3 jaar alweer...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

3 jaar alweer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 09:48

ik bedenk me net dat het nu alweer 3 jaar geleden is dat het world trade centre in new york het doelwit was van terroristische aanslagen...
eigenlijk onbegrijpelijk dat mensen zoiets doen, maar het heeft blijkbaar een reden hoe onzinnig deze ook is.

3 jaar geleden is eigenlijk alles echt begonnen met het echte terrorisme.
eerst dus new york en het pentagon.
we hebben ondertussen ook aanslagen gehad in madrit (spanje), en gijzelingsacties beginnen ook steeds meer voor te komen...

waar moet het in vredesnaam heen met deze wereld.
als we zo door blijven gaan met afslachten dan is binnen de kortste keren de mensheid met uitsterven bedreigd.

maar op de vraag waarom het gebeurd kan eigenlijk niemand een antwoord geven.
er word heel erg vaak gezegd dat het de wil van allah is of dat die landen vrij willen zijn, dus doen ze maar zulke dingen, maar eigenlijk is het helemaal nergens voor nodig.
allah is een god, en ik weet bijna zeker dat als hij echt bestaat (ben totaal niet gelovig) hij het niet zo gewild heeft.

de schuld is ook niet helemaal op de arabische landen te schuiven, want amerika heeft er ook wel een aardig handje van om dit allemaal uit te lokken.
er worden elke keer weer oorlogen gepland om maar zoveel mogelijk mensen uit die arabische landen te vermoorden, terwijl ze zeggen dat ze het beste voor hebben met die landen..

en wat al helemaal verschrikkelijk is is dat president bush er eigenlijk allemaal ook mee begonnen is.
hij begint oorlog na de andere.

sorry, maar het moest er allemaal ff uit....

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:54

OOwja...3 jaar alweer pff echt dat zou je niet zeggen.
Ik heb eigenlijk nx aan jouw bericht toe te voegen, waar moet het heen met deze wereld

quappa
Berichten: 487
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:11

tja het lijkt echt een jaartje terug, maar het is al weer 3 jaar...gaat zo snel., pas als je daar goed over nadenkt bedenk je je dat alle heisa ineens zo vlug gaat!
aanslagen, kidnappingen, moorden...

sinds ik voor amnesty international werk ben ik echt met mijn neus op de feiten gedrukt...hoe ziek zijn sommige gedachtengangen wel niet?

amerika is een grote hypocriete zooi. bijvoorbeeld in darfur, waar de mensen daar bezig zijn met zogenaamde "rassenzuiveringen", waar hielden zij het gore lef vandaan om sudan een brief te sturen met de boodschap dat als ze niet binnen een bepaalde tijd op zoudeen houden amrika in zou grijpen...ik bedoel maar!
terwijl deze malloten niet eens zelf de universele verklaring van de mensenrechten getekend hebben! wat betekend dat zij daar kinderen van 16 jaar de doodstraf geven!!!
En dat noemt zich dan een sociale cultuur? snap jij het, snap ik het?

Elk land heeft dan wel zn meugen, maar amerika staat op 1.

he bah loop ik me er weer kwaad over te maken Tong uitsteken
maargoed, ik moest het even kwijt Tong uitsteken

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:15

quappa schreef:
tja het lijkt echt een jaartje terug, maar het is al weer 3 jaar...gaat zo snel., pas als je daar goed over nadenkt bedenk je je dat alle heisa ineens zo vlug gaat!
aanslagen, kidnappingen, moorden...

sinds ik voor amnesty international werk ben ik echt met mijn neus op de feiten gedrukt...hoe ziek zijn sommige gedachtengangen wel niet?

amerika is een grote hypocriete zooi. bijvoorbeeld in darfur, waar de mensen daar bezig zijn met zogenaamde "rassenzuiveringen", waar hielden zij het gore lef vandaan om sudan een brief te sturen met de boodschap dat als ze niet binnen een bepaalde tijd op zoudeen houden amrika in zou grijpen...ik bedoel maar!
terwijl deze malloten niet eens zelf de universele verklaring van de mensenrechten getekend hebben! wat betekend dat zij daar kinderen van 16 jaar de doodstraf geven!!!
En dat noemt zich dan een sociale cultuur? snap jij het, snap ik het?

Elk land heeft dan wel zn meugen, maar amerika staat op 1.

he bah loop ik me er weer kwaad over te maken Tong uitsteken
maargoed, ik moest het even kwijt Tong uitsteken


Amen!!!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:16

Woeps!! Inderdaad!!
Mischien dat andere mensen het kunnen vergeten, maar ik niet... de dag voor mijn verjaardag.

Mijn ouders moesten drie jaar geleden slingers op hangen. Dan voel je je banketstaaf, slingers ophangen na die aanslag!!

Daisy

Berichten: 2616
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:22

Inderdaad....3 jaar alweer.
En toch staat die dag nog als gisteren in mijn geheugen.
Kan me precies herinneren waar, met wie en waarom ik daar was.

Twee weken voor 9/11 ben met mijn ouders nog in New York geweest...
natuurlijk ook nog langs de torens geweest...mijn vader heeft daar gewerkt.

_DuN_

Berichten: 1166
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:39

ik heb daar een heeeeeeeeel mooi gedicht (staat hier ook ergens op bokt)van over een klein meisje dat met vaderdag alleen op de podium moet staan terwijl alle andere kinderen hun pap bij zich hebben, en dan zegt ze van die lieve mooie dingen terwijl de andere vaders denken wat een banketstaaf dat hij er niet is, totdan ze zegt dat haar vader brandweerman was en er niet kon zijn Cause Heaven is just to far.... echt een tranen trekker.

KellyS

Berichten: 78
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:53

3 jaar...wat gaat de tijd snel
En wat kan ik me die beelden nog goed herinneren.
Mijn ouders hebben 2,5 jaar in Amerika, New York gewoond en ik ben er geboren...
Zij konden het ook echt geloven toen ze 2 jaar geleden terug zijn geweest dat die torens er niet meer stonden.

biepp

Berichten: 1510
Geregistreerd: 17-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:11

wow 3 jaar alweer.....
die beelden staan echt nog steeds in mijn netvlies gebrand...
ik zag live op TV hoe het 2e vliegtuig zich erin boorde... hoe die mensen uit wanhoop van de 30e verdieping zich te pletter sprongen.. al die mensen in paniek.. bah.. ik krijg nog steeds kippenvel als ik dr aan terug denk.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:14

3 Jaar al weer inderdaad, en ik kan het me nog herinneren als de dag van gisteren...

Ook ik kreeg kippenvel bij die beelden Biepp, verschrikkelijk om te zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:18

Charmed_One schreef:
ik heb daar een heeeeeeeeel mooi gedicht (staat hier ook ergens op bokt)van over een klein meisje dat met vaderdag alleen op de podium moet staan terwijl alle andere kinderen hun pap bij zich hebben, en dan zegt ze van die lieve mooie dingen terwijl de andere vaders denken wat een banketstaaf dat hij er niet is, totdan ze zegt dat haar vader brandweerman was en er niet kon zijn Cause Heaven is just to far.... echt een tranen trekker.


weet je waar dat gedicht staat? ben er wel een beetje nieuwsgierig naar

ik stond er niet eens bij stil dat het vandaag was, denk daar eigenlijk niet aan.

vind het diep triest dat er mensen zijn die zo diep zijn gezonken en dan met een vliegtuig een gebouw invliegen

Clinnn_

Berichten: 5596
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Aan Zee (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:25

idd diep triest...
IK weet het nog heel goed, toen zat ik in het vijfde leerjaar, en ik moest daar dan een stomme spreekbeurt over geven.

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:33

Natasja91 schreef:
Woeps!! Inderdaad!!
Mischien dat andere mensen het kunnen vergeten, maar ik niet... de dag voor mijn verjaardag.

Mijn ouders moesten drie jaar geleden slingers op hangen. Dan voel je je banketstaaflig, slingers ophangen na die aanslag!!


Ik ken dat gevoel volkomen, vier je dag erna gewoon je verjaardag. Ach gepreksstof genoeg. En hoe hard het ook is het leven gaat door. Alleen is het wel goed om er even bij stil te staan.

Charaz

Berichten: 24292
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:40

Verschrikkelijk, weet nog wel dat ik toen ziek thuis zat. Echt op alle zender was het WTC, heb volgens mij ook het 2e vliegtuig erin zien vliegen.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:56

Anique_Vaandrig schreef:
weet je waar dat gedicht staat? ben er wel een beetje nieuwsgierig naar

Ik eigenlijk ook wel... Lachen

Drie jaar... Het lijkt inderdaad als de dag van gisteren... Rare tijden waren het daarna zeg... De angst voor meer aanslagen... Verschrikkelijk...

Waar gaat deze wereld heen... Scheve mond

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:24

stond gisteren een stukje van in de spits (kan ook metro zijn geweest)
of het niet beter was toe te geven aan terrorisme, dan heb je het tenminste niet meer...
of neit toegeven en elke keer aanslagen krijgen en dergelijke....

vond het op zich wel een goed discussiepunt....

voor t zelfde geld, komt er weer zo'n indrukwekkende aanslag als 3 jaar geleden en dan.....

waar moet het nog heen met deze wereld?

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 15:33

Ja, nu precies drie jaar geleden gingen een hele hoop mensen door een verschrikkelijke hel...

Ik heb het tweede vliegtuig erook in zien vliegen, maar ik was toen net thuis van school, had snel uitleg gekregen van wat er is gebeurd en ik dacht dus dat het een 'herhaling' was van een half uur of uur terug, dat ze lieten zien wat er toen gebeurde terwijl het live was...

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 20:26

ik merk dus dat er verschillende meningen zijn over het terrorisme, maar de oplossing is wat we moeten zoeken

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 20:34

ik wil nier razitishe zijn,maar in de bijbel stond iets dat er ooit een hele groote oorlog komt voordat er vrede is.En de arabische landen zouden zogezegd mee beginnen,De geschiedenis herhaald zich,Hitler wou de joden vermoorden omdat het volgens hem bedreigde mensen waren voor de wereld.Nu doet buch het bij de arabische landen.Ojah en alah wil dit volgens mij ook niet als hij bestaad.Want ik had laast een kinderprogamma gezien die vrouw ging een verhaal vertellen voor de moslim kinderen.Het ging over 2 broers en ik ben de reden kwijt maar in iedergeval 1 broer vermoorde de andere, en volgens het verhaal zei alah.jij mag nooit meer naar je family jij moet zwerven, de wereld rond en keer nooit meer terug naar je huis,Ojah ik weet weer zijn broer had goud gevonden en hij wou dat hebben en dus vermoorde hij zijn oudere broer.Ik wil het hier mee niet goed praten wat de arabische landen doen.Het natuurlijk slecht.heeel slecht,Zelf zie ik nu liever vrede.
ps ben niet gelovig

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-04 21:03

het is helemaal niet rasistiesch, maar de waarheid.
bush is in vele opzichten inderdaad te vergelijken met bush, en hitler is weer te vergelijken met julius ceasar.
ze willen allemaal macht ten koste van anderen

orban

Berichten: 2145
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: balen(belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 21:56

Ik zal het niet vlug vergeten ik lang juist in de verloskamer toen het extra nieuws juist begon mijn dochter is toen geboren.Zij is vandaag dan ook 3 jaar geworden.

toscana

Berichten: 1120
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 22:04

Het rare aan oorlogen is dat religie er vaak de oorzaak van is... maar voor zover ik weet komen alle geloven in beginsel aardig met elkaar overeen.. alleen heeft de mens er in de loop der tijd een zootje van gemaakt door alles zelf te gaan interpreteren zoals hem goed leek.. iedereen die gelooft doet dat dus in beginsel in dezelfde God en toch maken ze er oorlog om.. oke de islamieten noemen hun God Allah.. maar ja in Amerika heet de Kerstman ook Santa en in Duitsland Weihnachtsman.. kun je best oorlog om gaan voeren

quappa
Berichten: 487
Geregistreerd: 27-08-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 00:53

Mietje schreef:
Amen!!!


Bloos dankje, maar ik maak me daar echt zo kwaad om Bloos Clown

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 01:04

Guappa, ik sta helemaal aan jou kant. Amerika is wat jij ook zegt zo ontzettend hypocriet! Ik wil er zelfs niet naartoe op vakantie, bah. Ik kan mij ook zo kwaad maken om zulke praktijken. En ondertussen maar nobele praatjes... Ik krijg het verkeerde soort kriebels van die Bush.
Ik had destijds ook een poster voor mijn raam van Gezocht wegens terrorisme en dan de foto van Bush eronder...

3 jaar wat gaat dat snel. Heeft iemand van jullie er iets over gehoord in de media? Ik niet. Ik heb er zelfs weinig anderen over gehoord!

Ik vind het erg voor alle mensen, hun vrienden en familie, absoluut!
Maar Amerika... breek me de bek niet open.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-04 01:05