..... maar daar mag hier niet op in worden gegaan....
Jammer dat je niet kunt of wil lezen Cool
Citaat:
Natuurlijk komen daar nog verzend kosten bij,maar als je hier niet toevallig op loop afstand van een winkel zit die wranglers verkoopt moet je wachten tot je er toevallig eens langs rijd of op een wedstrijd of je laat ze bezorgen voor minimaal €5.50 per zending.
Die laatste 3 opmerkingen kloppen zeer zeker,of je moet weer appels met peren gaan vergelijken Cool

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:16

leg het verschil tussen appels en peren dan is uit

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:19

vastgeroest zitten in een denkwijze/mening is een ernstige tekortkoming. Gelukkig zijn er ook mensen die "buiten de box" kunnen denken.

Als jij denkt dat je gelijk hebt, so be it. wees maar koppig.

ik denk dat dit topic al geen nut meer heeft, klik hem maar dicht... De essentie is allang verloren...

westernworld

Berichten: 1285
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:25

ik mag me er niet mee bemoeien,zal wel aan mij liggen,er zijn topics waar mensen alles mogen zeggen,commerciel of niet.
en blaze,idd je hebt geen gelijk,kan best onder de 100 euro!
ook andere artikelen zullen hier en daar goedkoper verkrijgbaar zijn. kwestie van gewoon zoeken.en ja nu is er een embargo en vanaf 1 januari wordt de particuliere koop vanuit amerika nog strenger in de gaten gehouden,niet alleen in onze branch,maar met alles,schijnt lucratief te zijn voor de schatkist.

rinus

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:27

Weet je wat het vervelende is de essentie van dit topic is verloren gegaan op het moment dat jij en muys vonden dat kopen in de states niets toevoegd.
Ben wel blij dat je inziet dat je eigen horizon vrij beperkt is. Cool

Mijn horizon is zeer breed,koop bij Jos en bij Cornelie of in Belgie bij Mira
maar als ik een grotere uitgave moet doen of items koop waarvan ik er meerdere per jaar nodig heb dan ben ik in nederland simpel weg duurder uit en wijk ik uit naar andere landen.
Het enige wat ik dan belangrijnk vind id kwaliteit,ga niet iets goedkopers aanschaffen terwijl er kwaliteits verschil is . De kwaliteit moet minimaal hetzelfde zijn als bij de nederlandse retailers.
Laatst bijgewerkt door Rob_H op 11-09-04 12:36, in het totaal 1 keer bewerkt