Shoppen in de USA via internet

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Shoppen in de USA via internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 14:35

Nu de koers van de dollar zo gunstig is wil ik via internet in de USA wat inkopen doen (bell boots, singel). Wie kan mij een goede shop aan de hand doen (geen Ebay)??

Alvast bedankt


piggeljay

Berichten: 1997
Geregistreerd: 01-06-04
Woonplaats: op de plek waar paarden nog naar je zwaaien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:08

de koers mag dan wel gunstig zijn maar denk je ook even aan de invoerrechten?
het zal nog niet zo'n probleem zijn als je in het klein inkoopt. maar als de douanne er vat op krijgt ben je al snel je winst kwijt aan invoerrechten.
we hebben niet voor niets met een embargo te maken.
informeer daarom eerst goed wat je wel en wat je niet kan kopen voor tot aankoop over gaat.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 15:37

Kopen in de states is altijd goedkoper als je ze vergelijkt met de woeker prijzen in nederland btw invoerrechten etc. mee gerekend. Cool

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:06

Ben wel eens benieuwd , wou ook graag in de states bestellen , waar kan ik ten rade gaan ?

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:29

Blaze schreef:
Kopen in de states is altijd goedkoper als je ze vergelijkt met de woeker prijzen in nederland btw invoerrechten etc. mee gerekend. Cool
Weet je dat heel zeker Blaze? Er zijn verkooppunten in Nederland (misschien niet de bekendste), die zeker geen woekerprijzen hanteren. Vergeet niet dat wanneer je via het internet bij een USA-Shop besteld, je nog steeds een prijs betaald waarop nog redelijk verdient wordt.

Er zijn adressen in NL die rechtstreeks bij USA fabrieken bestellen zonder dat hier een extreme winst over wordt gemaakt EN je loopt weinig tot geen risico op een miskoop..

Neem gewoon eens de moeite om eens een keer niet de bekende weg te volgen....

DWSS
Berichten: 667
Geregistreerd: 04-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:32

Sander16v schreef:
Er zijn adressen in NL die rechtstreeks bij USA fabrieken bestellen zonder dat hier een extreme winst over wordt gemaakt EN je loopt weinig tot geen risico op een miskoop..

Graag deze adressen per pb dan Lachen

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:34

als dat niet zo duur is zou dat erg mooi zijn, heb een aantal sites ontdekt waar ik erg graag iets wil kopen!

Mijn broer had twee of drie dagen terug een broek in italie gekocht, was er vandaag al!

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 16:55


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:28

Sander16v schreef:
Weet je dat heel zeker Blaze? Er zijn verkooppunten in Nederland (misschien niet de bekendste), die zeker geen woekerprijzen hanteren. Vergeet niet dat wanneer je via het internet bij een USA-Shop besteld, je nog steeds een prijs betaald waarop nog redelijk verdient wordt.

Er zijn adressen in NL die rechtstreeks bij USA fabrieken bestellen zonder dat hier een extreme winst over wordt gemaakt EN je loopt weinig tot geen risico op een miskoop..

Neem gewoon eens de moeite om eens een keer niet de bekende weg te volgen....


Ik ook graag die adressen per pb dan!! Ik shop me gek in de VS, maar je hebt gelijk, ook die shops moeten $$ verdienen, hoe minder tussen personen hoe beter natuurlijk!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:35

Als je dus bij iemand in Nederland koopt die het weer in de USA koopt, verdienen er twee aan. Dan liever zelf lekker shoppen ipv TV kijken als het donker wordt.
En Ebay vind ik persoonlijk heel veilig. Je hebt feedback en als dat niet lukt schakel je Ebay zelf in of zelfs via Paypal.....
Vind het trouwens wel raar dat er shops in Nederland zijn die veel goedkoper zijn dan de bekende westernshops en dat ik er dan nog nooit iets over heb gehoord of gelezen. Weten die mensen niet dat je met reclame maken meer verkoopt!?

Kornelius

Berichten: 358
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: pfalzdorf (D)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:39

Ha die Semmie,

heb laatst ook eens rondgekeken...
ik heb nog niets besteld maar keek laatst wel naar carhartt jassen. Op www.carhartt.com staat een link pagina naar 'online retailers'. Daar zitten algemene 'workwear' shops tussen maar ook meer western gerichte winkels. kijk eens rond. een interessante is daar bijv. http://www.walkerstore.cc/

Wel beregoedkoop hoor vergeleken bij wat ik in NL zoal zie hangen hoor. Of de douane er nu nog belasting over heft of niet. liever niet.. Haha!

qua spijkerbroeken had ik http://www.drysdales.com gebookmarked. (ook hier nog nooit iets besteld)

Ein Pferd hat vier Beiner. an jeder Ecker einer.
und hat er da mal keiner - umfallt

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 17:46

Margee"]
Als je dus bij iemand in Nederland koopt die het weer in de USA koopt, verdienen er twee aan. Dan liever zelf lekker shoppen ipv TV kijken als het donker wordt.
[/quote]
Welk deel van mijn zin mis je? Verward Bij welke manufacturer kan een particulier inkopen dan? Zodra jij bij een internetwinkel koopt, zit DIE er sowieso al tussen en vaak zelfs NOG een distributor. In de USA gaat het meeste via Master-distributors. Dus ook al koop je via het net (wat idd niet duur is) , er zitten sowieso nog 2 a 3 "verdieners" tussen! Dus waarom niet kopen in Nederland waar er maar 1 schakel tussen zit Haha!

[quote="Margee schreef:
Vind het trouwens wel raar dat er shops in Nederland zijn die veel goedkoper zijn dan de bekende westernshops en dat ik er dan nog nooit iets over heb gehoord of gelezen. Weten die mensen niet dat je met reclame maken meer verkoopt!?
Dit topic ging over kopen in USA versus NL. Niet over veel verkopen Knipoog
De adressen waar ik het over heb, moeten het niet hebben van de lage prijzen. Anders hadden ze wel continue gestunt ermee. Daarom zei ik ook, eerst even goed rondkijken!

Marenubium

Berichten: 33
Geregistreerd: 05-09-04
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:57

Euh..niet alles gelezen..maar invoerrechten: JA!

tot nog toe konden wij artikelen (cd's, computeronderdelen, boeken, kleding, noem maar op!) zonder extra kosten bestellen via internet (of lette er iemand niet goed op bij de douane???).

Echter, de laatste tijd, worden ons kosten in rekening gebracht (douanerechten) voor aangekochte artikelen boven de 22 euro.
Lees dit maar eens:
http://www.belastingdienst.nl/9229237/t/interneti.htm

Ook zijn er speciale regels voor lederen artikelen e.d...

Laat je niet verassen en informeer eerst goed!
We waren zo 'even' 50 euro meer kwijt... Pakket verspreiding helpt ook al niet meer; je word in de gaten gehouden als er meerdere pakketjes op jouw naam het land binnenkomen.

groetsels

Semmie
Berichten: 171
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-04 23:34

Ik denk dat het prijsverschil tussen kopen in de USA en hier wel opweegt tegen de invoerrechten en de verzendkosten. Ik heb recent namelijk een paar boots gekocht voor Euro 90 met daarop de prijs USA prijs van 65 USD. Omgerekend is dat ongeveer Euro 50. Lijkt me voldoende om de invoerrechten en verzendkosten van een klein pakketje te betalen.

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 00:12

Sander16v schreef:
Welk deel van mijn zin mis je? Bij welke manufacturer kan een particulier inkopen dan? Zodra jij bij een internetwinkel koopt, zit DIE er sowieso al tussen en vaak zelfs NOG een distributor. In de USA gaat het meeste via Master-distributors. Dus ook al koop je via het net (wat idd niet duur is) , er zitten sowieso nog 2 a 3 "verdieners" tussen! Dus waarom niet kopen in Nederland waar er maar 1 schakel tussen zit
Waarom niet!!!! denk dat jij het een en ander mist
Als ik bv voor een wrangler 936 (1e keus)omgerekend incl. invoer rechten en btw 21 euro betaal en hier kosten ze bijna 60 euro .Dit is een klein voorbeeld is ook zo met laarzen,pads,been beschermers,showkleding etc.
Wie mist er nu ik iets??? Cool

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 02:19

Blaze schreef:
Waarom niet!!!! denk dat jij het een en ander mist
Als ik bv voor een wrangler 936 (1e keus)omgerekend incl. invoer rechten en btw 21 euro betaal en hier kosten ze bijna 60 euro .Dit is een klein voorbeeld is ook zo met laarzen,pads,been beschermers,showkleding etc.
Wie mist er nu ik iets??? Cool


Ehm Blaze, als jij een wrangler 936 incl. de hele rattaplan kan bestellen voor 21 euro, thuis en aan je kont (bij een particulaire bestelling 1-10), dan besodemieter je OF de douane (en die worden steeds minder mild) OF dit forum OF je werkelijke afkomst. Een "normale" internetshopper krijgt dit niet voor elkaar. Sterker, die dingen kosten bij de normale internetshop (in de USA) gemiddeld 25 dollar. Tel daar de invoerrechten en BTW bij, dan kom je toch iets hoger uit.
OF het is geen 1ste keus (nieuw) OF je koopt ze in dusdanige aantallen dat je geen "normale" particulier bent...

Oftewel 21 euro KAN niet voor een "normale" internetshopper...

daarbij, is het het risico waard van het niet passen ??

Sander16v
Berichten: 80
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 02:20

Blaze schreef:
.Wie mist er nu ik iets??? Cool

eerlijkheid?

Sandra_H

Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 08:18

En bedankt.... OK dan! Vraag me af wat er niet eerlijk aan is om bij sheplers als particulier een normale hoeveelheid broeken te bestellen Verward
Voor de 636mwzrigid betaal je daar idd 19.95, de prewashed broeken van wrangler gaan vanaf 27.95.
Ook met invoerrechten en alles erbij betaal je vele malen minder dan de 54-60 euro die je hier voor een broek neerlegt.

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:36

Een Wrangler Rigid 936 slim fit kost $22.99 , omgerekend 19euro +
gemiddeld (bij een grotere zending) 15-20% verzendkosten=22.90 euro
van wege een handels embargo op dit moment komt daar 18% aan invoer bij =27 euro+ 19% btw =32.10 euro kost deze broek dus , nu is het gebruikelijk dat de handel er 100% boven op doet ,soms zelfs meer.
nu komen er met regelmaat producten voor ons uit amerika waar opvul materiaal in zit om het te beschermen tegen beschadiging .
misschien een idee ( 5euro voor de moeite)

Klim op de zwerfkei die je de weg verspert en geniet van het uitzicht.
www.midwayusasaddlery.com

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:51

Sander16v schreef:
eerlijkheid?

Dat slaat echt nergens op!!!
Er is hier pas een topic over geweest waarin dat uitgebreid ter sprake kwam dus waarom zou hij er over liegen.
Zo de waard is, vertrouwd hij zijn gasten......
Dat handelsembargo heb ik persoonlijk nog niet bemerkt, of komt de nota van de douane achteraf? Dan krijg ik er nog eentje nml. Ach gut

Daarbij komt dat veel mensen het gewoon leuk vinden zelf van alles uit te pluizen op internet.

Sinds wanneer is dat handelsembargo er trouwens? Volgens mij nog maar kort maar het wordt wel gelijk bij alle prijzen opgegooid hier in Nederland, dus ook bij het spul dat al lang in de winkel lag.....
En Sander...... de goedkopere store waar jij ons zo mee om de oren slaat, moet nog beginnen (heb ik heel netjes via pb vernomen). Hoe kunnen wij dan al op de hoogte zijn? Dus niet zo arrogant doen....


06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:32

de invoer rechten waren tot begin dit jaar 2.7% van af April geloof ik dat ze per maand 2% verhogen ,tot het nivo van 18% . wat dus langzamerhand bereikt is. jammer maar waar.
weet niet zeker of dat naar particulier ook al doorgevoerd is , maar naar bedrijven wel dus . ga er maar vanuit dat ze in den Haag je wel weten te vinden als ze geld nodig hebben (grijs kenteken bijv.)
dus ik zou zeggen ,als er weer eens gestemd mag worden ,laat je stem horen.

Klim op de zwerfkei die je de weg verspert en geniet van het uitzicht.
www.midwayusasaddlery.com

DubbelFun

Berichten: 88606
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:43

Waar is terug te vinden dat de bedragen/getallen zo verhoogd gaan worden/zijn ?? Op de site van de belasting heb ik hier niets over terug kunnen vinden.

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:11

Official Regulation(EC)No2193/2003 article2
beginnend in Maart2004 met 5% oplopend met 1% p/mnd tot 2005
tot 17% overeengekomen in Brussel 8 december2003.
het beslaat 3 A4tjes ,vind dat te veel om hier even uit te typen.

Klim op de zwerfkei die je de weg verspert en geniet van het uitzicht.
www.midwayusasaddlery.com

Rob_H

Berichten: 4242
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:12

Eerlijkheid hmmmm Haha! ben bang dat mijn eerlijkheid me al meerdere malen niet in dank is af genomen,dus Sander16v ook aangaande mijn eerlijkheid zit je alweer mis Cool .

Nu ff terug naar (we houden het maar op dit voorbeeld) het kopen van een 1e keus wrangler 936 rigid slimfit.
Ik betaal bij Sheplers $19.99 dat is €16.59.
Als je pech hebt betaal je invoerrechten 12% en 19% btw
€16.59 +12%=€ 18.58
€18.58 +19%= € 22.11
Hier kost een 936 gemiddelt(soms iets duurder soms als je geluk hebt iets goedkoper) €54

Natuurlijk komen daar nog verzend kosten bij,maar als je hier niet toevallig op loop afstand van een winkel zit die wranglers verkoopt moet je wachten tot je er toevallig eens langs rijd of op een wedstrijd of je laat ze bezorgen voor minimaal €5.50 per zending.

Ik bestel min. 10 broeken(en/of shirts en boots etc.)
dan betaal ik $60 =€49.80(binnen 1 week aan huis)aan verzend kosten.

Dit is de duurste manier,soms heb je geluk en komt alles zonder controle door de duane.(geen uitzondering wij hebben tot nu toe pas 1keer btw en invoer rechten hoeven te betalen)

Dus Sanderv16 en Muys niet zeuren kopen in de states is gewoon goed voor ons en minder voor de retailers hier,maarja aangezien ik altijd eerlijk ben moet ik hier op zeggen *i don't give a fiets*

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:19

Margee schreef:
Dat handelsembargo heb ik persoonlijk nog niet bemerkt, of komt de nota van de douane achteraf? Dan krijg ik er nog eentje nml. Ach gut

Nee hoor, je krijgt EERST een formulier met uitleg en verzoek om betaling en als je netjes hebt betaald, krijg je je spullen. Kennelijk ben jij er dus lekker tussendoor gefietst OK dan! !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers