Academy trainingsweken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toby

Berichten: 674
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Amsterdam

Academy trainingsweken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-04 10:41

Ik ga met mijn paard naar een trainingsweek van Imke Schellekens - Bartels op de Academy OK dan!
Wie heeft dit ook weleens gedaan en wil er wat meer over vertellen?


EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-04 11:14

Ben er zelf nooit geweest maar bij ons op stal zijn er al diverse mensen heen geweest en die waren tevreden. Sommige zijn al meerdere malen geweest en als er niets aan is ge je niet nogmaals. Schijnt alleen dat je Z1 moet zijn wil je les hebben van Tineke en bij M of lager krijg je les van Imke als ik het goed begreep.

Lhundol

Berichten: 493
Geregistreerd: 31-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 18:03

een vriendin van mij is gegaan en eheft les gekregen van Imke. ze is er super tevreden over! vooral de acoomodatie was heel erg mooi vertelde ze!

ynskje21
Berichten: 179
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-04 21:32

Ik ben vorig jaar geweeest met mijn merrie...ik vond het rijden erg leuk. Ik heb van zowel Tineke als Imke les gehad. Veel geleerd. Ook erg veel geleerd van het Kijken naar Tineke en Imke, als ze zelf aan het trainen zijn. De rust die van hun rijden uit gaat. Echt heel mooi om te zien, geen onvertogen woord komt er aan te pas. Terwijl het wel moet gebeuren uiteraard. Maar het gaat met gevoel, kennis en veel geduld. Echt een absolute aanrader!

Toby

Berichten: 674
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-04 01:08

Lhundol schreef:
vooral de acoomodatie was heel erg mooi vertelde ze!

Met de Pinksterclincs ben ik er geweest en het is daar inderdaad erg mooi! Kwijl

Citaat:
Ook erg veel geleerd van het Kijken naar Tineke en Imke, als ze zelf aan het trainen zijn. De rust die van hun rijden uit gaat. Echt heel mooi om te zien

Het lijkt me heel leerzaam om daar les te hebben, maar ook om naar hun eigen trainingen te kijken!

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 08:41

Toby schreef:
Ik ga met mijn paard naar een trainingsweek van Imke Schellekens - Bartels op de Academy OK dan!

Waar kan ik hier meer informatie over vinden en eventueel voor opgeven?

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 09:14

toevallig zijn er donderdag 2 mensen van stal weer terug gekomen, zijn er al veel vaker heen gegaan, en weer vonden ze het super, accomodatie is daar super, en de les die je krijgt ook, er gaan overigens wel meerdere mensen van stal daar heen. Ik ben van plan om volgend jaar met mijn merrie daar ook heen te gaan, als we beide weer verder zijn.


gewoonIsa

Berichten: 309
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:28

Grappig! Ik ben namelijk ook net terug van een vierdaagse trainingsweek. Ik heb 2 dagen les gekregen van Imke en 1 keer van Tineke (omdat Imke naar Ermelo moest). Ik vond het zeker leerzaam (wel veel dingen die mijn instructie ook zegt) en het is erg leuk om te zien hoe het op een dressuurstal op topniveau aan toegaat. Je moet natuurlijk (rijtechnisch) geen wonderen verwachten. Ik vond dat het net was alsof je drie dagen een clinic rijdt. Verder inderdaad erg leuk en leerzaam om Imke en Tineke te zien rijden.

ynskje21
Berichten: 179
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 10:38

Ik had van tevoren echt het idee van: nu kom ik terug met een dressuurcrack... Bloos
Maar hoewel veel geleerd tijdens het rijden, moet je inderdaad geen wonderen verwachten. Ik merkte dat het goed aansloot op wat ik thuis met mijn merrie train. Ze letten erg op de basis wat ik heel goed vind. Dat hebben ze bij mij ook gedaan en na drie dagen konden we dan vanuit die basis de moeilijkere oefeningen trainen. op de eerste dag moesten we ook een doel vertellen wat we aan het einde van de week wilden kunnen (wel haalbaar) en daar werd tijdens de les dan aandacht aan besteed, hoe je die oefening onder de knie kan krijgen... weer vanuit de basis.

Suusjeher
Berichten: 3701
Geregistreerd: 28-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:15

Ik overweeg ook om er naar toe te gaan, afgelopen week was hun folder weer in de brievenbus gevallen.
Leuk dat er positieve reacties op hun trainingsweken zijn.
Het enige probleem vind ik de afstand.

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:21

Ik heb mij inmiddels ook opgegeven voor de B/L 4-daagse van tineke/imke . Ik hoop dat volgend jaar maart te gaan doen en het lijkt mij echt ontzettend leuk. Ik verwacht zeker geen wonderen maar ik zie het toch ook wel als een leuke mini-vakantie Knipoog

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 11:39

Aan dat heb ik nooit meegedaan, maar het wel ook een clinic gereden bij Imke (jaar of 5 terug). Het is echt een hele leuke meid!
Ik kreeg eigenlijk veelal dezelfde dingen te horen als bij mijn eigen instructeur toen de tijd (alleen maar een goed teken voor hem natuurlijk).

Mijn paardje liep die avond echt super! En haar belangrijkste opmerking tegen mij was; minder werken Haha! Ik deed teveel.

Ik denk dat je in zo'n trainingsweek wel erg veel kan leren, alleen vind er ook wel een prijskaartje aan hangen Knipoog

ynskje21
Berichten: 179
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 12:35

Ja het is echt veel geld... Het is wel een unieke kans om achter de schermen te kijken bij de familie Bartels. Ik ben blij dat ik heb meegedaan, maar voor mij was één keer genoeg. Voor dat geld kun je ook bij een goede instructeur heel wat lesjes betalen.

StalDiefdijk

Berichten: 1159
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 13:41

Barb77 schreef:
Waar kan ik hier meer informatie over vinden en eventueel voor opgeven?

Ik krijg er steeds meer zin an!

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:08

Ik vindt het leuk dat ze dat organiseren maar ik vindt het wel erg prijzig hoor.
Veel plezier voor degene die heen gaan.

Jnien

Berichten: 2373
Geregistreerd: 16-08-03
Woonplaats: somewhere in limburg (NL)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-04 14:14

Ik zou ontzettend graag eens willen gaan, maar qua prijs gewoon niet haalbaar!

Overigens heb ik wel eens een clinic bij Tineke meegereden en vond et super!
Et zijn zulke nuchtere mensen! OK dan! OK dan!

Toby

Berichten: 674
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-04 23:17

Is verder niemand naar deze trainingsweek geweest?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Patriesje, XXleonieXX en 158 bezoekers